Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

dziwne stuki co jakiś czas z silnika f4r 2.0


dwazero

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem bynajmniej tak mi się wydaje.Auto moje ma 222tys km przebiegu było serwisowane w sumie w aso non stop auto mam od 3 tygodni.

Silnik to 2.0tce 180km oznaczenie F4R.Auto jest po wymianie następujących rzeczy

-kompletny rozrząd oe wraz z kołem kzfr + zawór/elektrozawór kzfr pierburga

-cewki oe,

-świece oe 

-olej 5w40 shell helix ultra,płukanka archoil,filtr oleju,powietrza,kabinowy oe,

-olej w skrzyni 

-termostat

-czyszczona przepustnica.

Objawów nie udało mi się nagrać bo muszę innym telefonem spróbować to nagrać a jedynie mogę opisać.

Po odpaleniu zimnego silnika wraz z nagrzewaniem się go dochodzi jakiś taki stuk/grzechot jakby pierwsza myśl z dwumasy,ale zauważyłem,że dodając gazu na postoju nasila się ze wzrostem obrotów i np jak już jest cisza i nic nie ma żadnych odgłosów a dodam gazu tak do 3.5tys obrotów to coś ''zagrzechocze zagra pod maska''.

Wygląda to tak jakby niby dwumas/lub coś z misce olejowej albo pod pokrywą zaworów,ale też ogólnie jak np odpali się silnik i zostawi na wolnych obrotach to tak jak wspomniałem pracuje OK po czym samo z siebie coś zacznie jakby pukać kilka sekund i ucichnie.Jak silnik się rozgrzeje całkowicie to już nie ma żadnego pukania jedynie jak dodam gazu i puszczę to coś jak wspominałem zagrzechocze pod maską.Jak silnik zimny to ten grzechot słychać juz bez dodawania gazu itp 

 

Podpowie ktoś co by to mogło być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, dwazero napisał:

Po odpaleniu zimnego silnika wraz z nagrzewaniem się go ;

  - dochodzi jakiś taki stuk/grzechot jakby pierwsza myśl z dwumasy, ale zauważyłem, że dodając gazu na postoju nasila się ze wzrostem obrotów i np jak już jest cisza i nic nie ma żadnych odgłosów a dodam gazu tak do 3.5tys obrotów to coś ''zagrzechocze zagra pod maska''.

1/ Jeżeli silnik nie był felernie chipowany;

      - to koło 2-masowe jest trwałe, prawie nie do zdarcia,

      - to jest benzyna,

      - silniki robią > 500 kkm bez remontu,

2/ Checka  i lpg - nie ma???

50 minut temu, dwazero napisał:

Wygląda to tak jakby niby dwumas/lub coś z misce olejowej albo pod pokrywą zaworów,

3/ Przy wymianie rozrządu ;

     - powinno być skontrolowane koło pasowe elastyczne wału korbowego,

4/Należy włączyć klimatyzację, światła, dać po garach i obserwować czy ;

    a/ pasek osprzętu;

        -  chodzi cicho?

        -  nie ma skłonności do spadania?

        -  jest wystarczająco mocno naciągnięty?
        -  czy napinacz oraz pasek nie wpadają w drgania ? ( wymiana napinacza i paska ),

    b/ koło pasowe wału chodzi równo i nie bije na boki ?

       -  czy wszystkie koła są w jednej płaszczyźnie? ( wymiana na nowe ),

       -  czy koła nie są nadmiernie wyrobione/wypracowane??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto nie ma LPG.Koło pasowe wału wymienione nowe oe renault wraz ze śrubą.Pasek wielorowkowy nowy hutchinson (to samo co oe).Rolka napinacza nowa paska  a napinacz ok był 2 lata temu w aso wymieniany naciąg paska mocny jest.Sprężarka klimatyzacji airstal nowa.Alternator miał wymieniane szczotki i rolkę na nową.Checka nie ma żadnego na liczniku 

To grzechotanie /stuk można wymusić jak nie słychać dodając gazu na postoju i puszczając.Im silnik jest bardziej rozgrzany tym cięzej wymusić by to było słychać.

 

Nie wiem czy by to jakaś panewka była czy zawory? kurcze.Auto ma moc chodzi jak złe

Edytowane przez dwazero
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, dwazero napisał:

nie pamiętam właśnie,

Czyli  - raczej stuków nie było, bo byś pamiętał,

8 minut temu, dwazero napisał:

robił to kumaty mechanik co w niejednym reno zmieniał rozrząd.

Wszystko wskazuje na błąd w ustawieniu rozrządu,

Zmiana rozrządu w megan z tym silnikiem to wielka gimnastyka;

  - bardzo mało miejsca,

  - potrzebne dłonie z wieloma przegubami, 

  - wymiana rozrządu tylko przy użyciu blokad,

  - idealne ustawienie wałków i wału wymaga;

        - szereg podejść i liczne obroty wałem przód- tył, żeby mieć pewność, że wszystko się dobrze ułożyło,

 

 

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a da się jakoś sprawdzić np komputerem czy dobrze rozrząd jest ustawiony?mam na to gwarancję rok paragon.Typ mówił,ze zawsze po ustawieniu rozrządu sprawdza jeszcze przed założeniem pokrywy czy koła kręcą się dobrze itp.Gadał mi to własnie po robocie rozrządu.Dodatkowo szczerze ja mam wyczulony słuch i na 99.9% nie było tego po wymianie rozrządu.Generalnie słyszę to od powiedzmy dwóch dni.Spróbuje to nagrać po niedzieli to wstawię filmik.

 

Tak sobie myślę jeszcze no bo jeśli przykładowo silnik się rozgrzeje i jest cisza i tak sobie pracuje ja stoję obok i po jakimś czasie coś się odezwie i zacznie ''pukać''  przez kilka sekund i znów ucichnie.By wymusić ponownie to muszę jak wspomniałem dodać gazu na wolnych obrotach i tutaj też jest zależność bo:

-dodając gazu na wolnych obrotach gdy silnik zimny puka/chrobocze o wiele wiele dłużej nawet bez gazowania silnika 

-na rozgrzanym silniku po dodaniu gazu trwa to krótko,że nieraz nie zdążę z środka auta dobiec pod maskę.

A zaś jak silnik pracuje i nic nie dodaje gazu to wtedy kiedy sobie umyśli coś jak młoteczkiem zacznie pukać dwie trzy sekundy i cisza znów.Może ktoś coś jeszcze napisze?

Edytowane przez dwazero
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, dwazero napisał:

da się jakoś sprawdzić np komputerem czy dobrze rozrząd jest ustawiony? mam na to gwarancję rok paragon.

Typ mówił,ze zawsze po ustawieniu rozrządu sprawdza jeszcze przed założeniem pokrywy czy koła kręcą się dobrze itp. Gadał mi to własnie po robocie rozrządu.

Zrobiłeś kawał dobrej roboty dla silnika,

Radzę jak najszybciej udać się do mechanik;

   -usunąć usterkę i abyś miał spokojną głowę,

Podstawą do pomiarów parametrów technicznych silnika jest  " prawidłowe ustawienie rozrządu " a następnie;

   - pomiar kompresji,

   - pomiar podciśnienia w układzie dolotowym,

   - pomiar kąta wyprzedzenia zapłonu,

   - pomiar napięcia sond lambda,

   - położenie przepustnicy,

   - temperaturę początku otwarcia termostatu, 

   - obroty biegu jałowego,

Polecam też przy tym przebiegu ;

   - czyszczenie wtrysków ultradźwiękami,

   - wymianę sond, 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ponawiam pytanie czy komputerem da się sprawdzić jakoś ustawienie rozrządu? czy gdybym kupił blokadę wałków rozrządu + nowe zaślepki to na tym etapie już jestem w stanie wiedzieć czy rozrząd jest OK? przymierzając blokadę czy pasuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, dwazero napisał:

Generalnie słyszę to od powiedzmy dwóch dni.

 

17 godzin temu, dwazero napisał:

A zaś jak silnik pracuje i nic nie dodaje gazu to wtedy kiedy sobie umyśli ;

 - coś jak młoteczkiem zacznie pukać dwie trzy sekundy i cisza znów.

Czy czasem;

   - nie zatankowałeś syf paliwo???

   - nie dawałeś po garach zbyt agresywnie??

Duża ilość aut z tym silnikiem - przyjeżdża z wadliwie ustawionym rozrządem;

   - mając 180 KM  mocy pod nogą, bardzo łatwo jest przestawić pasek rozrządu o 1- den ząbek, 

Godzinę temu, dwazero napisał:

czy komputerem da się sprawdzić jakoś ustawienie rozrządu?

Komputer - nie da wprost takiej odpowiedzi;

  - W I-wszym kroku " kumaty mechanik " musi stwierdzić poprawność ustawienia rozrządu,

  - W II-gim kroku, kumaty mechanik mając clipa oraz doświadczenie, dokonuje fachowych pomiarów pozycji,

      - które wymieniłem powyżej ,

     -  i ocenić na ich podstawie stan techniczny silnika,

17 godzin temu, dwazero napisał:

mam na to gwarancję rok paragon.

Masz gwarancje;

  - więc korzystaj z niej  

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w załączniku filmik z nagrania słaba jakość trochę ale słychać jak tak puka/grzechocze 

 

 

 

 

kurcze nie wiem czy by to panewka była ? :/

 @ up pomoże ktoś?

Edytowane przez dwazero
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik ten -to najbardziej udana konstrukcja reno,

Nie jest łatwo ocenić co stuka - po takim nagraniu,

Awaria panewek w tym silniku - to ewenement,

Bardziej to zanieczyszczone wtryski;

   - metaliczne stuki w silniku na biegu jałowym lub przy dodawaniu gazu są jedną

      z typowych oznak problemów z zasilaniem spowodowanych zabrudzonymi wtryskami,

Konieczna wizyta u mechanika od reno

 

 

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Andrzej-2010 napisał:

- metaliczne stuki w silniku na biegu jałowym lub przy dodawaniu gazu są jedną

      z typowych oznak problemów z zasilaniem spowodowanych zabrudzonymi wtryskami,

Skąd ty bierzesz te idiotyzmy. W silniku benzynowym?

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łał, tak personalnie? Ale jakoś mi to dynda. Chłopie, wypisujesz na tym forum takie banialuki, że aż zęby bolą. Nie wiem, skąd ty tę wiedzę czerpiesz ale to nie powinno pojawiać się na publicznym forum. Pomijam kupę śmiecia przy każdym temacie. To jakieś ctrl C - ctrl V? 

  • Zmieszany 1
  • +1 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!