Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, 3 tygodnie temu wymieniałem odme na nową, przy okazji też olej, po tym zabiegu zauważyłem, że z węża przy korku leci olej, pomyslałem, że może wąż juz też stary, to go też na nowy wymieniłem i dalej to samo ;/ cała pokrywa uwalona olejem itp. Może jakiś oring dać pod ten wężyk bo już nie wiem o co chodzi. Zauważyłem, że jak zmieniali olej to troche za dużo nalali, było troche ponad max, może to dlatego? no i czy po odkręceniu korka ma tak dymić? silnik 1.9 dci, czy to normalne? Pozdro  

 

437590320_340016879136868_3459197730233758862_n (1).jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.05.2024 o 18:49, Dziambel napisał(a):

czy po odkręceniu korka ma tak dymić?

1/ Nie ma dymić!!!

      - sprawdzić; czy drożne  są przewody olejowe wychodzące z odmy i zaworu odmy,

      -  im cieńszy przewód  - tym większe  prawdopodobieństwo jego zatkania/ przytkania,

      - warto przestudiować temat;

           Na Co Zwrócić Uwagę Przy Kupnie MEGANE II /1,9/ Dci /120 KM do roku 07.200,  

2/ Należy używać markowego oleju w lepkości minimum 5W40,

3/ Czy bierze olej?

4/ Czy ma moc i dobre przyspieszenie??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok kwestia oleju sie rozwiązała, to nie z wężyka leciał tylko nowa odma okazała się nieszczelna na zgrzewie, zdjęcie poniżej.

Co do dymienia, to olej jest lany zawsze ELF Evolution Full-Tech FE 5W/30 co 10 tysięcy.

Oleju trochę bierze od wymiany do wymiany spada do trochę ponad minimum na bagnecie.

moc ma i przyśpieszenie beż problemów.

440774734_363086650101008_4222207069612300506_n.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początku, zanim zobaczyłem filmik to myślałem że może turbina ci się poci i stąd ten ubytek oleju, no ale nie.. j/w tak dymić nie powinien, a czujesz zapach spalin?

Jeśli tak to zapieczone pierścienie, do mechanika zanim będzie jeszcze gorzej, sam nic nie zdziałasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbina była wymieniona w tamtym roku, więc raczej z nią wszystko ok powinno być. Spalin nie czuć. Byłem u mechanika i właśnie powiedział, że troche za bardzo dymi i że pewnie coś z pierścieniami, ogólnie auto ma 320kkm przebiegu, co prawda olej wymieniany co 10 tysiecy, ale pewnie z racji wieku i przebiegu może być juz problem w silniku. Może ktoś wie ile mniej więcej może kosztować wymiana pierścieni i czy jest to grubsza sprawa i szykować sie na remont silnika, czy może jednak mniej inwazyjna zabawa? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę bym dał na wstrzymanie bo łatwo się w koszty wpuścić a może być to tego nie warte, skoro nie śmierdzi spalinami to już coś, tak jak pisze Andrzej, najpierw odma, jak na zimnym a jak na ciepłym dymi?, sprawdź czy ten dym idzie też bagnetem, a do pełni szczęścia sprawdzić u mechanika kompresję.

Mój stary diesel 1.7 DTI miał ponad 350k a z komory silnika nic takiego się nie wydobywało.

Zastanawiający jest ten ubytek oleju, no ale to może być gdziekolwiek drobny wyciek, jak to w dieslu, a odpala rano od strzała?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto odpala od strzała rano, w mróz bez znaczenia, chodzi równomiernie, ma moc. Odma dziś będzie wymieniona na nową. Ten filmik jest nagrany gdy silnik jest rozgrzany, rano od razu po odpaleniu praktycznie nic nie dymi, dopiero po rozgrzaniu. z Bagnetu też dymi, ale to chyba dlatego, że bagnet jest zintegrowany z odmą. Zobacze jak będzie po wymianie odmy na kolejną nową, jak sie nie zmieni to ogarnę tą kompresję. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!