Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Siemka, dużo jest o olejach a mało o filtrach oleju, więc postanowiłem założyć ten wątek.

Czeka mnie wymiana oleju w mojej Megane III PH2 1.6 16v 110km K4M 858 i zaczynam szukać info o filtrach a im więcej czytam tym większe przemyślenia mam a zdaje się, że to tylko prosty filtr za kilka zł i tyle.
W poprzednich samochodach stosowałem filtry KNECHT, były delikatnie droższe ale w ręku sprawiały, że są wyższej jakości jak np. MANN.

Przykład wkładu z mojego poprzedniego BMW - Mann po 3-4tyś (lubiłem sobie wymienić sam filtr w połowie życia oleju) już się skręcał a Knecht do końca wymiany był prosty także filtr filtrowi nie równy.

Ogólnie org filtr jest trochę śmiesznie mały jak na ilość oleju w układzie i zalecany interwały wymiany - wg mnie oczywiście ale mądrzejszy od inż. Renault nie jestem. 

Wg Catcar.info widnieją dwa numery dla filtra:

RENAULT 77 00 274 177 lub RENAULT 8200768913   (Filtron OC 643/3 lub KNECHT OC467 lub PURFLUX LS932)
RENAULT 86 71 002 274 (Filtron OC 643/4 lub PURFLUX LS933)

Pierwszy pomysł to oczywiście był KNECHT, potem org RENAULT ale, że to i tak Purflux to PURFLUX.
Filtron podobno też spoko ale z Polskiej produkcji a nie z napisem, że wyprodukowany dla Filtrona. Knecht też niby made in china już chociaż ostatnio kupiłem filtr powietrza MAHLE LX1748 i wyglądał wzorowo;     btw - MEYLE to inna firma jak KNECHT/MAHLE

Ogólnie teoretycznie wychodzi ze np. do 1.6 16v będą pasować filtry od 1.5DCi i 2.0Tce - gwint/średnica uszczelki/średnica zew są identyczne wg katalogu za to wysokość jest większa więc można sądzić, że powierzchnia filtracyjna również.

Czy można bezkarnie tako szachować się filtrami ? nie wiem ale chętnie poznam Wasze zdanie na ten temat. Potraktujcie ten temat jako ciekawostkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, jak w Megane 3, ale jeszcze do niedawna miałem Megane 2 z tym samym silnikiem, K4M. Po VIN również wychodziły 2 filtry, jeden niższy, a drugi wyższy. Zawsze miałem zamontowany ten niższy i raz sklep sprzedał mi wyższy, a ja tego nie zauważyłem. Kapnąłem się dopiero po wywaleniu starego filtra, gdy okazało się, że tego wyższego nie da się wkręcić, bo zwyczajnie jest za mało miejsca na niego. Zastanawiałem się wtedy, czemu w takim razie katalogi go pokazują, ale nie drążyłem tematu. W każdym bądź razie ostrzegam, że być może w Megane 3 jest ta sama historia i wyższego zwyczajnie tam nie wsadzisz.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Prezes zmienił(a) tytuł na O filtrach oleju - 1.6 16v 110km K4M 858
  • 8 miesięcy temu...

Też kiedyś się nad tym zastanawiałem. Dla przykładu filtrów MANNa W75/3 czyli ten niższy w specfikacji ma: Ciśnienie otwarcia zaworu bocznikowego [bar]: 1,3,  natomiast W79 - (wyższy) Ciśnienie otwarcia zaworu bocznikowego [bar]: 2,0. W teorii powinien lepiej filtrować wyższy bo zawór baypass otwiera się przy wyższym ciśnieniu i olej idzie po za filtrem, w niższym jest to przy niższym ciśnieniu czyli wcześniej. Akurat w Clio 1.5dci jest tak, że od rocznika 2007.09/10 jest montowany ten wyższy, a do 2007.08/09 niższy i zawsze się zastanawiałem czy chodzi o konstrukcję silnika (jakieś lekkie modyfikacje w układzie smarowania) czy poprostu jak pisaliście wyżej, że nie ma miejsca wkręcić. W teorii wyższy lepszy tylko co na to układ smarowania. 😉

Edytowane przez piotr90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!