Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, Andrzej-2010 napisał(a):

1/ czy masz sprawny akumulator?

 2/ powinieneś mieć akumulator w technologii AGM lub EFB;

           - ich trwałość to ok; 3-4 lat,

           - przy rozruchu powinien mieć > 10 V,

           - po wyłączeniu zapłonu - powinno być  ok; 12,5 V,

           -  12,8 V - przy wyłączonym silniku - na nowym akumulatorze

           - zbyt niskie napięcie  aku powoduje, że ;

                    - komputer nie działa prawidłowo – plus słabe masy,

           - clipem zrobić  test  alternatora,

Akumulator był sprawdzany, ma 1 rok, wszystko jest z nim w porządku. Jedynie alternator nie był sprawdzany.

 

Godzinę temu, Andrzej-2010 napisał(a):

 3/ warto poczytać;  Skontroluj start & stop ,

Sprawdzałem ten bezpiecznik, ale u mnie jest on w porządku.

Godzinę temu, Andrzej-2010 napisał(a):

4/To nie jest beletrystyka;

        -  nagrzewa się do bardzo wysokiej temperatury  - czyli  jakiej????  

Mechanik nie powiedział dokładnie do jakiej - najprawdopodobniej nie mierzył. Stwierdził jedynie, że gdy da się na niego krople wody to po prostu wrze. Jutro się z nim będę widział to może dowiem się coś więcej na ten temat.

 

Godzinę temu, Andrzej-2010 napisał(a):

5/ Byłeś u mechanika;

     - jakie jest podciśnienie w dolocie?

     - jaki jest kąt wyprzedzenia zapłonu?

     - jakie jest ustawienie przepustnicy?

Nie dostałem konkretnych danych, jedynie, że wszystko jest w porządku. Jutro się spytam czy dałby mi konkretne wartości.

Ps. Autem przejechałem 200km - nic się nie działo - postał z 30-45 minut, ruszyłem dalej i dosłownie po 10-15 minutach zgasł. U mechanika chodził ponad 2h, ale nie zgasł ani razu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, mapik777 napisał(a):

-Autem przejechałem 200km - nic się nie działo;

     - postał z 30-45 minut, ruszyłem dalej i dosłownie po 10-15 minutach zgasł. 

- U mechanika chodził ponad 2h, ale nie zgasł ani razu.

Czy wyskoczył jakiś błąd?/ informacja?

Czy mechanik zmierzył ciśnienie podawanego paliwa???

Należałoby jeździć;

    - z podłączonym interfejsem diagnostycznym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, Andrzej-2010 napisał(a):

Czy wyskoczył jakiś błąd?/ informacja?

Sprawdziłem od razu w pyclipie i pokazał się ponownie błąd DF097. 

 

37 minut temu, Andrzej-2010 napisał(a):

Czy mechanik zmierzył ciśnienie podawanego paliwa???

Wątpię, przynajmniej nic mi o tym nie mówił. Dzisiaj mu zasugeruję ten pomiar. 

 

37 minut temu, Andrzej-2010 napisał(a):

Należałoby jeździć;

    - z podłączonym interfejsem diagnostycznym

Wystarczyłby mój elm podpięty po androida? Tylko wtedy z jaką aplikacją jeździć? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1/Wg; kolegi aniewa Zakup urządzenia diagnostycznego renault

        -  interfejs ELM 327 na procesorze PIC18F25K80  a do niego Ddt4all,

2/Najlepszy jest clip;

      - pokazuje dodatkowe błędy, których uniwersalne testery nie potrafią odczytać,

      - po wykryciu błędu podaje ;

            - co i w jakiej kolejności sprawdzić / zmierzyć / wymienić,

      - w większości pokazuje całkiem inne kody błędu aniżeli inne interfejsy

3/Przeczyścić styki;

    - czujników położenia wału i wałka,

    - elektrozaworu kąta wyprzedzenia zapłonu,

    - sterownika wtrysku

 

19 godzin temu, mapik777 napisał(a):

 -sterownik wtrysku szybko nagrzewa się do bardzo wysokiej temperatury, można poparzyć się, dotykając.                                      -Czy ktoś ma pomysł co może być powodem takiej usterki?

      - I czy wymiana całego sterownika mogłaby pomóc?

Wracam do sugestii mechanika;

    - która skoncentrowała się na sterowniku silnika,

A/ Objawy niesprawności sterownika w silniku?

  1/ nierówną pracę silnika zarówno w czasie jazdy, jak i na postoju,                                                                         

  2/ pojawienie się kontrolki silnika na tablicy rozdzielczej oraz fakt, że motor pracuje w trybie awaryjnym,

  3/ ewidentnie brakuje mu mocy;

         - przez cały czas lub tylko chwilowo,

  4/ poważne trudności z odpalaniem motoru po nocnym postoju lub np. po jego nagrzaniu;                                       

             - silnik może również gasnąć w czasie jazdy,

  5/ nadmierne dymienie z rury wydechowej;                                                                                                                       

           - może oznaczać problem z podawaniem mieszanki paliwowej.

B/ O usterce może zadecydować ;

      6/ zwarcie w wiązce elektrycznej współpracującej z komputerem,

      7/ uszkodzenie mechaniczne np. w czasie zdarzenia drogowego,

      8/ nadmierna temperatura wytwarzająca się w komorze przegrzanego silnika,

      9/ niefachowo wykonana ingerencja w pracę sterownika,

    10/ próba zmodyfikowania możliwości motoru, jak i np. zamontowania instalacji gazowej,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!