Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ciągłe podświetlenie komputera oraz problem z hf.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, 

zacznę od pierwszego problemu, którym jest to, że gdy mam podpięte radio i zamykam samochód to podświetlenie radia oraz podświetlenie komputera nie gasną. Czytałem, że po 20 minutach podświetlenie w radiu samo powinno zgasnąć, niestety tak się nie dzieje (auto zostawione na godzinę zamknięte). Przejrzałem wszystkie bezpieczniki w środku kabiny, powymieniałem dla pewności. Dodam tylko, że auto kupiłem z radiem od Clio II na kasety i myśląc, że problem może występować przez radio samo w sobie, kupiłem ostatnio radio 8200256141. Ale problem występuje nadal. Pomierzyłem kostkę multimetrem i tam gdzie powinno być stałe 12v jest stałe, tam gdzie powinno być 12v po włączeniu zapłonu jest obecne, gdy zapłon wyłączę 12v znika. Więc tutaj działa poprawnie. Dodatkowo tam gdzie powinno być 12v po włączeniu świateł też jest ok. Dodam, że jak radio jest wypięte problemu z komputerem nie ma. Tzn. czasami jest, ale wystarczy otworzyć auto z pilota, zamknąć z pilota i już się nie podświetla. Na grafice pokazałem gdzie mam 12V po zmierzeniu multimetrem.

Drugi problem pojawił się po wyciąganiu bezpieczników i wymiany ich na nowe podczas próby naprawienia tego podświetlenia radia. Pojawił się wtedy napis "please inserd card" przy próbie odpalenia auta, co też uczyniłem. Ale teraz po zamknięciu auta z pilota i otwarciu go znowu, otwierają się tylko drzwi kierowcy, pozostałe drzwi są zamknięte i trzeba je otwierać od środka. Dodatkowo nie działa też otwieranie auta poprzez wsunięcie ręki w klamkę z czym wcześniej nie było problemu. Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi. 

Dodam, że auto to Megane II ph I 2003 1.6 16v.

 

 

post-2372-0-27214600-1361030406.jpg

Edytowane przez mojeallegro
Dodanie screena.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma stałego zasilania radia. To napięcie zanika przy otwarciu drzwi kierowcy. Uszkodzenia o których tu wspominasz jest wspólne. Najprawdopodobniej mikrowłacznik w zamku kierowcy.

1 godzinę temu, mojeallegro napisał(a):

Tzn. czasami jest, ale wystarczy otworzyć auto z pilota, zamknąć z pilota i już się nie podświetla.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, jabrze napisał(a):

Nie ma stałego zasilania radia. To napięcie zanika przy otwarciu drzwi kierowcy.

 

Czyli po zamknięciu auta te 12V stałe powinno zniknąć? A nie ma czegoś takiego jak podtrzymywanie pamięci radia na tej linii? 

 

37 minut temu, jabrze napisał(a):

Najprawdopodobniej mikrowłacznik w zamku kierowcy.

 

Chodzi o ten przycisk obok wejścia na kluczyk w klamce?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest podtrzymanie ustawień radia, ale zasilanie podawane jest z innego pinu. W Clio jest tak samo.

4 minuty temu, mojeallegro napisał(a):

Chodzi o ten przycisk obok wejścia na kluczyk w klamce?

To jest przycisk od zamykania drzwi dla hf.

Mikrowłacznik jest w zamku kierowcy. Na forum jest szczegółowo opisana naprawa tego zespołu - trzeba go wymontować i rozebrać - poszukaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam jeszcze, że radio po podłączeniu go od razu odpala podświetlenie. Nie wiem czy tak powinno być, czy dopiero po włączeniu świateł podświetlenie powinno się włączyć w radiu. 

44 minuty temu, jabrze napisał(a):

Mikrowłacznik jest w zamku kierowcy. Na forum jest szczegółowo opisana naprawa tego zespołu - trzeba go wymontować i rozebrać - poszukaj.

Dzięki za podpowiedź. Na dniach postaram się ogarnąć to i dam znać co i jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A światła Ci gasną, jak otworzysz drzwi kierowcy po zgaszeniu silnika? Bo to wszystko jest ze sobą powiązane - w tym momencie powinno wyłączyć się teraz radio, wentylator nawiewu itp.

Edytowane przez droopy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@droopyŚwiatła zewnętrzne i wentylator nawiewu (auto) się wyłącza po zgaszeniu silnika, a radio dopiero po otwarciu drzwi kierowcy - to jest warunek, żeby działało hf podtrzymywane przez 72 godziny, po czym nastąpi trwałe zamknięcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to może tak jest w związku z HF. Megane 2 miałem wiele lat tylko bez HF i na pewno dopiero po otwarciu drzwi wyłączały mi się światła, nawiew i radio – jestem tego pewien bo czasem to irytowało, że trzeba było te drzwi otworzyć 😉 Obecnie we Fluence, czyli w zasadzie Megane 3, jest dokładnie tak samo, a tu już mam HF. 

A te 72 godziny to, co masz na myśli? Że jeśli w tym czasie nie otworzę auta, to HF się dezaktywuje i będę musiał korzystać z przycisku na karcie? Jeśli tak to fajna ciekawostka, nie wiedziałem :)

Edytowane przez droopy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 31.07.2024 o 10:50, mojeallegro napisał(a):

Drugi problem pojawił się po wyciąganiu bezpieczników i wymiany ich na nowe podczas próby naprawienia tego podświetlenia radia. Pojawił się wtedy napis "please inserd card" przy próbie odpalenia auta, co też uczyniłem. Ale teraz po zamknięciu auta z pilota i otwarciu go znowu, otwierają się tylko drzwi kierowcy, pozostałe drzwi są zamknięte i trzeba je otwierać od środka.

Coś ci się musiało rozprogramować/przestawić.

Ja mam tak że drzwi ryglują mi się samoczynnie powyżej 5km/h, po zatrzymaniu otwierając moje drzwi wszystkie się odblokowują. Ale jest taka opcja jak 'otwarcie wybiorcze skrzydeł drzwi' w module kontroli nadwozia. I po włączeniu tego działa to podobnie, czyli z zewnątrz nie da się drzwi otworzyć tylko od wewnątrz, tylko drzwi kierowcy są normalnie odblokowane. Trzeba by to wyłączyć.

Skoro masz hf to dodatkowo/lub zamiast tego, trzeba by włączyć wolne ręce start i dostęp bez użycia rąk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 31.07.2024 o 12:33, jabrze napisał(a):

Nie ma stałego zasilania radia.

Jest, ACC zanika po otwarciu drzwi, w przypadku braku stałego zasilania musiałbyś ciągle programować stacje radiowe

 

W dniu 31.07.2024 o 13:24, jabrze napisał(a):

Jest podtrzymanie ustawień radia, ale zasilanie podawane jest z innego pinu. W Clio jest tak samo.

Nie ma żadnego innego pinu. Są dwa zasilania radia-stały plus(podtrzymanie) i ACC zanikające po otwarciu drzwi

W dniu 31.07.2024 o 18:44, jabrze napisał(a):

Światła zewnętrzne i wentylator nawiewu (auto) się wyłącza po zgaszeniu silnika, a radio dopiero po otwarciu drzwi kierowcy

 

Światła też gasną po otwarciu drzwi, nie po zgaszeniu silnika :)

 

Edytowane przez milejow
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 31.07.2024 o 14:52, droopy napisał(a):

A światła Ci gasną, jak otworzysz drzwi kierowcy po zgaszeniu silnika?

 

Automatyczne gasną, gdy włączę sam np. mijania, to się nie wyłączają po zamknięciu auta. Drzwi normalnie "pikają" jak otworzę je, albo np. zostawiłem światła włączone lub kartę mam wsadzoną. 

16 godzin temu, Rbt86 napisał(a):

Coś ci się musiało rozprogramować/przestawić.

Trzeba by to wyłączyć.

Tylko jak to przestawić teraz? Dodam, że ostatnio gdy wcisnąłem szybko dwa razy przycisk otwierania to otworzyły się wszystkie drzwi. Poprzednio miałem tam ale gdy raz kliknąłem. Jakby dało się to przestawić to wolałbym jedno kliknięcie żeby otwierało wszystkie drzwi. 

15 godzin temu, milejow napisał(a):

Jest, ACC zanika po otwarciu drzwi, w przypadku braku stałego zasilania musiałbyś ciągle programować stacje radiowe

Właśnie tak samo myślałem. Stałe 12V mam normalnie, gdy gaszę silnik 12V z akumulatora znika, a mimo to podświetlenie w radiu nie gaśnie.

Edytowane przez mojeallegro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, mojeallegro napisał(a):

Tylko jak to przestawić teraz? Dodam, że ostatnio gdy wcisnąłem szybko dwa razy przycisk otwierania to otworzyły się wszystkie drzwi. Poprzednio miałem tam ale gdy raz kliknąłem. Jakby dało się to przestawić to wolałbym jedno kliknięcie żeby otwierało wszystkie drzwi. 

Masz ustawione w UCH, że jednym kliknięciem otwierasz tylko drzwi kierowcy a podwójnym kliknięciem otwierasz wszystkie drzwi. Clip lub maxiecu zmieni to ustawienie na domyślne Renault. Z tego co widzę to ddt4all tego nie zrobi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • Like
      • 16 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
        • +1
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!