Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Hej.

Od dwóch miesięcy coś mi piszczy ewidentnie z przodu ale tylko przy kilku pozycjach ustawienia kierownicy na skręconych kołach. Ewidentnie jak jadę wolno np. ruszam i delikatnie skręcę koła to słyszę pisk (wysoka częstotliwość tak jakby klocki albo coś innego ocierało o tarczę?). Nie jestem pewien czy to hamulce ale podejrzewam je bo miałem wymienione klocki na oryginalne (tarcze zostały stare i malutki rant jest). Z drugiej strony od wymiany minęło z 5 miesięcy i z 4tyś km a zaczęło tak jak pisałem od ok 2 miesięcy piszczeć. Tylko po jeździe koła nie są specjalnie gorące więc raczej klocki nie ocierają cały czas i dlaczego tylko podczas konkretnego ustawienia skrętu kół (w końcu tarcze i klocki razem się obracają 😞 )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam, że korozja i brud powodują że klocki coraz ciężej odchodzą od tarczy po hamowaniu. U siebie przy 105 kkm wymieniłem klocki tył bo z czterech trzy były praktycznie zacięte. I właśnie było słychać popiskiwanie na zakrętach, głównie na rondach. Luzów na łożyskach nie mam ale rękami nie wywrzesz takiej sily na piaste żeby coś wyczuć. Tak więc układ tarcza - jarzmo jest teoretycznie sztywny ale jak słychać na zakrętach - teoretycznie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamieszczone przez mnie zdjęcie jest przykładowym bo dotyczyło akurat wykonywanej przez mnie konserwacji hamulców przy innym aucie.

Niemniej: klocki korodują - a dokładnie ich blacha, w miejscu styku z jarzmem "puchną" powodując ich utrudniony ruch czyli odsuwanie od tarczy po zdjęciu nogi z hamulca co przekłada się na: poranne szuranie zaraz po ruszeniu z miejsca postoju; podczas jazdy gdy hamulce są rozgrzane - zwłaszcza w ruchu miejskim - delikatne piszczenie, które ucicha po przekroczeniu pewnej prędkości - tak miałem u siebie. Dodatkowo korodują niecierne powierzchnie tarczy - tworzą się ranty, które teoretycznie niczemu nie przeszkadzają, ale zaczynają korodować = puchnąć i ocierają o klocek, powodując jego wibracje czyli piszczenie.

To czy hamulce trzymają można łatwo wybadać: kiedy po zdjęciu nogi z pedału hamulca samochód zaczyna się toczyć w kierunku upadu jezdni to oznacza, że wszystko OK; gdy nadal stoi to może świadczyć o tym, że klocki dotykają tarcz - czyli zaciski do konserwacji.

Niestety jest to czasochłonne i rzadko wykonywane przez użytkowników - z reguły kończy się to wymianą klocków na nowe, oczyszczenie jarzm z brudu szczotką drucianą a to za mało. Do tego mechanicy nie są przekonani do smarowania wcześniej opisanych przeze mnie miejsc z różnych powodów i po pewnym czasie mamy taki efekt.

Z pewnością każdy z Nas spotkał auto w którym jeden z klocków był bardziej zużyty, nie równo zużytą tarczę - to efekty zaniedbań eksploatacyjnych - tylko lać i jeździć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście - reklamacja. Przy wymianie powinno być wyczyszczone.

Wiosną robiłem czyszczenie zacisków z wymianą płynu hamulcowego. Bez malowania, ale że smarowaniem tak jak to robi @szwagier24a Wspólnie z zięciem zajęło nam to 2,5 h. Oczywiście podstawa to sprzęt warsztatowy włącznie z pompą podciśnieniową.

W styczniu miałem serwisową wymianę płynu hamulcowego (tylko strzykawka w zbiorniczku-na fakturze 1 l), bo żaden odpowiednik nie nosił śladów użycia narzędzia. Od pierwszego samochodu samodzielnie czyszczę zaciski co 2-3 lata. Kiedyś trafiłem piszczące po nagrzaniu klocki od jakiegoś polskiego producenta ale to już ubiegły wiek. Tarcze i klocki zużywam równo i schodzę do 3 mm materiału ciernego.

Mogę jedynie dodać, że najbardziej puchnie jarzmo pod blaszką sprężynującą.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!