Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pytanie o czujnik położenia wału korbowego i wałka rozrządu


Night

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry wszystkim. 
dziś po raz pierwszy spotkała mnie taka sytuacja. Pod czas jazdy około 70 na godzinę, na 5 biegu normalnie zbliżałem się ku światłom, więc wrzuciłem na neutralny żeby podjechać kilka metrów i włączyć na 4. Pod czas włączenia na czwarty zauważyłem że mam zgaszony silnik :DDD i akurat dziś przyszedł do mnie mój obd2, więc jak najszybciej go podłączyłem i mam coś takie.
Z objawów mam utratę mocy na zimnym silniku, szarpie jak dać gazu mocniej na zimnym, i ogólnie czasami jakoś ta moc to jest, czasami nie ma, też poniekąd szarpie na jałowym, ale obroty trzyma dobrze, i do tego jak jadę na biegu i wrzucam na neutral, to obroty mogą czasami skoczyć, prawdopodobnie dziś mi w ogóle zgasł przez to że te obroty skoczyły aż do zera. No i plus nieładny start po postoju - pali, obroty podskoczą, potem spadają, i wtedy się powoli rozkręca do normalnego trybu. 

proszę mi powiedzieć - czy znaczą te błędy że czujnik położenia obu wałków do wymiany ? 

i przy okazji chciałbym pokazać zrzut innych parametrów - czy nikomu nic nie wydawałoby się być dziwnym ? Dziękuję z góry. 
 

IMG_1673.jpeg

IMG_1672.jpeg

IMG_1674.jpeg

Edytowane przez Night
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Night zmienił(a) tytuł na Pytanie o czujnik położenia wałka korbowego i walka rozrządu

Czujnik położenia wału jest podejrzany.

Nieprawidłowo działa przestawiacz zmiennych faz rozrządu.

Parametry silnika zbliżone do poprawnych. Napięcie sondy przed katalizatorem zaniżone.

1 godzinę temu, Night napisał(a):

i do tego jak jadę na biegu i wrzucam na neutral, to obroty mogą czasami skoczyć,

przy zmianie biegu obroty są podwyższone w stosunku do jałowych - górny czujnik położenia sprzęgła (łatwo sprawdzić jeśli masz tempomat)

Zrób błędy i parametry silnika programem dedykowanym do  renault np. pyclipem

Te pomiary robimy na benzynie, a lpg do ustawienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, jabrze napisał(a):

Czujnik położenia wału jest podejrzany.

Nieprawidłowo działa przestawiacz zmiennych faz rozrządu.

To przez czujnik nieprawidłowo działa ten przestawiasz, czy nie dobrze zrozumiałem ? 
 

 

7 minut temu, jabrze napisał(a):

przy zmianie biegu obroty są podwyższone w stosunku do jałowych - górny czujnik położenia sprzęgła (łatwo sprawdzić jeśli masz tempomat)

 Na odwrót - bieg jałowy po wyłączeniu biegu zaniża obróty, czy to ten sam czujnik ?  

dzięki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam czujnik wału i zawór zmiennych faz rozrządu (naprawiany) z nadmiernie wyciągniętą sprężyną blokującą.

2 godziny temu, Night napisał(a):

No i plus nieładny start po postoju

To może być za niskie ciśnienie pompy paliwa.

 

9 minut temu, Night napisał(a):

Na odwrót - bieg jałowy po wyłączeniu biegu zaniża obróty, czy to ten sam czujnik ?

Uszkodzony górny czujnik pedału sprzęgła zaniża obroty do biegu jałowego - gorzej się zmienia biegi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, jabrze napisał(a):

Zrób błędy i parametry silnika programem dedykowanym do  renault np. pyclipem

Jutro zainstaluje pyclip i zrobię nowe zdjęcia ekranu na benzynie. Dzięki za pomoc 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • aniewa zmienił(a) tytuł na Pytanie o czujnik położenia wału korbowego i wałka rozrządu

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!