Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, Andrzej-2010 napisał(a):

1/ czy masz sprawny akumulator?

 2/ powinieneś mieć akumulator w technologii AGM lub EFB;

           - ich trwałość to ok; 3-4 lat,

           - przy rozruchu powinien mieć > 10 V,

           - po wyłączeniu zapłonu - powinno być  ok; 12,5 V,

           -  12,8 V - przy wyłączonym silniku - na nowym akumulatorze

           - zbyt niskie napięcie  aku powoduje, że ;

                    - komputer nie działa prawidłowo – plus słabe masy,

           - clipem zrobić  test  alternatora,

Akumulator był sprawdzany, ma 1 rok, wszystko jest z nim w porządku. Jedynie alternator nie był sprawdzany.

 

Godzinę temu, Andrzej-2010 napisał(a):

 3/ warto poczytać;  Skontroluj start & stop ,

Sprawdzałem ten bezpiecznik, ale u mnie jest on w porządku.

Godzinę temu, Andrzej-2010 napisał(a):

4/To nie jest beletrystyka;

        -  nagrzewa się do bardzo wysokiej temperatury  - czyli  jakiej????  

Mechanik nie powiedział dokładnie do jakiej - najprawdopodobniej nie mierzył. Stwierdził jedynie, że gdy da się na niego krople wody to po prostu wrze. Jutro się z nim będę widział to może dowiem się coś więcej na ten temat.

 

Godzinę temu, Andrzej-2010 napisał(a):

5/ Byłeś u mechanika;

     - jakie jest podciśnienie w dolocie?

     - jaki jest kąt wyprzedzenia zapłonu?

     - jakie jest ustawienie przepustnicy?

Nie dostałem konkretnych danych, jedynie, że wszystko jest w porządku. Jutro się spytam czy dałby mi konkretne wartości.

Ps. Autem przejechałem 200km - nic się nie działo - postał z 30-45 minut, ruszyłem dalej i dosłownie po 10-15 minutach zgasł. U mechanika chodził ponad 2h, ale nie zgasł ani razu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, mapik777 napisał(a):

-Autem przejechałem 200km - nic się nie działo;

     - postał z 30-45 minut, ruszyłem dalej i dosłownie po 10-15 minutach zgasł. 

- U mechanika chodził ponad 2h, ale nie zgasł ani razu.

Czy wyskoczył jakiś błąd?/ informacja?

Czy mechanik zmierzył ciśnienie podawanego paliwa???

Należałoby jeździć;

    - z podłączonym interfejsem diagnostycznym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, Andrzej-2010 napisał(a):

Czy wyskoczył jakiś błąd?/ informacja?

Sprawdziłem od razu w pyclipie i pokazał się ponownie błąd DF097. 

 

37 minut temu, Andrzej-2010 napisał(a):

Czy mechanik zmierzył ciśnienie podawanego paliwa???

Wątpię, przynajmniej nic mi o tym nie mówił. Dzisiaj mu zasugeruję ten pomiar. 

 

37 minut temu, Andrzej-2010 napisał(a):

Należałoby jeździć;

    - z podłączonym interfejsem diagnostycznym

Wystarczyłby mój elm podpięty po androida? Tylko wtedy z jaką aplikacją jeździć? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1/Wg; kolegi aniewa Zakup urządzenia diagnostycznego renault

        -  interfejs ELM 327 na procesorze PIC18F25K80  a do niego Ddt4all,

2/Najlepszy jest clip;

      - pokazuje dodatkowe błędy, których uniwersalne testery nie potrafią odczytać,

      - po wykryciu błędu podaje ;

            - co i w jakiej kolejności sprawdzić / zmierzyć / wymienić,

      - w większości pokazuje całkiem inne kody błędu aniżeli inne interfejsy

3/Przeczyścić styki;

    - czujników położenia wału i wałka,

    - elektrozaworu kąta wyprzedzenia zapłonu,

    - sterownika wtrysku

 

19 godzin temu, mapik777 napisał(a):

 -sterownik wtrysku szybko nagrzewa się do bardzo wysokiej temperatury, można poparzyć się, dotykając.                                      -Czy ktoś ma pomysł co może być powodem takiej usterki?

      - I czy wymiana całego sterownika mogłaby pomóc?

Wracam do sugestii mechanika;

    - która skoncentrowała się na sterowniku silnika,

A/ Objawy niesprawności sterownika w silniku?

  1/ nierówną pracę silnika zarówno w czasie jazdy, jak i na postoju,                                                                         

  2/ pojawienie się kontrolki silnika na tablicy rozdzielczej oraz fakt, że motor pracuje w trybie awaryjnym,

  3/ ewidentnie brakuje mu mocy;

         - przez cały czas lub tylko chwilowo,

  4/ poważne trudności z odpalaniem motoru po nocnym postoju lub np. po jego nagrzaniu;                                       

             - silnik może również gasnąć w czasie jazdy,

  5/ nadmierne dymienie z rury wydechowej;                                                                                                                       

           - może oznaczać problem z podawaniem mieszanki paliwowej.

B/ O usterce może zadecydować ;

      6/ zwarcie w wiązce elektrycznej współpracującej z komputerem,

      7/ uszkodzenie mechaniczne np. w czasie zdarzenia drogowego,

      8/ nadmierna temperatura wytwarzająca się w komorze przegrzanego silnika,

      9/ niefachowo wykonana ingerencja w pracę sterownika,

    10/ próba zmodyfikowania możliwości motoru, jak i np. zamontowania instalacji gazowej,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!