Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl


Della

Rekomendowane odpowiedzi

Część wszystkim, 

Mam spory problem z swoim Chevroletem Cruzem 1.8

Od dwóch  tygodni pojawia się ESP podczas jazdy. W momencie gdy pojawia się dioda auto zaczyna szarpać i najczęściej na światłach gaśnie. Podłączyłam go pod komputer i pojawiają się dwa błędy P0014 oraz P0336. Z racji tego że mój mechanik przebywa na urlopie podjechałam do pierwszego lepszego mechanika ,który podłączył pod swój komputer wykasował błędy twierdząc że jak jeszcze raz się pojawią to trzeba będzie reagować (dla mnie paranoja ale już dalej nie będę tego komentować ) 

Przez 3 dni faktycznie jeździł bez problemu ,odpalał również ,dziś chciałam go odpalić i znów się zaczęło:

- Długo kręcił 

- Pojawiła się kontrolka ESP

- Wskazówka od zegara obrotów ani drgnęła ,pomimo dodawania gazu. 

- Silnik ciężko pracował 

- Po około 5 minutach pracy na luzie ,auto zgasło.

Ktoś może miał podobnie i jest w stanie doradzić ? Mój mechanik jak wspomniałam jest na urlopie a jak mam jechać znów do jakiegoś Janusza który wie tyle o autach co ja to marnotrawstwo tylko czasu i pieniędzy. 

Chevrolet Cruze 1.8 hatchback benzyna 2013r .

Za pomoc z góry dziękuję 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Della napisał(a):

dwa błędy P0014 oraz P0336.

To ciężko rozwiązać przez internet bo może być kilka rozwiązań. 

Pierwszy błąd jest związany z czujnikiem położenia wałka rozrządu a drugi z czujnikiem położenia wału. Ponieważ napisałaś, że nie pokazuje obrotów silnika to skłaniałbym się do stwierdzenia, że problemem jest czujnik położenia wału a ten drugi jest pochodną tego. Niestety największym problemem, jeśli chodzi o czujnik położenia wału jest jego umiejscowienie - za kołem zamachowym. Co powoduje, że do jego wymiany trzeba zdemontować skrzynie biegów, sprzęgło oraz koło zamachowe. To są luźne dywagacje, może to być też coś z wiązką elektryczną albo jeszcze coś innego. Ale ten błąd zdarza się w tych autach dość często z powodu awarii czujnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, carsik napisał(a):

To ciężko rozwiązać przez internet bo może być kilka rozwiązań. 

Pierwszy błąd jest związany z czujnikiem położenia wałka rozrządu a drugi z czujnikiem położenia wału. Ponieważ napisałaś, że nie pokazuje obrotów silnika to skłaniałbym się do stwierdzenia, że problemem jest czujnik położenia wału a ten drugi jest pochodną tego. Niestety największym problemem, jeśli chodzi o czujnik położenia wału jest jego umiejscowienie - za kołem zamachowym. Co powoduje, że do jego wymiany trzeba zdemontować skrzynie biegów, sprzęgło oraz koło zamachowe. To są luźne dywagacje, może to być też coś z wiązką elektryczną albo jeszcze coś innego. Ale ten błąd zdarza się w tych autach dość często z powodu awarii czujnika.

Oczywiście ,wiem że przez internet to można tylko przypuszczenia mieć. 

Jednak dobrze choć teoretycznie wiedzieć jaki mógł wystąpić problem. 

Na samym początku stwierdziłam że to coś musi być przy rozrządzie więc plus tego że ktoś również wymienił moje podejrzenie.

Jak go zawiozę do mechanika ,gdy ten tylko wróci dam znać na co zachorował.

I dziękuję 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, carsik napisał(a):

Co powoduje, że do jego wymiany trzeba zdemontować skrzynie biegów, sprzęgło oraz koło zamachowe.

Czujnik demontuje się bez demontowania czegokolwiek, pierścień czujnika wymienia się w sposób opisany przez Ciebie

Edytowane przez milejow
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!