Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

kzfr montaż 2,0 tce


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Mam pytanie odnośnie montażu kzfr.Kolega zmieniał mi w aucie rozrząd.Z uwagi że przy starym rozrządzie kzfr terkotało na zimnym silniku,do nawego rozrządu zakupiłem nowe koło.Przed jego montażem po wyciągnięciu z opakowania przez nieuwagę przekręciłem koło w prawo do zablokowania.Kolega mechanik powiedział że nie ma to znaczenia,że w czasie pracy silnika i tak koło będzie zmieniać fazę.Powiem szczerze że mam obawy czy napewno jest dobrze zainstalowane,tym bardziej że mam wrażenie że nie ma pełnej mocy jak wcześniej.Ale czy to moje subiektywne wrażnie i nie wklejam tego sobie,to nie wiem.Odpytywałem auto clipem,i w pozycji wyprzedzenie  fazy zapłonu po zwiększeniu obrotów,wynik oscylował na plusie 0 a 30.Co o tym myślicie,czy wszystko jest ok,czy robię gównoburzę.Dodam że koło pracuje cicho,auto pali na widok karty,pracuje cicho i równo.

Edytowane przez piekarz531
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, piekarz531 napisał(a):

czy zablokowane kolo można było założyć ,czy trzeba było w jakiś sposób odblokować.

Jak nałożysz pasek rozrządu to musisz ;

   - w górnej części napiąć pasek kołem zmiennych faz i dopiero skręcić

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak .Oczywiście jak piszesz.Pasek jest założony tak jak piszesz.Chodzi mi o to ,że koło kzfr ma swoją pracę ,czyli przesówa się koło po którym biegnie pasek względem jego osadzeniem na wałku ssącym.Ja przekręcając koło w prawo do zblokowania uniemożliwiłem jego póżniejszą pracę .Chyba że się mylę ,dlatego moje pytanie do Was.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koło w czasie pracy w aucie pracuje,tzn ciśnienie oleju przy zwiększonych obrotach silnika je odblokowuje,i wtedy przestawia fazę ,po zmiejszeniu obrotów koło wraca i się blokuje.Ja zablokowałem koło na sucho przed montażem.N a innym forum czytałem że można odblokować koło podając ciśnienie z kompresora powietrza.Moje pytanie brzmi czy tak zblokowane koło koło jest prawidłowo zamontowane,czy trzeba było je odblokować przed montażem.

Nie tworzyłbym tego posta,bo mechanik twierdził ,że tak jest dobrze,ale ja nie jestem przekonany,i poprostu proszę o wasze zdanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Andrzej-2010 napisał(a):

Jak nałożysz pasek rozrządu to musisz ;

 Tam nic się nie napina kołami ani nie blokuje/odblokowuje żadnych kół. Pasek rozrządu w tym silniku zakłada się na poluzowanych kołach wałków i wału, po założeniu paska rozrządu napina się napinacz paska i dokręca koła po zamontowaniu blokady blokującej koło wałka wydechowego i wariatora. Koła wału nie wolno dokręcać na samej blokadzie wału, trzeba wał unieruchomić np. w miejscu na rozrusznik

2 godziny temu, Andrzej-2010 napisał(a):

Kzfr - dobiera się wg; Vin;

Wszystkie F4R mają jeden typ koła zmiennej fazy

2 godziny temu, piekarz531 napisał(a):

,czy zablokowane kolo można było założyć ,czy trzeba było w jakiś sposób odblokować.

Koło zawsze jest w pozycji zablokowanej, odblokowuje się dopiero po podaniu mu ciśnienia oleju. Jeśli koło nowe miało odblokowany zamek to jest to bardzo jednostkowa sytuacja ale nie dyskwalifikująca części

3 godziny temu, piekarz531 napisał(a):

Odpytywałem auto clipem,i w pozycji wyprzedzenie  fazy zapłonu po zwiększeniu obrotów,wynik oscylował na plusie 0 a 30.

To nie jest parametr pracy koła kzfr

Godzinę temu, piekarz531 napisał(a):

,bo mechanik twierdził ,że tak jest dobrze,

Bo jest

Edytowane przez milejow
  • Zwycięzca 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, milejow napisał(a):

Wszystkie F4R mają jeden typ koła zmiennej fazy

Natomiast dla F4RT -  kzfr dobiera się  wg;VIN,

Przestawiony rozrząd ;

   - nie wywali błędów, 

   - należy to kontrolować mechanicznie, 

Miarą poprawnego ustawienia rozrządu są wyniki pomiaru/na biegu jałowym i rozgrzanym silniku ok;90 C;

  - podciśnienia w dolocie, 

  - kąta wyprzedzenia zapłonu,

Dodatkowo o poprawności pracy silnika świadczą wyniki;

   - napięcia na sondach lambda,

   - pozycja przepustnicy PR429,

   - ciśnienie paliwa,

  -  czasy wtrysku,

  -  temperatura początku otwarcia termostatu, 

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wersja TCE może mieć inne wałki (tego nie potwierdziłem)ale koło zmiennej fazy moim zdaniem jest to samo co w każdym innym F4R, przecież słupki silnika są inne tylko w wersjach sport i RS, podstawowe TCE mają te same słupki co zwykłe F4R

Edytowane przez milejow
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!