Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Używana Tesla z certyfikatem


Krzychu

Rekomendowane odpowiedzi

Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

 

Zrzut ekranu 2024-08-15 o 12.33.34 PM.png

Zrzut ekranu 2024-08-15 o 12.26.07 PM.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że może, jako drugie auto w domu.

No i jedna rzecz - dobrze obejrzeć sobie taką teslę na żywo bo niestety ale jakość tych aut jest taka sobie (oglądałem kilka i nawet te z fabryki Gigafactory Berlin-Brandenburg są takie sobie).

Sam tak z synem zastanawiałem się czy by żonie jak się skończy leasing na obecne nie wziąć 3 (jeździ praktycznie po mieście: do firmy, zakupy, siłka, koleżanki etc.) - ale po rozpoznaniu tematu nie jestem do końca przekonany (obecnie ma GLA 250 AMG).

Edytowane przez MarcinDe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, MarcinDe napisał(a):

(oglądałem kilka i nawet te z fabryki Gigafactory Berlin-Brandenburg są takie sobie).

 

No tak, tak, zgadza się, ale oglądałem model 3 po lifcie i jest zdecydowanie lepiej. Taka Tesla jako drugie auto wg mnie bardzo spoko, zwłaszcza jeżeli można je sobie ładować w domu/garażu z własnego przyłącza. Ładowarki na mieście to już odlot cenowy się robi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja mam PV na dachu dlatego o tym pomyślałem (i mam na starych zasadach). A przy żony jazdach (gdzie GLA przez 4 lata zrobiło 34 tyś) to tak akurat w weekend by się podpinała do gniazda.

Bo jak słucham ludzi i mi się chwalą, że oni w domu ładują (prawie za darmo) to zadaje jedno pytanie "A w jakich godzinach ty się podpinasz do ładowania". A to ma znaczenie - bo owszem wieczorem (w moim przypadku) odbieram sobie to co przesłałem do sieci, ale tracę 20% produkcji na obsłudze (bo tak jest system zrobiony).

A jak ktoś ma według nowych zasad - to już w ogóle mam ubaw (bo odnoszę wrażenie często, że ludzie pozakładali nie wiedząc jakie warunki podpisują i jak mają rozliczany prąd - a potem ździwko że w lipcu rachunek do zapłaty na 3tys.)

 

Tylko zauważ że te na stornie to na razie wszystko przedlift - i one niestety w środku szczególnie są naprawdę mocno "takie sobie".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na stronie to wszystko starsze roczniki, zgadza się. Generalnie my w domu robimy bardzo małe przebiegi i taki elektryk ładowany z "gniazdka" byłby na takie lokalne wyjazdy wręcz idealny.

 

PS

Ciekawe jak długo ujedziemy jeszcze na tych starych zasadach. W końcu kiedyś przyjdzie nowe. Mam nadzieję, że do tego czasu magazynowie energii nie będzie tak drogie jak teraz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem kilkoma modelami i moim zdaniem dla kogoś kto ma dom, i pełno paneli to bardzo dobra opcja jako drugie auto do tyrania "dookoła komina".
Namawiam ojca na kupno mamie bo i tak robi z 50km dziennie, a że mają duże podwórko i pełno paneli to po kieszeni ich tak nie pociągnie. 

Ogólnie gdyby nie zasięg to auto naprawdę bardzo dobre, jakość na pewno lepsza niż w Renault. Nie każdy tylko lubi ten minimalizm w aucie, mi się akurat podoba i gdyby nie to że mieszkam jeszcze w bloku to bym kupił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już kupicie elektryka to będzie on pierwszym autem w domu (najwięcej używanym) a spalinowkę będziecie odpalać raz na tydzien-dwa tygodnie. Ja dokładnie to przerabiam bo mam od maja Dacie Springa i Megane stoi praktycznie nieużywana. Nawet okna w garażu zamykam żeby mi pająki nie zasiedliły samochodu. 

Oczywiście EV ma sens kiedy masz swoje gniazdko a najlepiej ze swoim PV. Ładowanie z publicznych kładzie ten temat ekonomicznie. 

No i warto też poskromić swoje zapędy prestizowo-wyscigowe kupując sensowne lekkie, małe auto EV a nie elektryczny czołg ze spalaniem 20 kWh/100. 

Springa określam jako wyrób samochodopodobny ale mnie nic więcej nie trzeba i jestem bardzo zadowolony. Przy cenie 44 tys które dałem to jest super rozwiązanie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mi osobiście bardziej podoba się design Renault i dlatego pozostałem wierny marce. 

Tesla zużywa mniej niż Megane, ale jest taka jakby smutniejsza.

Zrobiłem 10kkm od lutego i jestem mega zadowolony z Meganki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz jest świetny czas na kupowanie używanych EV bo komisy ich nie chcą brać, salony nawet nie biorą ich w rozliczeniu więc ceny lecą na łeb - nic tylko przebierać, wybierać, kupować.

Na forum elektrowóz sprzedający piszą ze chętnie by negocjowali ale nikt nawet nie pyta 😃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy poborze prądu w nowych spalinówkach z aku to takie nieużywanie spalinówki to strzał w kolano. Myślałem że tylko u mnie w maździe 3 IV takie problemy, ale np z Porsche jest to samo, tydzień półtora auta nie przepalisz to go po prostu nie odpalisz 🤣.

Co do elektryków zgadzam się, jak masz dom własne gniazdko i panele to ma to bardzo duży sens bo "włączasz" i masz z buta ogrzewanie i nie musisz się bawić w żadne na zimnym to mu nie dam.

Edytowane przez czik3n
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Pepone napisał(a):

Na forum elektrowóz sprzedający piszą ze chętnie by negocjowali ale nikt nawet nie pyta 😃

 

Pytanie, dlaczego sprzedają skoro to takie "złoto" ?

 

19 godzin temu, czik3n napisał(a):

Przy poborze prądu w nowych spalinówkach z aku to takie nieużywanie spalinówki to strzał w kolano. Myślałem że tylko u mnie w maździe 3 IV takie problemy, ale np z Porsche jest to samo, tydzień półtora auta nie przepalisz to go po prostu nie odpalisz 🤣.

 

Serio, aż tak źle jest? Auto postoi dwa tygodnia i jest problem z odpalaniem? Coś musi być zrypane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie jest ogromny problem ze sprzedażą używanego EV bo nikt tego nie chce (myślę że mądry człowiek sobie to wytłumaczy szybko). Jak mam kupić auto za 200 tys i po 3 latach mieć problem ze sprzedażą za 80 tys to mam w życi taki interes. To ja po 4 latach MB mogę sprzedać praktycznie za tyle co go kupiłem.

Niestety po obejrzeniu kilku Tesli 3 (ma 2 albo 3 znajomych i kilka w ofertach firmowych) i nie przekonałem się do takich 3 letnich. Może ta nowa 3 FL będzie OK - na testach na YT nawet ją chwalą. Musiałbym zobaczyć i pomacać na żywo.

Nie wiem Czik3n jaką ty masz Renówkę - bo na jakość mojej byłej Megan IV narzekać nie mogłem - Tesla 3 to do niej nawet nie podjeżdżała z jakością montażu i materiałów.

Pepone - no przepraszam bardzo ale musisz mieć bardzo niskie wymagania co do auta - no ja po wsiąściu do Springa miałem wrażenie jakbym wrócił do malucha/matiza. No to jest jak napisałeś "samochodopodobne" - no ja jednak jakieś wymagania do samochodu mam.

W sumie dlatego jeżdżę 300C albo Challengerem. 

I nie wiem co wy macie z tymi samochodami - mój Chall miesiąc płynął z USA i akumulator był naładowany na tyle że odpalał. Oczywiście po kilkunastu uruchomieniach musiałem go naładować bo tylko cyknął (no ale tam ma do ruszenia V8 6,4). W 300 potrafi go rozładować po jakimś miesiącu stania - ale tam muszę poprawić mój upgrade bo to on pewnie trochę prądu bierze. No ale nie jak piszecie po 1 tyg stania - to oznacza że jest zjebana elektryka/elektronika w aucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Krzychu promuje ten temat
  • Krzychu przestał(a) promować temat

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!