Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Mała jasność kontrolki kierunkowskazu


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Posiadam Megane I ph II. Z tego, co ustaliłem, tam wszelkie kontrolki w liczniku są ledowe. I wszystkie działają dobrze oprócz kontrolki lewego kierunkowskazu, która miga, ale jest ledwo widoczna. Prawa oczywiście OK. Na 'awaryjnych" tak samo. Mam nadzieję, że to nie problem w liczniku, lecz (znów) w przewodach, albo w zaśniedziałej kostce. Czy ktoś może doradzić, gdzie zacząć szukać?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fabrycznie były ledy zamiast żarówek, może wysiada led od kierunkowskazu. Raczej bez związku z instalacją. Ewentualnie można wypiąć z licznika dużą 30 - pinową wtyczkę i sprawdzić napięcie na pinie 3 tej wtyczki. To jest zasilanie kontrolki lewego kierunkowskazu.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, aniewa napisał(a):

Fabrycznie były ledy zamiast żarówek

W MI ph II miałem żaróweczki i sam wymieniałem na LED-y

Rozbierałem licznik bo właśnie popadały niektóre żaróweczki i pamiętam co było oryginalnie  :) 

Chyba, że wychodziły jak to w Renault bywa i takie i jeszcze takie. 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Prezes", czy miałeś licznik Jeager? Czy wymianę żarówek mogleś zrobić bez demontażu m.in. wskazówek?

Dziwne jest to, że ta żarówka lub LED nie do końca spalony, gdyż słabo miga, mam wrażenie, że raz mocniej, raz słabiej, co widać raczej tylko wieczorem i w nocy najlepiej, przy niepodświetlonym liczniku. Jeżeli tam są ledy, to raczej powinny być wieczne, więc albo była ingerencja w licznik albo jest spadek napięcia na przewodzie. Czy wiadomo, skąd wiązka w liczniku wychodzi? Pewnie ze skrzynki z bezpiecznikami pod kierownicą.🤕

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Prezes napisał(a):

W MI ph II miałem żaróweczki i sam wymieniałem na LED-y

U mnie w SC I ph I/II (taka wersja przejściowa) miałem żaróweczki ale nota techniczna dotycząca zmian w SC I ph II mówi jak w poniższym screnie:

image.thumb.png.a9a2d7b896868c331bf14c97b8e76922.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, akm97 napisał(a):

"Prezes", czy miałeś licznik Jeager?

Taki miałem  :) 

15 godzin temu, aniewa napisał(a):

U mnie w SC I ph I/II

A widzisz, wtedy SC a M do były różne światy. Do SC często wkładali nowsze rozwiązania już  :) 

17 godzin temu, akm97 napisał(a):

Jeżeli tam są ledy, to raczej powinny być wieczne

Buhahahahahah 

Uśmiałem się serdecznie.  Nie ma diod LED wiecznych  :) 

Wystarczy, że źle dobrali rezystor a tak najczęściej się dzieje, gdyż do obliczeń biorą 12V i już pa pa "wieczności". 

Diody też się zużywają, wypalają. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opublikowano (edytowane)

Pisząc "wieczne" miałem na myśli zastosowanie w liczniku. Żywotność diody to kilkadziesiąt tysięcy godzin, co w liczniku jest raczej trudne do osiągnięcia. Źle dobrany rezystor też nie, bo przecież wypalanie diod nie jest chyba znaną wadą tych liczników.

Na mój gust, to:

- wada fabryczna mojego egzemplarza,

- uszkodzenie w wyniku wcześniej ingerencji w licznik,

- spadek napięcia na przewodzie zasilania diody.

I na trzecią opcje liczę najbardziej. Tak czy siak, na ten albo następny weekend będę rozbierał i oczywiście dam znać.

Dzięki za dotychczasową pomoc.

Edytowane przez akm97
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A pomyślałeś o przepięciach - kończący się akumulator z dużą rezystancją wewnętrzną. Każde wyłączenie zapłonu może nieść potencjalne zagrożenie ( liczniki Lagun ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tych zegarach uszkadzały się płyty pcb/robiły się zimne luty na elementach smd. Rozbierz zegary, podłącz w aucie (albo jeszcze lepiej na stole) i na włączonej kontrolce kierunkowskazu przeginaj płytę zegarów, jak w pewnym momencie kontrolka zacznie normalnie świecić to płyta do przelutowania

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opublikowano (edytowane)
W dniu 5.03.2024 o 15:13, jabrze napisał(a):

kończący się akumulator z dużą rezystancją wewnętrzną.

Tego nie wiem. Obecny akumulator jest w bardzo dobrym stanie.

W dniu 5.03.2024 o 17:14, milejow napisał(a):

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - Prezes

Tylko czy ja potem ustawię te wskazówki? Widziałem jakieś filmiki na YT, to wyglądało to bardziej na chybił trafił 

 

Witam szanowne grono. Korzystając z chwili czasu zdemontowałem górną część deski rozdzielczej, celem dobrania się do licznika. Pierwsze wrażenie było dobre, gdyż nic nie pourywane, wygląda jakby nikt tam nigdy nie zaglądał, licznik też bez śladu ingerencji. Kolejno zmostkowałem piny 2 i 3 w szarej kostce, czyli lewy i prawy kierunkowskaz. Włączyłem awaryjne, i ... EUREKA, tzn. obie kontroli pięknie migają. Winny więc jest nie licznik, tylko przewód lub kostka. Przewód dochodzi do kostki w liczniku i gmerałem przy nim, co nie przyniosło żadnego, więc obstawiam, że problem jest na drugim końcu przewodu. Pytanie więc do kolegów. Dokąd prowadzi wiązka z licznika i gdzie najłatwiej się w nią wpiąć celem zrobienia obejścia?

 

EDIT:

A więc znalazłem usterkę, a raczej nie usterkę, tylko umyślne uszkodzenie, sabotaż? Otóż udało mi się odnaleźć dokąd prowadzi ów pomarańczowy kabel od złącza nr 3 w szarej kostce przy liczniku. Do małej czarnej kostki w skrzynce bezpieczników (pod kierownicą). A przed samym dojściem do kostki ktoś (poprzedni właściciel lub jego mechanik) go przeciął i połączył z innym kablem, który przez ścianę grodziową został puszczony do skrzynki pod maską (nie sprawdzałem jeszcze gdzie). Zapewne była to jakaś przeróbka, modyfikacja lub inne cuda. Być może sprawa jest powiązana z drugą usterką, która była w tym aucie, a mianowicie brak świateł cofania (zrobiłem obejście od skrzynki pod maską do złącza R2). Może ktoś próbował usunąć tamtą usterkę, a zrobił następną?

Nie wiem jakim cudem pomimo przeciętego przewodu dioda od lewych kierunkowskazów się żarzyła.

Po podłączeniu na krótko kontrolka od lewego kierunkowskazu miga normalnie. Jutro już będę to łączył.

Zamieszczam zdjęcie.

magik.jpg

 

EDIT2:

Musiałem od razu sprawdzić dokąd prowadzi ten przewód. Zamieszczam zdjęcie. Teraz wydaje mi się, że podobnie jak tylnych świateł, prawdopodobnie nie było również lewego kierunkowskazu w przedniej lampie i ktoś zrobił obejście, przy okazji odcinając zasilanie kontrolki w liczniku. 

 

magik2.jpg

Edytowane przez akm97
  • Zwycięzca 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, akm97 napisał(a):

Nie wiem jakim cudem pomimo przeciętego przewodu

Bo prund i woda swoimi drogami chadzają   :) 

Fajnie, że udało ci się namierzyć usterkę <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!