Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Skontroluj układ wydechowy- Megane 4


Rekomendowane odpowiedzi

Szukam wsparcia w sprawie Megane IV, 1.5 dci

przebieg: 59480

rocznik: 2021

samochód od kilku dni wrzuca kontrolkę „skontroluj układ wydechowy”

ASO najpierw skasowało 700 za olej,

po 100 km problem powrócił i kolejne 700 by usłyszeć:

- do sprawdzenia DPF (koszty max do 5000)

- możliwe że problem z układem dolotowym (to umówiłem już u innego magika bo ASO chyba średnio ogarnia).

Chińczyk pokazuje błędy:

P253F

P16BC

P20EE

 

 

analiza kodu błędu w chatGPT:

 

Oto, co oznaczają kody błędów komputera (DTC - Diagnostic Trouble Codes) w Renault Megane:

1. **P253F**: Ten kod błędu wskazuje na problem z poziomem lub jakością oleju silnikowego. Może to oznaczać, że olej jest zanieczyszczony, ma niską jakość, jest przeterminowany lub poziom oleju jest niewłaściwy. Zaleca się sprawdzenie poziomu oleju oraz, w razie potrzeby, jego wymianę na odpowiedni.

2. **P16BC**: Ten kod błędu odnosi się do problemu z modułem sterującym silnika (ECU) lub komunikacją z innymi modułami sterującymi w pojeździe. Może to być związane z problemami z okablowaniem, złączami lub samym modułem sterującym. Diagnostyka tego kodu wymaga bardziej szczegółowego przeglądu przez mechanika, który może sprawdzić komunikację i integralność połączeń.

3. **P20EE**: Ten kod błędu dotyczy systemu oczyszczania spalin SCR (Selective Catalytic Reduction), który jest odpowiedzialny za redukcję emisji tlenków azotu (NOx). P20EE wskazuje na nieskuteczne działanie katalizatora SCR. Może to być spowodowane problemami z wtryskiwaczem AdBlue, zanieczyszczeniem lub uszkodzeniem katalizatora, bądź problemami z czujnikami w systemie SCR.

Każdy z tych kodów wymaga dokładnej diagnostyki, aby ustalić dokładną przyczynę problemu i podjąć odpowiednie kroki naprawcze. Zaleca się skontaktowanie się z wykwalifikowanym mechanikiem lub serwisem Renault w celu dokładnej diagnozy i naprawy usterek.

 

Edit 04/06:

po wizycie w warsztacie: dolotowy szczelny,

Błędy:

P253F - rozcieńczenie oleju

P1024 moduł tłoczący zadbanie: temperatura 

P16BC - Termostat środka chłodniczego

 

 

zalecenia: wizyta u eklektromechanika

po wizycie i sprawdzeniu tam:

”Drugi termostat za chłodnica” i odesłanie do mechanika.

 

Mechanik:

potwierdził i wymienił termostat,

Podczas wypalania DPF (wymuszony komputerowo) przerwał się proces + wyskoczył błąd oleju (tego samego, który miesiąc temu robiło ASO)

ostatecznie: wymienili filtry i olej.

 

 

 

Edytowane przez Renii
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Hosse napisał(a):

Mam ten sam problem z tym że 1.6 benzyna.

Naprawdę sądzisz, że 1.6 benzyna może mieć te same problemy co diesel 1.5 z adblue?

 

W dniu 20.05.2024 o 18:25, Renii napisał(a):

Szukam wsparcia w sprawie Megane IV, 1.5 dci

przebieg: 59480

rocznik: 2021

Jakiego rodzaju wsparcia szukasz? Post zakończyłeś tak jakby problem został rozwiązany?

Mogę tylko podpowiedzieć, że te samochody nie maja raczej problemów z DPF a jeśli już coś wyskoczy to jest związane z zaniedbaniami użytkownika lub obsługi auta. Jeśli olej nie zostanie wymieniony a właściwie jeśli nie zostanie na czas wykasowana informacja o niezbędnej wymianie oleju to błąd wbija się do pamięci komputera silnika i samochód nie przeprowadza wtedy cyklicznego wypalania DPF. Co oczywiście finalnie doprowadza do sytuacji, że ten się zapycha. Z grubsza powyżej 40g sadzy w DPF niezbędne jest serwisowe wypalenie DPF. Samochód nie posiada czujnika jakości oleju, informacja o wymianie oleju wynika z upływu zapisanej liczby kilometrów lub dni w liczniku samochodu. Olej wymienia się zawsze po przeprowadzonej procedurze wypalania serwisowego nie przed.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sensie ten sam problem bo komunikat "skontroluj układ wydechowy". Masz rację to co innego niż diesel ale chodzi mi o sam komunikat.

Czy może to mieć związek z olejem, tzn przekroczony interwał wymiany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Hosse napisał(a):

W sensie ten sam problem bo komunikat "skontroluj układ wydechowy".........

Czy może to mieć związek z olejem, tzn. przekroczony interwał wymiany?

Nie ma żadnego związku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Na tera sytuacja taka:

- wymieniony termostat pomógł na 2000 km, @Hosse, może to jest podpowiedź dla Ciebie

 

U mnie dziś w drodze na Gdańsk problem powrócił komunikat - jak znajdę kogoś z clipem to napiszę co bylo

Edytowane przez Renii
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!