Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wyciek płynu hamulcowego - wpadanie sprzęgła


kuba130000

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

ostatnio miałem taką sytuację, że podczas jazdy stopniowo zaczęło wpadać sprzęgło coraz niżej i niżej. Podjechałem do mechanika, on kilka razy naciskał sprzęgło i stwierdził, że jest do wymiany. Ale problem w tym, że po tym jak trochę "podpompował" sprzęgło, to zaczęło lepiej działać... Więc podjechałem do drugiego mechanika, a ten od razu sprawdził poziom płynu hamulcowego - no i było za mało. Płyn dolany, usterka usunięta (mechanik podejrzewał, że ktoś po wymianie klocków i tarcz nie dolał płynu a po wciśnięciu tłoczków trochę się wylało i teraz w miarę zużycia tarcz/klocków tego płynu wchodziło więcej do układu i stąd ten problem) - ale kazał obserwować czy płynu nie ubywa. Co kilka dni zaglądałem ale płynu było cały czas tyle samo - potem kompletnie o tym zapomniałem. Aż do wczoraj, kiedy to poczułem, że sprzęgło znowu zaczęło wpadać - nie aż tak bardzo jak ostatnio, ale wyczuwalnie inaczej pracował pedał. 

Dzisiaj zaglądam do zbiorniczka płynu hamulcowego a tam kompletnie pusto - zero płynu w zbiorniku.

 

Ewidentnie musi być gdzieś wyciek, pod autem nie widziałem nigdzie żadnych plam. Gdzie szukać problemu i wycieku?

 

MIII 1.6 110KM, ph1 2009 rok, silnik K4M, skrzynia TL4

Edytowane przez kuba130000
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W MIII zbiornik płynu hamulcowego posiada tak jakby dwa układy. Pierwszy wyższy poziom zabezpiecza poziom płynu do prawidłowego działania sprzęgła i drugi poniżej sygnalizowany kontrolką zabezpiecza hamulec. To tak działa, że najpierw ze względów bezpieczeństwa przy niskim poziomie płynu wysiada sprzęgło a potem ewentualnie hamulec. Jak masz wyciek w kabinie z pompy to tam jest przyczyna. Jeżeli z pompy nie ma wycieku pewnie siada wyprzęgnik i przy szczelnym połączeniu skrzyni z silnikiem tego wycieku nie będzie widać.

Jeżeli masz tylny hamulec elektryczny to może być wyciek na uszczelce przy silniku elektrycznym któregoś koła. Wyciek będzie widoczny dopiero po odkręceniu silniczka.

  • +1 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.11.2024 o 21:56, aniewa napisał(a):

Jeżeli z pompy nie ma wycieku pewnie siada wyprzęgnik

 

Obawiam się że tak może być bo przy pedale sprzęgła sucho, przy kompensatorze/tłumiku (różnie nazywany) pod zbiorniczkiem też sucho a hamulca elektrycznego nie mam.

Ktoś zna jakiegoś dobrego mechanika na śląsku który wymieni sprzęgło z wysprzęglikiem w rozsądnej cenie? :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.11.2024 o 14:49, kuba130000 napisał(a):

 

Dzisiaj zaglądam do zbiorniczka płynu hamulcowego a tam kompletnie pusto - zero płynu w zbiorniku.

 

Nie ma możliwości aby przy uszkodzeniu wysprzęglika było kompletnie pusto w zbiorniczku.  Jak jest wyciek z wysprzęglika to na łączeniu silnika i skrzyni jest mokro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa rozwiązana. Zmieniałem opony na zimowe i zobaczyłem, że wyciek jest z przewodu hamulcowego z tyłu auta. Nie było wcześniej tego widać, bo kapało w takie plasticzki osłaniające tylną belkę, teraz kapie o wiele bardziej i jest to już widoczne. 

 

Co ciekawe nawet diagnosta na SKP tego nie zauważył - w międzyczasie byłem na przeglądzie :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Renault Grand Scenic III 2009 1.6 16V benzynka K4M ze skrzynią T4L. Wpadł pedał sprzęgła w podłogę i mnie 😉 Odbił i dokulałem się do mechanika ale jeszcze z nim nie gadałem bo jest weekend i auto stoi przy zakładzie. Poszukując info o wysprzęgliku znalazłem o to takie fotki mojej skrzyni :

Zrzutekranu2025-03-23230855.thumb.png.f1f52dd72c8c3ca9654cd91f1c0cc725.png

W tym miejscu wychodzi króciec wysprzęglika na którym widoczne są dwa fioletowe, gumowe oringi. Może to one popuściły ? Cholerka nie widzę co jest zakładane na ten króciec i czy da radę od spodu odpiąć. Jutro pogadam z mechanikiem ale proszę Was o opinię czy dobrze kombinuję że może udać się naprawa bez rozbierania skrzyni i wymiany w zasadzie całego zestawu sprzęgła. Ten bok obudowy skrzyni miałem zapocony ale myślałem że kapie z góry a to najprawdopodobniej płyn hamulcowy wyciekał.

 

PS. Czy przy zmianie sprzęgła olej spuszcza się ze skrzyni ?

Edytowane przez ddd123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może będziesz tym szczęściarzem, któremu tam się coś wydarzyło ale raczej bym na to nie liczył. Najczęstszy przypadek to wysprzęglik. Co prawda, ktoś musi to najpierw obejrzeć. Tak, przy wyjmowaniu skrzyni trzeba spuścić olej. 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zazwyczaj wyciek jest z wysprzęglika i rzadziej z tłumika ciśnienia. Z pierścieni uszczelniających nikt z forumowiczów nie zgłosił takiego przypadku.

20 godzin temu, ddd123 napisał(a):

Cholerka nie widzę co jest zakładane na ten króciec i czy da radę od spodu odpiąć.

Najłatwiej odpiąć właśnie od spodu. Są dwa rodzaje tego przewodu, jeden z tłumikiem przy samym złączu i drugi typ z tłumikiem trochę bliżej przegrody.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.03.2025 o 18:41, carsik napisał(a):

Może będziesz tym szczęściarzem, któremu tam się coś wydarzyło ale raczej bym na to nie liczył. Najczęstszy przypadek to wysprzęglik. Co prawda, ktoś musi to najpierw obejrzeć. Tak, przy wyjmowaniu skrzyni trzeba spuścić olej. 

W dniu 24.03.2025 o 19:57, aniewa napisał(a):

Zazwyczaj wyciek jest z wysprzęglika i rzadziej z tłumika ciśnienia. Z pierścieni uszczelniających nikt z forumowiczów nie zgłosił takiego przypadku.

Szef zakładu po wysłuchaniu mojej teorii odpowiedział, że to nie będzie to. Odparł, że muszą rozebrać całość żeby sprawdzić więc przy takim wariancie jest to dla mnie jednoznaczne, że idziemy na całość z wymianą kompletu bo od nowości nie było to ruszane czyli 16 lat/260k km. No trudno za samą robotę rzekł 6 stówek więc jak na dzisiejsze czasu chyba uczciwa cena. Zdam się na jego rekomendację marki części i chyba poproszę by przy okazji wymienił mi uszczelniacze półosi i jeżeli jest uszczelniacz wału z tej strony. Coś jeszcze można machnąć przy tej imprezie ?

EDYCJA:

No i faktycznie cały zestaw w stanie śmietnikowym. Podobno to właśnie przez zjechaną tarczę wysprzęglik pracował już wysilony (poza zakresem). Jak to działało że jeździłem beztrosko do samego końca ? Fajnie że zepsuło się 300m od mechanika aniżeli za granicą gdzie często wyjeżdżam 😉

IMG_0220.thumb.JPG.f9c64baf65fd23b7ae850fd2fbfc8403.JPG

 

Oryginalnie był Luk co dopiero po zdjęciu zauważyłem no i teraz też założyli tej samej marki.

Edytowane przez ddd123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, ddd123 napisał(a):

Podobno to właśnie przez zjechaną tarczę wysprzęglik pracował już wysilony (poza zakresem). Jak to działało że jeździłem beztrosko do samego końca ?

Nieprawda, SC III jeździłem praktycznie bez tarczy, nity były pościerane, na tarczy brak rowków a wyprzęgnik miał się całkiem dobrze, przebieg 180 kkm. W SC II poszedł wysprzęglik a sprzęgło było jak nowe, przebieg 110 kkm.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!