Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Prośba o pomoc we wstępnej diagnozie klimatzyacji


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Od zakupu mam niesprawną klimatyzację manualną. Wg oświadczenia sprzedawcy wystarczy nabić 👍🤣.

Układ prawdopodobnie jest pusty (naciskałem na zaworki i nic nie ucieka  - mam nadzieję, że tak można). Oczywiście muszę pojechać z autem do specjalisty, ale chciałem zrobić wstępną diagnozę samodzielnie, czy w w grę wchodzi tylko nabicie, ew. usunięcie nieszczelności, czy problem jest poważniejszy.

1. Po włączeniu przycisku AC dioda się zapala, wentylator chłodnicy włącza, a sprzęgiełko klimatyzacji nie.

2. Podanie napięcia i masy na kostkę przy sprężarce klimatyzacji uruchamia sprzęgiełko. Zrobiłem to na kilka sekund podczas pracy silnika i sprężarka nie wydaje dziwnych dźwięków.

3. Sprawdziłem przejścia od wtyczki do masy - jest OK (czarny). Pomarańczowy wg schematu powinien prowadzić do pinu nr 7 w kostce R34, ale u mnie raczej nie prowadzi, tylko do przekaźnika w skrzynce pod maską zasilanego z bezpiecznika F3 i do tego miejsca (niby) przejście jest. Wstępnie wychodzi na to, że przekaźnik nie jest wysterowywany.

I teraz pytanie do Was. Czy zakładając, że układ jest pusty jest to prawidłowe zachowanie? Oczywiście logiczne jest, że układ nie powinien dopuścić do uruchomienia sprężarki, ale czy powinien włączyć się wentylator? Czy sprawdzić coś jeszcze?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wentylator włączy się zawsze, tak jak dioda na przycisku. Jeżeli ciśnienie czynnika jest za niskie, pomijając temperaturę zewnętrzną to sprzęgło/sprężarka się nie załączy. Trzeba zrobić test azotem, który może wyjść fałszywie pozytywny to tak jak test na boleriozę. Podobnie jest z kontrastem, który podobno ułatwia rozszczelnienie klimatyzacji. W aucie w tym wieku można się spodziewać nieszczelności chłodnicy klimatyzacji.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, akm97 napisał(a):

Wstępnie wychodzi na to, że przekaźnik nie jest wysterowany.

Tak jak pisał poprzednik, sterownik silnika załącza wentylator po otrzymaniu informacji o wciśnięciu przycisku klimatyzacji. Podobnie sterownik silnika wysterowuje przekaźnik sprzęgła po otrzymaniu informacji o prawidłowym ciśnieniu i wciśniętym przycisku AC.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po kilku telefonach do zakładów od klimatyzacji muszę stwierdzić, że klimatyzacja to obecnie luksus. Samo sprawdzenie szczelności w mojej miejscowości, to 70 zł azotem i 130 zł hydrogenem z testerem. Zanim się na to zdecyduję chciałbym zrobić jeszcze jedną rzecz. Mianowicie zauważyłem żółtozielony nalot na rurach wchodzących do kompresora, co może świadczyć o wycieku w tym miejscu.

1. Więc, czy ktoś zna rozmiary tych obu o-ringów (zdjęcie tabliczki kompresora poniżej).

2. Czy warto wymienić od razu zaworki w złączach? Proszę o podanie typów (rozmiarów) jeśli ktoś je zna.

3. Czy warto wymienić jeszcze jakieś inne o-ringi na zapas? Czy przy zakupie osuszacza o-ringi są w komplecie?

kompresor.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam ponownie. Miałem już zrezygnować z usprawniania klimy z uwagi na koszty. Auto służy tylko do dojazdów, a poprzednie w ogóle nie miało klimy i też dawało radę. Postanowiłem jednak podejść do sprawy hobbystycznie, więc najpierw spróbować diagnozy samodzielnie, ew. wymiany elementów, a potem samodzielnego nabicia. Mam prosty zestaw do nabijania klimy z puszki, który dodatkowo ma możliwość wytworzenia próżni. Dodatkowo, przed ew. „nabiciem” wymienię osuszacz. Dlatego jak ktoś nie chce pomóc, to niech po prostu nie pisze, a powstrzyma się od krytyki. A więc układ nabiłem powietrzem (wiem, wiem) do 50 PSI i na drugi dzień było tylko 5. Nabiłem więc ponownie i zacząłem sprawdzać układ wodą z mydłem. Udało mi się znaleźć jedną nieszczelność na dolnej rurce od skraplacza (prowadzącej do osuszacza). Nieszczelność jest dokładnie w miejscu mocowaniu rurki. Wykręciłem rurkę i jak się okazało uszczelnia tam podwójny o-ring (średnica zewn, ok. 11,5 mm, grubość 1,5 mm). Zakupiłem zestaw o-ringów Dr.Motor DRM01106, który ma być zamiennikiem oryginalnego zestawu ringów Renault OE 7701207465, jednak takiego o-ringa tam nie ma. Mam jeszcze zestaw uniwersalnych o-ringów do klimatyzacji (zielonych, pojedynczych) i jest tam pasujący wielkością o-ring (ostatnie zdjęcie, na białej etykiecie). Zamiennik ma grubość 1,7 mm. Czy jest szansa, że to zda egzamin, czy szukać tych podwójnych w odpowiednim wymiarze?

Nieszczelność.jpg

Rurka.jpg

Oringi.jpg

EDYCJA:

Witam raz jeszcze. Nie otrzymałem odpowiedzi, więc postanowiłem podzielić się informacjami, do których sam doszedłem w kwestii ringów do klimatyzacji w Megane 1 ph 2. Może komuś się przyda.

1.      Przy wymianie osuszacza nie ma w komplecie ringów do dwóch rurek przykręcanych do niego. Znajdują się tam ringi podwójne o wymiarach ok. 11,5x1,55 mm (zdjęcie 1). O-ringów tych potrzebujemy 3 sztuki, dwa do osuszacza, a trzeci taki sam do dolnej rurki skraplacza (właśnie ten u mnie przepuszcza, pewnie z powodu, że jest najniżej). O-ringów tych nie ma w komplecie uszczelek Dr. Motor 01106.

2.      O-ringi przy rurkach prowadzących do parownika (przy zaworze lub dyszy rozprężnej, nie znam się na tym). Są to zwykłe o-ringi, większy ma rozmiar 21x1,65 mm, mniejszy 11,5x1,6 mm. O-ringi te uszczelniają nie po obwodzie, tylko po „grubości”, więc łatwo można je dopasować. Wydaje mi się, że ten mniejszy jest w komplecie Dr. Motor, natomiast oba można dobrać z takiego najtańszego zestawu uszczelek klimatyzacji (zdjęcie 2 – na górze dobrane).

3.      O-ringi przy kompresorze. No tu to już jest wolna amerykanka. Na grubszej rurze są dwa pojedyncze o wymiarach 21x1,65 mm (taki sam jak ten większy od parownika, a na mniejszej jeden podwójny 14,5x1,5 mm. Ten większy jest w komplecie Dr. Motor i tak jak poprzednio w tanim  zestawie o-ringów.  Dodatkowo ten podwójny jest identyczny z o-ringiem górnej rurki od skraplacza (zdjęcie 3).

O-ringi podwójne znalazłem na alledrogo, można je kupić na sztuki. Zestaw Dr. Motor do zwrotu, a wydaje się być identyczną kopią ponad dwa razy droższego Zestawu Renault OE 7701207465. Nie widzę sensu go kupować, pojedyncze można dobrać z taniego zestawu o-ringów, a podwójne lepiej dokupić na sztuki.

 

Ps. Pomiary robiłem suwmiarką, ale proszę traktować je orientacyjnie (mierzone o-ringi mają ponad 20 lat).

o-ringi osuszacza.jpg

o-ringi skraplacza.jpg

o-ringi kompresora.jpg

zestaw o-ringów.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!