Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

dziwne stuki co jakiś czas z silnika f4r 2.0


dwazero

Rekomendowane odpowiedzi

panowie jeszcze dzisiaj raz to osłuchałem i tak jak dodam gazu do 3 tys obrotów na postoju i szybko polece pod auto przystawię ucho do miski olejowej to tam słyszę o ile się nie niesie dźwięk to pukanie... które za chwilę ustanie do póki znów gazu się nie doda ewentualnie samo się odezwie za kilka minut na kilka sekund... na fb pisała jedna osoba coś odnośnie luznego łańcuszka pompy olejowej 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Andrzej-2010 napisał:

Z kąt się wziął

Popcorn w dłoń. 

Koledze od samochodu proponuję jednak udać sie do tego ASO w którym to auto podobno było ciągle serwisowane. Przy takim przebiegu silnik powinien działać zupełnie normalnie. Cykanie które słychać jest podobne do mojego w silniku gdi. Tylko f4r chyba gdi nie jest.  Inne rzeczy trudno wyslyszec. Nie jest to jakiś ogryzek po tuningu?

8 godzin temu, dwazero napisał:

i tak jak dodam gazu do 3 tys obrotów na postoju i szybko polece pod auto przystawię ucho do miski olejowej

To już kolega sobie z nas chyba jaja robi. 

Może po prostu lepiej endżojować się rajdem zamiast popadać w paranoję? No, chyba że dłuższy stetoskop. 

Edytowane przez Pepone
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, dwazero napisał:

na fb pisała jedna osoba coś odnośnie luznego łańcuszka pompy olejowej 

To by świadczyło o znacznie większym przebiegu tego silnika niż 222 kkm;

   - warto zmierzyć przed ewentualną wymianą ciśnienie oleju na biegu jałowym,

   - do zestawu naprawczego dodatkowo dokupić;

         - uszczelka miski olejowej + śruba koła pasowego wału, 

Tylko wizyta u mechanika  - celem diagnozy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze chyba dobrze nie będzie generalnie przed zlaniem oleju tego co był po zakupie użyłem płukanki archoil 2820 do rozgrzanego silnika dodałem puszkę i 20 minut zostawiłem i zlałem olej do tego jeszcze przez 2 dni nie zakręcałem korka miski tylko skapywał sobie olej.

Dzisiaj coś mnie tknęło i jak odkręciłem korek wlewu oleju no to niby wszystko ok(silnik pracował już 30 minut wcześniej)ale świecąc w koło korka widać ''taką jakby srebrzankę'' bo jak przechyliłem korek w ręce to widać było jak się to sreberko przelewa.Wyjąłem bagnet oleju z ciekawości kilka razy by sprawdzić jak tam sprawa wygląda,ale na bagnecie olej czyściutki nic się nie świeci nigdzie (z 5 razy wkładałem i wyjmowałem bagnet) a z drugiej strony też nie wiadomo czy już wczesniej czegoś takiego nie było zanim kupiłem auto,że coś się srebrzyło pod korkiem oleju a ja dopiero to zauważyłem.Kolega jeden miał alfę i wiem,że jak raz patrzyliśmy olej w skrzyni bo robił wybierak i zdjął dekiel to też była widoczna srebrzanka mimo,że skrzynia chodziła dobrze drugie kolega w bmw dyfer uszczelniał i też po zaglądnięciu do środka świecąc latarką mieniło się w oleju na srebrno a dyfer działał normalnie ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słabo się znam bo nigdy nie używałem ale bodajże "ceramizery" dają podobny efekt. Podejrzyj sobie filmiki na YT z aplikacji jest to czasem taka srebrno-szara pasta. Są to środki służące "poprawieniu" parametrów wyeksploatowanego silnika, dość często zadawane do układu przed sprzedażą po to aby "poprawić" pracę silnika. Nie porównywałbym obserwacji po otwarciu skrzyni biegów. W skrzyniach często są montowane magnesy które mają wyłapywać opiłki ferromagnetyczne ale trzeba pamiętać że nie każdy metal jest ferromagnetykiem i nie wszystko metal co jest srebrne. 

Kup sobie jakiś raport car.vertical albo coś w ten deseń (łysy z M4K na YT daje jakieś tam rabat) to przynajmniej się dowiesz co kupiłeś. A to jest auto z zagranicy? Jeżeli tak to na historia.pojazdu.gov czasem wyświetlają się informacje z baz zagranicznych, między innymi z car vertical. Ale informacji o tunowaniu czy piłowaniu danego silnika nigdzie nie znajdziesz. Możesz ewentualnie spróbować sprawdzić czy nr silnika w Twoim aucie jest zgodny z tym, z jakim wyjechał z fabryki. To pokazują sprawdzarki Vin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.10.2023 o 23:50, dwazero napisał:

-  ja mam wyczulony słuch i na 99.9% nie było tego po wymianie rozrządu.

- Generalnie (  grzechotanie /stuk ) słyszę to od powiedzmy dwóch dni.

 1/ Dociekliwość to dobra cecha, ale;

      - przy małej wiedzy technicznej,

      - małym doświadczeniu i umiejętnościach,

      - wymaga skorzystania z wiedzy i umiejętności kumatego mechanika,

2/ Naprawa napędu pompy oleju wymaga;

      a/ ściągania miski olejowej,

      b/ rozpinania rozrządu,

      c/ ściągania koła pasowego wału,

      d/ wymianę;

         -  koła zębatego napędu pompy olejowej na wale,

          - łańcuszka pompy olejowej,

          - a może też całej pompy oleju,

          - ewentualnie wymiana panewek korbowodowych,

3/ Dlatego warto przed - zrobić co najmniej;

      - pomiar kompresji,

      - pomiar ciśnienia oleju,

4/ Jakie jest średnie zużycie paliwa?

5/ Czy silnik bierze olej ??

  

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

auto jest z Holandii. Sprawdzone było już dobrze raz, że w autobaza=0szkód plus inne bazy również 0 szkód. Również raport mam z aso wykupiony i było regularnie serwisowane auto.Np 2 lata temu wymienione sprzęgło bez dwumasy założone opony w aso michelin pilot sport 4.

EDYCJA :

@ up wypowie się ktoś Panowie odnośnie tego stukania? Czemu widać pod korkiem oleju świecąc latarką taki jakby brokat przelewający się ? Auto ma potwierdzony przebieg 222tys km. Olej w 2020 był lany shell helix 5w40 dalej już nie ma żadnych adnotacji ani pod maską jaki był lany więc poszła płukanka archoil ar2820 + shell helix ultra 5w40. Nie wiem też czy na poprzednim oleju też tak było w sensie brokat bo nie zwracałem na to uwagi do póki nie usłyszałem tego pukania.. na bagnecie oleju widać świeży olej bez brokatu a pod korkiem oleju już tak. Stukania nie było po wymianie rozrządu. Nastąpiło po zalaniu płukani ar2820+ oleju shell 5w40.. olej od dystrybutora kupiony. Czy trzeba by teraz na inny zmieniać mimo, że auto zrobiło na nowym oleju 0km jedynie przepalane jest pod wiata? bo raczej płukanka nie usunie z silnika ''brokatu'' bo kupie znów płukankę wleje potem zleje olej zaleje nowy i pewnie też gdzieś się pojawi bo z każdego zakamarka z silnika nie usunie. Podsunie ktoś jakiś pomysł jeszcze co mogło się stać? mechanik mi telefoniczni mówił, że przez płukankę mógł się popychacz o ile dobrze  zrozumiałem przypchać i teraz zanim napełni się olejem to stuka. W poprzednich moich autach również stosowałem tą samą płukankę plus olej tylko, że inny w jednym to było ar2820+ olej 5w40 penrite enviro auto miało 90tys przebiegu. Drugie auto miało koło 300 tylko tam szedł olej valvoline synpower 5w40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze : to co nazywasz brokatem (opieram się na tym co opisujesz) to opiłki metalu. Płukanka nie służy do usuwania opiłków. Likwiduje różne osady ale nie metal.

Po drugie; wypowiadanie się na temat stukania w internecie to trochę jak leczenie raka przez ekran komputera. Już ci napisałem, że trzeba najpierw prawidłowo zlokalizować miejsce stukania a później być może rozebrać coś i sprawdzić jaka jest faktyczna przyczyna.

Nie komplikuj sobie zycia olejami, płukankami itp itf tylko udaj się do kogoś, kto ma pojęcie o silnikach i potrafi to namierzyć.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Puk puk.

kto tam ?

panewka 

😉

stary żart hondziarzy. 
Wyjścia masz dwa, albo olać i pałować wóz aż coś się rozleci - i wtedy będziesz wiedział co to było, albo wizyta u mechanika, który ma pojęcie o silnikach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie niech ktoś zerknie jeszcze na ten filmik dokładnie to samo mam u siebie.Filmik znalazłem z tematem na escape forum https://www.youtube.com/watch?v=KfzmeDkaNxk

ile jest generalnie popychaczy w takim silniku? bo to 2.0tce 180km wiec 16zaworów=16 popychaczy do kupienia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
W dniu 25.10.2023 o 12:09, dwazero napisał(a):

- 2 lata temu wymienione sprzęgło bez dwumasy, założone opony w aso michelin pilot sport 4.

- wypowie się ktoś Panowie odnośnie tego stukania?

- Czemu widać pod korkiem oleju świecąc latarką taki jakby brokat przelewający się ?

- Auto ma potwierdzony przebieg 222tys km.

- Olej w 2020 był lany shell helix 5w40, dalej już nie ma żadnych adnotacji ani pod maską jaki był lany,

- więc poszła płukanka archoil ar2820 + shell helix ultra 5w40.

1/Wymiana sprzęgła w okolicy 200 kkm;

     - sugeruje niezbyt delikatne używanie gazu,

     - to może być przyczyną " przytarcia " panewek korbowodowych,

     - pojawienia się brokatu,

2/ Zalecam;

    - kontrolę/wymianę panewek korbowodowych,

    - zastosowanie oleju markowego,

    - pomiar ciśnienia oleju przed wymianą panewek i po wymianie panewek;

           - silnik rozgrzany do ok;90 C,

           - obroty biegu jałowego     

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!