Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, przy wrzuconej jedynce brzęczą czujniki choć nie ma żadnej przeszkody, nie ma żadnych błędów tylko na ekranie monitorka świecą się na czerwono, po ruszeniu przestają brzęczeć. Zdemontawałem zderzak przód i sprawdziłem wiązkę na wszystkich pinach od czujników przewodzi. Moje pytanie jest takie jaka powinna być oporność na pinach 1 i 2 we wtyczce 3 pinowej czujnika żeby stwierdzić że czujnik jest sprawny. Sprawdzenia multimetrem do pinu 1 czerwona sonda a do pinu 2 czarna sonda tak to chyba powinni sie mierzyć. Proszę o podpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktualizacja tematu:

Czujniki mam od nowości jako fabryczne pierwszy montaż. Skrajne lewy i prawy o numerze 284426105R i środkowe wewnętrzne lewy i prawy o numerze 284429973R.

Tylne wszystkie są takie same jak przednie skrajne czyli 284426105R.

image.thumb.jpeg.468abb6254e510e8e4b8e180d65853c8.jpeg

image.thumb.jpeg.82b0bd72c89c05b370fbf9fce6032832.jpeg

Pomierzyłem czujniki oporność na prawym skrajnym ok. 1800kOhm, środkowe wewnętrzne ok. 800-1200 jak się udało zmierzyć, lewy mam bład pomiaru wskazuje że zepsuty lub żle pomierzyłem.

Dokonałem podmiany skrajnych na ten sam typ co w opisie obzdwa mają 1850kOhma, ale dalej wyskakują błędy dla całego przodu czy w pyclipie czy w clipie wskazujące w mojej ocenie na dalszy błąd innego czujnika.

image.thumb.jpeg.f041d552be2af3c5572d246a35c39395.jpeg

image.thumb.jpeg.e31a9505ab8290e18ff572bd2dad4963.jpeg

co jest dziwne że odległości pokazane na clip pokazują w taki sposób, dwa lewe tylnie miały przeszkodę w formie płotu reszta bez przeszkody. 

image.thumb.jpeg.33ab01cab5b15f7d482e58fe0527734a.jpeg

nie wiem co dalej, czy jest gdzieś może jakiś bezpiecznik odpowiedzialny za ten układ, może trzeba to na nowo w clipie przypisać lub co jeszcze mogę sprawdzić oprócz tych czujników środkowych które są lakierowane, bo nie jestem pewny czy one powinny mieć też taką samą opornośc ok .1800 kOhma jak te skrajne.

Obecnie w ustawieniach menu samochodu wyłączyłem pomoc parkowania przód i mam tylko tył który pokazuje na monitorku w samochodzie odległości w formie pasków w kolorach taj jak zawsze, przy włączeniu opcji przód nie pokazuje nic oprócz kamery cofania i słychąć tylko krótki szybki przerywany brzęczek i wyskakuje pomarańczowy kluczyk i info skontroluj system parkowania który po ruszeniu gaśnie bo tak to ma pewnie działać. Może ma ktoś jakąś propozycję jak uporać się z tym błędami.

Schemat chyba mam ten co poniżej bo masa i centralka jest zabudowana z tyłu w moim Grandtourze.

 

0048_A3.pdf S49.pdf S1.pdf

 

Dla potomnych pdf i zdjęcia bo widzę że biegnie równoległy temat o czujnikach dla Scenica III, może się komuś przyda, u mnie to tak fabrycznie wygląda.

ja sam dalej potrzebuje pomocy, sprawdziłem masy, napięcia, opór, przedzwoniłem wszystkie przebiegi przewodów które odznaczyłem i dalej mam bład na przodzie na wszystkich czujnikach czy starych czy nowych do podmiany. Co może jeszcze powodaować ten błąd to zwarcie, macie jakieś pomysły gdzie jeszcze szukać co sprawdzać. Tył działa normalnie. Obecnie wyłączyłem przód w ustawieniach menu żeby mi się nie pojawiał pomarańczowy kluczyk jak wbije jedynkę który po ruszeniu gaśnie.

 

image.thumb.jpeg.a01ea17366f583931916228dce52e925.jpegimage.thumb.jpeg.af7d0e378f961f201a3e9478dadf66ec.jpegimage.thumb.jpeg.0a2a105a6cc3333ad83355facb78810f.jpeg

 

DOC190624-19062024070854.pdf

image.thumb.jpeg.6b43faeee63888e5deef96edf2e654e2.jpeg

1718773956318.jpg

1718773956279.jpg

1718773956306.jpg

1718773956295.jpg

1718773956267.jpg

jeszcze może to jak ktoP1.pdfś nie ma możliwości znalezienia samemu

S2.pdf S15.pdf S24.pdf S48.pdf S49.pdf S62.pdf S8.pdf S91.pdf S92.pdf 1222_schemat_parktronic.pdf 1222_01.pdf 1222_02.pdf R106_01.pdf R106_02.pdf R374_01.pdf R374_02.pdf

 

Może ktoś z was w końcu się zlituje i mi pomoże albo naprowadzi mnie na dobrą diagnozę. Mam takie pytanie bo walczę od jakiegoś czasu z tym problemem i na razie nie poradziłem sobie, a więc czy jest możliwe że nie ma w instalacji buzzera pdc ani z przodu ani z tyłu bo chciałem to sprawdzić czy to on właśnie nie powoduje tego błędu ale nie umie ich zlokalizować. Może dżwięk idzie przez głośniki, moja wersja to Bose. Może ktoś ma schemat dla wersji Bose kombi.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Dziękuję za info, przynajmniej już tych buzzerów nie będę już szukał, bo cała lewa strona od przodu do tyłu rozebrana.

Nie mam pojęcia co powoduje to zwarcie że przód w całości nie działa i sygnał dżwiękowy jest ok 3s krótko przerywany. Wiazkę przód sprawdzałem ma przejście, czujniki podmieniłem, pooglądałem główne wiązki w środku kabiny z lewej strony, sprawdziłem bezpieczniki i wszystko wygłąda dobrze, rozebrałem obudowę parktronica, wygląda bez uszkodzeń, luty sa na miejscu nie odklejone. Może jakiś kabel który dochodzi do radia jest wadliwy, teraz mam odpięte radio i dźwięku nie ma. Tył dalej sprawny jest jak wyłącze czujniki przód to tył działa prawidłowo, jak są włączone razem to sygnał dżwiękowy jest ten 3s przerywany i pomarańczowy kluczyk się pojawia z komunikatem sprawdż parktronic, który po ruszeniu gaśnie. Ma ktoś z was jeszcze jakieś pomysły na dalszą diagnozę.   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowałeś mierzyć napięcie między pinami 1 i 3 przednich czujników? Po włączeniu biegu do przodu powinno tam się pojawić 5 V (lub 12 V tego nie wiem) na każdym z czujników. Do pinu 3 dochodzi + a do pinu 1 minus.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem sam czujmik mierzyłem rezystancje czunika miedzy pin 3+ a pin 2( sygnał) i wychodziło ok.1650 - 1750 ohm i przedzwoniłem całą wiązkę w zderzaku przód i wszystkie piny przewodzą. Co do napiecia sprawdzę jeszcze raz czy coś tam się pokazuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam czujnik może być sprawny, ważne by miał zasilanie. Zasilanie czterech czujników idzie jednym przewodem z bagażnika poprzez dwa złącza. Masz błędy na wszystkich czterech to więc albo brak zasilania albo brak powrotu zasilania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykonałem pomiar napięcia i na wszystkich wtyczkach do czujników w wiązce w zderzaku przód mam na włączonym zapłonie ok.11.65V a po zapaleniu silnika ok.13,40V

i co teraz dalej z tym fantem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wychodzi na to, że instalacja jest całkowicie sprawna. Może coś z konfiguracją?

Zastanawia mnie tylko dlaczego lewy zewnętrzny czujnik ma inny kod błędu niż pozostałe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich z uśmiechem na twarzy. Słuchajcie udało się czujmiki działają. Chciałem się już poddać w tym temacie ale zawziołem się, zdemontowałem cały lewy środek boczek od bagażnika do silnika, sprawdziłem połączenie na wtyczkach wiązki głównej, parktronica, hamulca elektrycznego i sam przebieg głównej wiązki, wybudowałem radio ze względu na brak buzzerów. Moja dalsza diagnoza skupiła się jednak na wiązce przedniej zderzaka i wtyczce R106 łączącej wiązkę zderzaka z resztą. Pomierzyłem za poradą napięcie na wtyczkach czujników i napięcie jest choć podczas jednej próby skrajny lewy jakby zaczął przerywać. Rozebrałem wtyczke wyciągnąłem plastikowy koszyczek podoginałem styki i to samo zrobiłem z wejściem do wtyczki R106. Po tym zabiegu nagle pojawiło się napiecie stałe we wtyczce, więc myśle sobie to już nie mam innego pomysłu może będzie działać. Podłączełem wszystko co odłączyłem a tu dalej pomarańczowy kluczyk żeby skontrolować parktronic i do tego nie świeci światełko drzwi kierowcy, no nie jeszcze to myślę. Nie miałem już pomysłu, ale jeszcze ostatni krok przed poddaniem się, podłączyłem clipa i co widzę pokazuje kilka zapiasanych błedów z pomarańczową migająca kropka wszystko co było odłączone właściwie i czerwona kropka dla lampki drzwi kierowcy a błędy czujników parkowania brak. Zrobiłem test przepływu napięcia i skasowałem wszystkie błędy i światełko w drzwich zajaśniało i nie mam żadnych innych błędów tylko ten nieszczęsny kluczyk się święci o przód dalej nie działa. Dziwne, nie mam już pomysłu, pogodziłem się że ten przód nie będzie działał. Jeszcze raz clip zrobiłem test tej całej siatki czy struktury tych wszystkich elementów składowych i podczas kolejnych z kroków kazał zwolnić hamulec ręczny, nie umialłem go wyłączyć ręcznie więc musiałem ruszyć i to odblokowanie ostatecznie skasowało ten nieszczęsny kluczyk i partktronic nagle wrócił do życia. Dziwne ale prawdziwe. Temat mogę zamknąć i jak na razie moje wątki na forum zostały opanowane. Dziękuję Aniewa, myślę że przyniosłeś mi szczęście twoimi postami. Zawsze warto walczyć do końca ale pełny sukces to ustalenie prawdziwej diagnozy a nie wymiana wszystkiego bez osiągnięcia pozytywnego efektu co jest trudne i żmudne ale w moim przypadku skończyło się pozytywnie.        

  • Zwycięzca 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!