Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Prośba o radę - rozrząd i wtrysk


Night

Rekomendowane odpowiedzi

10 godzin temu, szwagier24a napisał(a):

Nie wiem czy pisałem: na pierwsze odpalanie to zużyta pompa paliwa - sprawdzić czy nie masz dodatkowego filtra paliwa, który mógł być przez 20 lat nie wymieniony. Normalnie te auta nie mają filtra paliwa oprócz siatkowego w pompie. W agonalnym stanie pompa oprócz utrudnionego rozruchu spowoduje lawinę błędów od wypadających zapłonów.

Witam. Pompę mam wymienioną zaraz po zakupie auta, 4.5k km temu, ale sprawdzę czy pryśnie w oko, bo na tą chwilę po jeżdżeniu różnymi diagnostykami i td najbardziej pada mi na wtryskiwaczy. Jeśli dobrze rozumiem, to jeśli wtryskiwaczy nie trzymają, też będzie spad ciśnienia i nie pryśnie. Moje główne podejrzenie teraz - zepsuty wstrzykiwacz/wtryskiwaczy, i po prostu pod czas postoju nakapie mi paliwa, które pod czas pierwszego odpalania musi się spalić, przez co mam biały dymek i zapach paliwa, a do tego podwyższone spalanie, więc w to teraz będę uderzać, mam nadzieję że w końcu trafię. 
Jak napisałeś wyżej - to nie są świece czarne od oleju, a tylko od paliwa, a z tego co pokazuje diagnostyka mam jedynie zbyt wzbogaconą mieszankę, żadnych błędów, i że sterownik cały czas daje 30-50% tej korekcji na biegu jałowym.

10 godzin temu, szwagier24a napisał(a):

Potwierdzam: świece nie wyglądają źle. Jedyny ich problem oprócz 2 elektrod to że są produkcji NGK. Jak jest gaz to Denso IK20TT, wersja ekonomiczna K20TT.

Teraz mam świece bosch i silniczek pod czas jazdy zachowuje się no na prawdę dużo lepiej niż po NGK - płynnie, równo, cicho. Zrobiłem nie całe 150 km na tych nowych świecach, ale pod czas następnej wymiany wezmę do uwagi. 

Proszę napisać, czy to ogólnie jest wielki problem dla mechanika sprawdzić ten cały mostek i zdiagnozować zepsuty wtryskiwacz, i jaki mniej więcej koszt mógłby być takiego badania?(dalej nie znam się na cenach), i może, w razie czego, ktoś wie jakie wtryskiwaczy lepiej kupić ?

dziękuję wszystkim. 

Edytowane przez Night
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@milejow: czytaj że zrozumieniem, pisz sensownie.

Zamienna pompa daje tylko 3 bary, wiem bo taką osobiście montowałem.

Nie wiem jaka jest żywotność zamiennych pomp. Wiem, ze człowiek który ode mnie kupił to auto po roku dzwonił że musi ja wymienić.

W pompie jest zawór zwrotny, to on nie trzyma, paliwo cofa się do zbiornika, pompa musi zrobić ciśnienie.

Wtryski możesz: Sam sprawdzić- znajdziesz stosowne filmy na yt. lub wymienić na nowe bądź używane np z MIII, to żywotna czesc i zaryzykował bym używane. Można również dodać czyścika do paliwa.

Zwiększone spalanie będzie od między innymi zużytej sondy lambda.

Biały dymek: czy UPG jest sprawna, płynu nie ubywa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Night napisał(a):

wtryskiwaczy, i po prostu pod czas postoju nakapie mi paliwa, które pod czas pierwszego odpalania musi się spalić, przez co mam biały dymek i zapach paliwa, a do tego podwyższone spalanie, więc w to teraz będę uderzać, mam nadzieję że w końcu trafię. 

Daj spokój tym wtryskiwaczom. Nie spotkałem nigdy w życiu a już całkiem długo zajmuję się mechaniką i elektroniką aby były uszkodzone wtryskiwacze w sposób który opisujesz a już szczególnie 4 sztuki. To nie diesel. Tutaj to jest całkiem proste urządzenie, które ma tylko rozpylić odpowiednią dawkę paliwa do kolektora. Z pewnością byłyby problemy z pracą silnika bardzo widoczne na wolnych obrotach. Może coś przeoczyłem w temacie ale czy ktoś pokusił się sprawdzić jakie temperatury pokazuje czujnik temperatury cieczy chłodzącej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Night napisał(a):

ale sprawdzę czy pryśnie w oko, bo na tą chwilę po jeżdżeniu różnymi diagnostykami i td najbardziej pada mi na wtryskiwaczy.

Pisałem już wcześniej, że ciśnienie mierzy się odpowiednim manometrem, nie rozlewaniem paliwa na lewo i prawo. Przy ciśnieniu nawet 1 bara silnik będzie prawidłowo pracował na jałowym biegu bo wtedy nie ma dużego zapotrzebowania na paliwo, dopiero przy przyspieszaniu będzie się dławił. Szczelność wtrysków możesz sprawdzić, demontując całą listwę i obserwować czy na ich końcach nie pojawi się paliwo po włączeniu zapłonu, problem jednak w tym, że bardzo prawdopodobne jest, że wymontowane wtryski nie utrzymają się w listwie i ciśnienie je wypchnie. Ja bym wtryski sprawdził każdy z osobna podając mu powietrze pod ciśnieniem 1-2bary z kompresora zanurzając jego końcówkę w pojemniku z wodą

Trop z zaworem zwrotnym w pompie uważam też za nie trafiony bo sprawna pompa po uruchomieniu potrzebuje dosłownie sekundy na zrobienie prawidłowego ciśnienia w układzie, to nie pompa zębata w dieslu, że będzie kręcić się godzinami zanim cokolwiek poleci

Edytowane przez milejow
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. sytuacja taka.
Wczoraj wieczorem zaraz po powrocie odłączyłem wężyk od pompki paliwowej, żeby spuścić paliwo i żeby nie było przez całą noc ciśnienia w układzie paliwowym, i tuż podłączyłem z powrotem (psiknęło jak coś mocno, dobrze że nie na tapicerkę). 
rano najpierw włączyłem zapłon żeby zrobić ciśnienie i odpaliłem auto. Wiadomo, musiało kilka razy popierdziec żeby wyszło powietrze z rurki, ale poza tym odpaliło prawie że idealnie, a w każdym razie o wiele wiele lepiej niż zawsze. 
UPD. Z czego uważam można zrobić wniosek ze po prostu któryś z wtrysków nie trzyma ciśnienia i pod czas postoju puszcza paliwo

Edytowane przez Night
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!