Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Podlewanie oleju paliwem Megane IV 1.2 Tce 101kM


rebel

Rekomendowane odpowiedzi

 

Hej. 
Co może być powodem znacznego podlewania oleju paliwem ? 
 

Robimy z żoną krótkie odcinki i podejrzewam , że stąd paliwo. Natomiast wżaden sposób nie mogę dojść co jest powodem takiego podlewania? 

 

Oleju nie pobiera , raczej go „produkuje” bo stan zawsze mam pod max lub ponad. Oleje zawsze 5W40 SXR lub ori . 
Silnik mam juz drugi wsamochodzie . Poprzedni szlak trafił na 3 cyl. Uwalony zawór. Nie brał oleju. 
Samochód z 2016 , z początku. Silnik chyba Energy ( musze jeszcze sobie sprawdzic ) 

Obecny motor wymieniony na nowy słupek w ASO. 
 

Czy układ S/S moze miec wplyw na lanie? Wtryski ? Podobno nowe razem ze słupkiem … 

Czy może oprogramowanie ? 
Gdzies doczytałem , ze soft moze tak sterować paliwem aby jak najszybciej zagrzać kata . Jesli autem bujam sie wokół komina to paliwo leje sie strumieniem bo zawsze niedogrzany. 
Nie mam GPF. 
Jak temu zapobiec lub zminimalizowac ? 
Olej obecnie ze wzgledu na zawartosc paliwa musze wymieniac srednio co 2 tys km. Lepkosc leci w dół , olej sie degraduje , niewiem co jeszcze dostaje po tyłku. 
Ktoś miał taki przypadek ? 
Pomożecie? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owo podlewanie o którym piszesz to raczej mit i urojenie. Benzyna jest lotna więc nie przetrwa zbyt długo w oleju. Co innego diesel - z niego zostaje znaczna frakcja płynna. 

Paliwo dodawane na dogrzanie katalizatora ulega spalaniu w cylindrze - stąd właśnie podwyższone obroty. Jeżeli jeździsz ekstremalnie krótkie odcinki to sonda lambda nie jest dość zagrzana więc korygowanie składu jest takie sobie. 

1,2 TCe miał wadliwe wcielenie, coś tak do 2016 roku - przyczyny i objawy opisywane pewno na forum. Nowsze wersje powinny być lepsze. A masz wersję GDI czy MPI?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To GDI.

Warto dodawać czyścika do wtrysków do paliwa. Nie bez powodu wypaliło zawór w poprzednim silniku.

Założ gaz to nie będzie benzyny w oleju.

Uszkodzona może być pompa wysokiego ciśnienia a dokładnie jej uszczelnienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to TGDI. 

Dlaczego mit czy urojenie? 
Wyższy poziom oleju na bagnecie to niby skąd? Płynu chłodniczego w oleju nie ma. Jest za to paliwo.  Bena odparuje owszem ale kiedy doprowadzi się olej do temp. roboczej a nie na niedogrzanym non stop motorze. 

@pepone to o czym piszesz to właśnie jazda na ssaniu gdzie paliwa jest więcej. Co mi po nowszej wersji silnika jak mam tę ,którą mam? 

Szperając po sieci natknąłem się na wzmiankę o wadliwych pierścieniach choć w moim przypadku oleju nie pobiera ale czy pierścienie właśnie również nie biorą udziału w przepuszczaniu paliwa gdy to skrapla się po zimnych sciankach cylindra gdy motor jest jeszcze w fazie rozgrzewania? 

 

Czy pompa wysokiego ciśnienia to moze być to ? 
Co jeszcze bierze udział w zarządzaniu paliwem prócz wspomnianej pompy gdyby pompa okazała się być w porządku ? 
Pytanie jeszcze inne . Czy tuner i wycięcie programowo „ekologii” może coś pomóc ? Ktoś to stosował i z jakim skutkiem ? 
Narazie pytam żeby mieć możliwość sprawdzenia.
 

Może i gaz dobry gdybym robił kilometry ale przy 3 tyś rocznie ? I to w TGDI ? 

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.7 :!: - aniewa

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, rebel napisał(a):

Robimy z żoną krótkie odcinki i podejrzewam , że stąd paliwo.

Krótkie odcinki jazdy  =  Niedogrzany silnik  =   Bogata mieszanka   =  Zwiększona ilość paliwa w oleju   =   Zdegradowany  olej  = Zwiększona skłonność do tworzenia nagaru na trzonkach zaworów  i  gniazdach zaworowych   =   Zmniejszona   ilość  przepływającego  powietrza  = .....................

 

13 godzin temu, rebel napisał(a):

Czy układ S/S moze miec wplyw na lanie?

Wtryski ?  -  Podobno nowe razem ze słupkiem … 

Czy może oprogramowanie ? 

Przede wszystkim ;

  1/ co najmniej raz na tydzień - wyjazd  na  trasę  - dać po garach > 4000 obr/min na dłuższym odcinku,

  2/ wyłączyć S@S,

  3/ aktualizacja oprogramowania,

  4/ montaż lpg,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przynajmniej raz na jakiś czas daj się temu silnikowi zagrzać po to żeby ewentualna benzyna mogła odparować z oleju, jeżeli faktycznie masz jej tam w nadmiarze. Jeżeli chcesz sprawdzić czy benzyna paruje czy nie to nalej trochę na jakieś wieczko i zobacz po jakim czasie odparuje w temperaturze otoczenia. Potem zobacz ile z tej benzyny zostało frakcji nieodparowanej. Następnie sam odpowiedz sobie na pytanie, czy benzyna w oleju o temperaturze ok 100 st C odparuje czy pozostanie w oleju? Z diesla niestety pozostaje spora frakcja która nie odparowuje. Dlatego w dieslach zjawisko przybywania oleju jest częste w silnikach z DPF - typowa technologia wypalania DPF to wtrysk ropy na suwie wydechu - to paliwo nie spala się w cylindrze tylko spala się w DPF. Renault od pewnej generacji zastosowało piąty wtryskiwacz na układzie wydechu za silnikiem dlatego ten problem został radykalnie rozwiązany. 

Jazda powyżej 4 tys obrotów nie ma żadnego sensu - to zabiegi szamańskie. 

Edytowane przez Pepone
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie - ok. Ale nadal nie rozumiem jaki sens montowania gazu biorąc pod uwagę samą ekonomię? Koszt montażu gazu i jego przeglądów w stosunku do pokonywanych km? Przecież to tak jakbym płacił za tankowiec do długich tranzytów a pływał po stawie gdzie wystarczy mi ponton , pomimo że jest on dziurawy. 
 

Druga rzecz LSPI. Odpowiedni olej i unikanie jazdy z dużym obciążeniem na niskich obrotach. Wiekszosc GDI ( nie wszystkie) jest podatna na to zjawisko a gromadzacy się nagar własnie sprzyja spalaniu stukowemu. Najlepszym wyjsciem byloby uzycie oleju API SN+/SP i siuwaksów do paliwa i paliwa PB98 zamiast 95 plus jazda np na wyzszym biegu aby minimalizowac LSPI. I tu rzeczywiście juz to zakrawa na szamaństwo bo zamiast ułatwiać nam życie to zaczyna być to frustrujące , żeby takie zabiegi robić aby łagodzić skutki czyichś błędów. 

Edytowane przez rebel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, carsik napisał(a):

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - aniewa

No właśnie o tym mówie. 
Różnie. Czasem dzieciaka do przedszkola sęe zawiezie bo się zaspało  albo zakupy . Czasem jest to kilka km dziennie ale z 10 odpaleń . Sporadyczna trasa 20-30 km . Czasem stoi tydzień nieruszany. 
Wiem , ze lepiej to sprzedać i wsiąść do ubera ale na razie muszę się z tym bujać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może sprawdź czy on prawidłowo się dogrzewa. Może jest coś z termostatem, zdarzały się takie numery. Ja bym na twoim miejscu wziął żonę i dzieciaka i sobie w weekend jakieś wycieczki robił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temperaturę widzę , że łapie bardzo szybko choć nie mam nic podpietego typu LIVE DATA aby dokładnie odczytać parametry. Widzę tylko po wskaźniku. 
Może za bardzo panikuje ale mam uprzedzenia i jakieś doswiadczenie z poprednim motorem w tym aucie , zwłaszcza że mam VOA oleju i nie napawa to optymizmem. Odcinki rzędu 1000 km lub mniej i olej z SAE40 leci w dół do zakresu 30 tracąc  ok 20% lepkości. I choć VI idzie do góry z powodu paliwa to w tym wypadku nie na nim mi najbardziej zależy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, rebel napisał(a):

Czasem jest to kilka km dziennie ale z 10 odpaleń .                                                                                                                              Sporadyczna trasa 20-30 km .

Czasem stoi tydzień nieruszany. 

Bez radykalnej zmiany charakteru jazd;

   - wszelkie podpowiedzi - to tylko kosmetyka,

Tobie pasuje  auto -elektryk;

   - jeżeli masz dostęp do gniazdka elektrycznego 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rebel, ja od pół roku jeżdżę elektryczną Dacią Spring i jest to strzał w 10. Megane stoi w garażu, była na wakacjach we Włoszech a tak poza tym to stoi. Springiem przejechałem ponad 8 kkm więc w kieszeni zostało mi ponad 3 kPLN zaoszczędzone na paliwie. Prąd mam "za darmo" bo własne PV. 

Spring niestety nieco "urąga" dzisiejszym oczekiwaniom względem samochodu więc raczej spróbuję go sprzedać i kupię coś lepszego w sensie: elektrycznego, małego, lekkiego ale w rozsądnej cenie. 

Dopiero przyszły rok przyniesie sensowne auta elektryczne takie jak Leapmotor T03, Citroen eC3, Hyundai Inster czy podobne wozidełka. 

Póki co koncernom odj.bało po całości i robią elektryczne czołgi na kołach w astronomicznych cenach dlatego wypacza to sens elektromobilnosci. Moim zdaniem przyszłość (u mnie teraźniejszość) to elektryk którym ogarniam 90-95% jazd i spalina na te 5-10%. I to spalina będzie pierwszym autem do zastąpienia przez wynajem a nie elektryk :-)

55 minut temu, rebel napisał(a):

God, miej mnie w swej opiec

Nigdy nie kupuj takiego auta. Jak już to używany mały elektryk. Są w podłych cenach więc czas na zakup jest swietny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!