Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam parę problemów z autem Renault Megane gt220 z roku 2014. Problemów jest parę, więc postaram się je wypunktować i jak najdokładniej opisać.
1) Na biegu jałowym auto ma lekkie wibracje - lekkie, lecz na pewno czuć różnice między zachowaniem auta na biegu jałowym na postoju, a w trakcie jazdy. Wskazówka obrotomierza delikatnie faluje, ale tylko raz na jakiś czas - tak to trzyma stabilną pozycję. Po dodaniu gazu, bez biegu do ok. 3 tysięcy obrotów i puszczeniu pedału gazu, wskazówka obrotomierza spada do ok. 900 (obroty biegu jałowego), po czym wykonuje krótki skok do ok. 1000 obrotów, po którym od razu wraca do 900 obrotów. Z wydechu raz na jakiś czas (raczej rzadko niż często) słychać lekkie, stłumione, pojedyncze ,,pyrknięcie''. Auto ma moc i w tym kierunku nie było żadnych problemów.
2) W trakcie czekania na czerwonym świetle, auto samoistnie zgasło, bez żadnego powiadomienia (układ start-stop był wyłączony). Po kliknięciu guzika start, nic się nie działo, auto nie próbowało odpalić. Po wyjęciu karty ze stacyjki nie było słychać charakterystycznego kliknięcia przy wyłączaniu zapłonu. Ponownie włożyłem kartę i spróbowałem zapalić, lecz nic się nie zadziało. Po ok. 3 próbach wyjęcia i włożenia karty (z przerwami miedzy czynnościami) po wyjęciu karty usłyszałem kliknięcie, poczekałem kilka sekund, włożyłem do stacyjki i auto odpaliło jak gdyby nigdy nic. Od razu wyłączyłem funkcję start-stop (co by nie ryzykować) i puściłem sprzęgło. Auto po ok 10 sekundach normalnej pracy znowu zgasło - wyjąłem kartę (od razu było kliknięcie), włożyłem spowrotem i auto normalnie odpaliło. Po tym incydencie auto normalnie funkcjonowało, było wyłączane i włączane kilkukrotnie - bez żadnego problemu.
3) po jeździe na zimnym silniku - krótka trasa, ok. 2 kilometrów, po zaparkowaniu i wciśnięciu przycisku start stop, silnik się wyłącza, lecz obrotomierz zatrzymuje się nieruchomo na wartości ok 1000 obrotów. Po wyjęciu karty stan ten się utrzymuje, a w momencie otwierania drzwi radio się nie wyłącza, jak jest to normalnie. Po wyjściu z auta i zamknięciu przyciskiem na pilocie, ekran radia, jak i obrotomierze są cały czas włączone.
Gdy auto jest w tym stanie ,,zawieszenia'', lecz bez wyjmowania karty ze stacyjki (po prostu po wyłączeniu silnika przyciskiem start stop), po wciśnięciu pedału sprzęgła, auto samoczynnie się uruchamia.
Jedynym rozwiązaniem, aby wyjść ze stanu zawieszenia, jest po kliknięciu przycisku start stop i wyłączeniu silnika, wyjęcie karty i bez wciskania pedału sprzęgła, wsadzenie karty spowrotem do stacyjki. Na ekranie pojawia się napis ,,skontroluj esc", a wskazówka obrotomierza spada na 0. Po wyjęciu karty ze stacyjki wszystko działa w porządku, a radio wyłącza się razem z otwarciem drzwi.
Podane zjawisko występuje tylko i wyłącznie na zimnym lub nie w pełni rozgrzanym silniku. W momencie, gdy auto jest rozgrzane i wskazówka temperatury jest pionowo do góry, auto wyłącza się normalnie.
W załącznikach wysyłam screeny błędów z pyclipa, które udało mi się odczytać (pyclip 2.2). Akumulator auta jest sprawny (był sprawdzany różnymi urządzeniami u osoby zajmującej się akumulatorami).
Jeśli ktoś byłby w stanie pomóc mi z którymś z problemów (albo wszystkimi) to chętnie przyjmę wszelkie wsparcie. 

Screenshot_20240628_210242_org.pyrenteam.pyclip_edit_111409572636124.jpg

Screenshot_20240630_192617_org.pyrenteam.pyclip_edit_110982304351294.jpg

Screenshot_20240630_221234.jpg

Screenshot_20240628_210322_org.pyrenteam.pyclip_edit_111355187779362.jpg

Screenshot_20240629_122856_org.pyrenteam.pyclip_edit_111336957915823.jpg

Screenshot_20240629_122919_org.pyrenteam.pyclip_edit_111316750164784.jpg

Screenshot_20240629_123031_org.pyrenteam.pyclip_edit_111260280655418.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, mapik777 napisał(a):

 Megane gt220 z roku 2014/ 162 kkm przebiegu,

 Na biegu jałowym auto ma lekkie wibracje - lekkie,

1/ Rozrząd do wymiany,

2/ Przeczyszczenie przepustnicy,

3/ Wymiana świec zapłonowych,

4/ Pomiar;

      - napięcia sond lambda,

      - kąta wyprzedzenia zapłonu,

      - podciśnienia w dolocie 

   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Andrzej-2010 napisał(a):

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - aniewa

   

1) Rozrząd był wymieniany 50 tysięcy kilometrów temu, przy przebiegu 111 tysięcy (aktualnie jest 162) - czy jest to już pora na wymianę? 

2) Próbowałem się tym zająć w ten weekend, ale nie spodziewałem się aż tak dużej ilości rzeczy dochodzących do ,,rury" łączącej przepustnicę z filtrem powietrza. Na internecie same filmiki i zdjęcia z aut nieuturbionych. Przez to wszystko jest tam bardzo trudno z dostępem - jakieś podpowiedzi jak to najlepiej zrobić? I co zrobić z wszystkimi przewodami itp. dochodzącymi do tej ,,rury''? Po prostu odpiąć? 

3) Jakiej firmy świece najlepiej wybrać? Pójść w OE czy na przykład NGK? Czy razem ze świecami wymienić od razu cewki zapłonowe? 

4) Czy jestem w stanie wykonać te pomiary pyclipem? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, mapik777 napisał(a):

Rozrząd był wymieniany 50 tysięcy kilometrów temu, przy przebiegu 111 tysięcy (aktualnie jest 162)

  - czy jest to już pora na wymianę? 

1/Raczej jeszcze nie;

     - ewentualnie do sprawdzenia poprawność ustawienia rozrządu,

     - zobaczymy jakie wyjdą pomiary,

Godzinę temu, mapik777 napisał(a):

Po prostu odpiąć? 

2/Niestety tak,

Godzinę temu, mapik777 napisał(a):

3) Jakiej firmy świece najlepiej wybrać?

  3/ Świece DENSO IK22FTT,

Godzinę temu, mapik777 napisał(a):

4) Czy jestem w stanie wykonać te pomiary pyclipem? 

4/ Podjedź na clipa  a unikniesz  wielu nieporozumień,

    a/ Jesteś - jeżeli  masz  solidny  ELM 327 ;

         -  silnik nagrzany do ok; 90 C,

         -  obroty biegu jałowego,

         -  pomiary po przeczyszczeniu przepustnicy,

         -  stosować markowy olej ; 0W40 lub  na trasy nawet 5W50,

   b/ Pomierzyć również;

        -  pozycja przepustnicy PR429,

        -  temperaturę cieczy utrzymywaną przez termostat w czasie dłuższej jazdy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, Andrzej-2010 napisał(a):

1/Raczej jeszcze nie;

     - ewentualnie do sprawdzenia poprawność ustawienia rozrządu,

W środę będę u mechanika to dam znać jak wygląda ustawienie rozrządu.

 

25 minut temu, Andrzej-2010 napisał(a):

3/ Świece DENSO IK22FTT,

Lepsze od tych OE? Bo widziałem, że chyba OE przez NGK są robione, a różnica w cenie znikoma.

 

26 minut temu, Andrzej-2010 napisał(a):

4/ Podjedź na clipa  a unikniesz  wielu nieporozumień,

    a/ Jesteś - jeżeli  masz  solidny  ELM 327 ;

         -  silnik nagrzany do ok; 90 C,

         -  obroty biegu jałowego,

         -  pomiary po przeczyszczeniu przepustnicy,

         -  stosować markowy olej ; 0W40 lub  na trasy nawet 5W50,

   b/ Pomierzyć również;

        -  pozycja przepustnicy PR429,

        -  temperaturę cieczy utrzymywaną przez termostat w czasie dłuższej jazdy

Postaram się jak najszybciej znaleźć osobę z clipem żeby mi to wszystko sprawdził. Posiadam vgate icar2. Na teraz znalazłem w maxi327 (nie umiałem znaleźć tych opcji w pyclip 2.2) parę pomiarów - silnik rozgrzany, bez czyszczenia przepustnicy, w załącznikach wyniki pomiarów. Olej Ravenol vst 5w40.

ciśnienie, temperatura dolotu.jpg

sonda, przepustnica, kąt - 2.jpg

sonda, przepustnica, kąt - 1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1/ Silnik powinien mieć ok; 90 C,

     - obroty  biegu jałowego ok; 700 - 750 obr/min;

2/ Jeżeli obroty są wyższe - to raczej kwestia;

       - zabrudzenia przepustnicy, filtra powietrza,

       - elektrozaworu par paliwa i jego drożności wężyków,

       - uszczelek kolektora dolotowego,

3/Brak danych podciśnienia na wolnych obrotach;

      - powinno być ok; 32 –38 kPa / 320 - 380 mbar,

              - a on uzależniony jest głównie od poprawności ustawienia rozrządu,

              - ustawianie rozrządu - nie jest najłatwiejszą rzeczą  ze względu na małą ilość miejsca pod maską;

                      - rozrząd powinno ustawiać się na blokadach ,

      - podciśnienie rzutuje na kąt wyprzedzenia zapłonu ;  - powinien  być  ok; 10*,

                    - obniżenie kąta wyprzedzenia zapłonu -  spowoduje zmniejszenie się obrotów biegu jałowego,

4/ Położenie przepustnicy  ok; 10*

37 minut temu, mapik777 napisał(a):

Olej Ravenol vst 5w40.

5/Bardziej markowy to ; ravenol vst  0W40     

6/ Świece mogą być NGK -tylko japońskiej produkcji,

7/ Przy tym przebiegu ;

     - zalecam wymianę sond na oryginały    

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, Andrzej-2010 napisał(a):

Jeżeli obroty są wyższe - to raczej kwestia;

       - zabrudzenia przepustnicy, filtra powietrza,

       - elektrozaworu par paliwa i jego drożności wężyków,

       - uszczelek kolektora dolotowego,

Wyczyszczę przepustnicę i zobaczymy czy coś się zmieniło. Filtr powietrza nowy. Gdyby nie pomogło z przepustnicą popatrzę na elektrozawór i uszczelkę kolektora.

 

55 minut temu, Andrzej-2010 napisał(a):

3/Brak danych podciśnienia na wolnych obrotach;

      - powinno być ok; 32 –38 kPa / 320 - 380 mbar,

              - a on uzależniony jest głównie od poprawności ustawienia rozrządu,

              - ustawianie rozrządu - nie jest najłatwiejszą rzeczą  ze względu na małą ilość miejsca pod maską;

                      - rozrząd powinno ustawiać się na blokadach ,

      - podciśnienie rzutuje na kąt wyprzedzenia zapłonu ;  - powinien  być  ok; 10*,

                    - obniżenie kąta wyprzedzenia zapłonu -  spowoduje zmniejszenie się obrotów biegu jałowego,

4/ Położenie przepustnicy  ok; 10*

Postaram kogoś ogarniętego znaleźć z clipem, ale nie idzie łatwo. Chyba, że znasz kogoś kto by podołał temu wyzwaniu na terenie województwa łódzkiego?
Da jakoś skontrolować ustawienie rozrządu, bez rozbierania go? Czy głównie przez to podciśnienie na wolnych obrotach? Poszukam jeszcze czy przez którąś aplikację uda mi się uzyskać informacje na temat podciśnienia.

 

56 minut temu, Andrzej-2010 napisał(a):

6/ Świece mogą być NGK -tylko japońskiej produkcji,

7/ Przy tym przebiegu ;

     - zalecam wymianę sond na oryginały    

To świece już zamawiam. Zamówić i wymienić razem z nimi cewki? Sondy też zamówić czy nic się nie stanie jak chwilę jeszcze z nimi zaczekam?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, mapik777 napisał(a):

Postaram kogoś ogarniętego znaleźć z clipem, ale nie idzie łatwo.

serwis łódzkie

21 minut temu, mapik777 napisał(a):

Da jakoś skontrolować ustawienie rozrządu, bez rozbierania go?

Poprawność ustawienia rozrządu za pomocą tzw; blokad,

22 minuty temu, mapik777 napisał(a):

Zamówić i wymienić razem z nimi cewki?

Niech wypowie się kumaty mechanik,

23 minuty temu, mapik777 napisał(a):

Sondy też zamówić czy nic się nie stanie jak chwilę jeszcze z nimi zaczekam?

Sondy;

  - to materiał eksploatacyjny ,

 -  podobny jak świece,

  - jak zamierzasz udać się do mechanika - to wymiana i spokój na następne ok;150 kkm przebiegu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opublikowano (edytowane)
W dniu 30.06.2024 o 23:06, mapik777 napisał(a):

2) W trakcie czekania na czerwonym świetle, auto samoistnie zgasło, bez żadnego powiadomienia (układ start-stop był wyłączony). Po kliknięciu guzika start, nic się nie działo, auto nie próbowało odpalić. Po wyjęciu karty ze stacyjki nie było słychać charakterystycznego kliknięcia przy wyłączaniu zapłonu. Ponownie włożyłem kartę i spróbowałem zapalić, lecz nic się nie zadziało. Po ok. 3 próbach wyjęcia i włożenia karty (z przerwami miedzy czynnościami) po wyjęciu karty usłyszałem kliknięcie, poczekałem kilka sekund, włożyłem do stacyjki i auto odpaliło jak gdyby nigdy nic. Od razu wyłączyłem funkcję start-stop (co by nie ryzykować) i puściłem sprzęgło. Auto po ok 10 sekundach normalnej pracy znowu zgasło - wyjąłem kartę (od razu było kliknięcie), włożyłem spowrotem i auto normalnie odpaliło. Po tym incydencie auto normalnie funkcjonowało, było wyłączane i włączane kilkukrotnie - bez żadnego problemu.

Dzisiejszego dnia problem się powtórzył tylko w trakcie jazdy przy prędkości ok. 70km/h. Auto najpierw straciło moc i ledwo reagowało na naciskanie gazu, a następnie zgasło. Na komputerku pojawił się komunikat ,,ESC wyłączony''. Wyjmowałem i wkładałem kartę kilkukrotnie, aż udało się odpalić (auto nie kręciło po wciśnięciu przycisku start, a po wyjęciu i włożeniu karty nie było zapłonu). Po odpaleniu pojechałem, auto ok. kilometr dalej znowu to samo - znowu po walce odpaliłem i zajechałem pod dom. Błąd w pyclipie wyskoczył znowu - brak konfiguracji stop/start.
W przyszłym tygodniu będzie czyszczona przepustnica i wymieniane świece.
W załączniku przesyłam nagranie dźwięku silnika (nie jestem pewien czy wcześniej też tak brzmiał - chodzi mi o ten regularny dźwięk niższego tonu.

Post edytowany:

PS. Czy występujące objawy mogą mieć cokolwiek wspólnego z wymianą oryginalnego filtra powietrza na sportowy filtr powietrza k&n? 

Edytowane przez mapik777
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi tak gasł jak się pompa paliwa kończyła. Najpierw zgasł i dopiero odpalił jak ostygnął. Potem po miesiącu znowu zgasł w trasie. Chwilę potem odpalił. Tak 3-4 razy i już nie odpalił. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W aucie została wyczyszczona przepustnica oraz wymienione świece zapłonowe. Wydaje mi się, że obroty są stabilniejsze w okolicach 750 obrotów (przy wyłączonej klimatyzacji).
Dzisiaj dwukrotnie auto zgasło - przy prędkości 90km/h i 130km/h. Silnik najpierw stracił moc, a na ekraniku pojawiło się powiadomienie - ,,skontroluj start&stop''. W momencie kiedy jedzie się na jednym biegu, auto nie gaśnie - po prostu nie ma mocy. Auto się wyłącza dopiero po wciśnięciu pedału sprzęgła. W PyClip obecne były 2 błędy - pokrywają się z momentem zatrzymania auta. Błędy identyczne, dlatego w załączniku wyślę tylko jeden błąd.

449465403_456302693915182_1055132642418361719_n.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

10 godzin temu, mapik777 napisał(a):

Dzisiaj dwukrotnie auto zgasło - przy prędkości 90km/h i 130km/h.

Silnik najpierw stracił moc, a na ekraniku pojawiło się powiadomienie - ,,skontroluj start&stop''.

Każde niedomaganie silnika powoduje;

    -  wyłączenie  systemu S&S ,

Błąd DF097 - obwód czujnika wałka rozrządu;

    - konieczność zastosowania markowego interfejsu,

    - konieczność kontroli poprawności ustawienia rozrządu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!