Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio mocno piszczały hamulce przy powolnej jeździe do przodu a w szczególności przy cofaniu. Zdjąłem tylny zacisk i sprawdziłem klocki. Trochę okładziny jeszcze zostało, ale stwierdziłem że przy przebiegu 56 tys. km już je wymienię. 

W jarzmo wciśnięte były blaszki jak w załączniku, z takimi jakby "sprężynkami".

image.thumb.png.c41f0829cfec3302cf729fad6fa6938a.png

Jedna z nich była już oderwana, druga oderwała się przy wyjmowaniu klocka.

Zamówiłem nowe klocki TRW, ale w zestawie nie ma tych blaszek. W oryginalnych zestawach Renault są, pod numerem 8201401220. Widzę, że Textar ma je jako accessory kit, ale kosztuje to prawie 70 zł.

image.thumb.png.e4b958e6b5cdc438e2e4b7999c306d5c.png

Pytanie czy można to gdzieś jeszcze kupić osobno?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te blaszki się nie zużywają. Są nierdzewne. Montowane na wcisk. Należy wyczyścić jarzmo w miejscu styku blaszki, zakonserwować dobrym lakierem a styk klocka z blaszką posmarować smarem do tego miejsca przeznaczonego oczywiście w rozsądnej ilości. Nie myć karcherem zacisków na myjni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale mi się ten fragment na "sprężynce" oderwał w dwóch blaszkach. Tzn. w jednej już był oderwany, w drugiej odpadł przy wyciąganiu klocków.

 

image.png.e0f12892dbc861d377fe2dfee57a92d4.png

 

Kupiłem z Maxgear Zestaw instalacyjny klocków hamulcowych, nr 27-2580 za 20 zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te blaszki czasem kiepsko wyglądają ale faktycznie powinny być nierdzewne więc da się je wyczyścić choć trochę pracy to wymaga. Równie dużo trzeba włożyć w do czyszczenie gniazd w ktorych te blaszki lądują bo tam już rdza może być niewąska. 

Ja też miałem problemy z hamulcami tył, piszczenie zignorowane przez dłuższy czas i zużyły się nadmiernie zacięte klocki z prawej strony - wymiana przy 106 kkm. Potem było słychać popiskiwanie więc jeszcze raz zdemontowalem klocki i doczyscilem wszystko do bólu - jest OK. Ostatnio mialem popiskiwanie z przodu przy 130 tys więc rozebrałem to, ale okładziny miały jeszcze zapas więc poskladalem. Fakt że troszkę ciężko chodziły więc mogły piszczeć. Klocki już kupiłem i na wiosnę wymienię. Tarcze mam 22,25 i 22,4 więc do 21,5mm jeszcze trochę zostało  

Edytowane przez Pepone
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak rok temu w wakacje czyściłem do gołego zaciski i jarzma zwłaszcza w newralgicznych miejscach (miejsca styku klocka z jarzmem, zaciskiem). Po odrdzewieniu poszedł podkład epoksydowy w spray. Na to nałożyłem srebrny dwu składnikowy (lakier + utwardzacz) lakier poliuretanowy. Wcześniej próbowałem tylko wysokotemperaturowego jak do tłumików, ale po roku i tak wdała się korozja. Klocki a dokładnie blachy również potraktowałem lakierami. Ja mam jeszcze oryginalne klocki.

Teraz podczas zmiany kół na zimowe z grubsza oczyściłem zaciski i jarzma z pyłu i brudu i odzyskały srebrny kolor.

Lepsze efekty miałbym gdyby do malowania były zdemontowane z auta, ale dałem radę. Jarzma odkręcałem - ciężko może być odkręcić te śruby ze zwrotnicy zwłaszcza pierwszy raz bo są narażone na wodę i bród. Ja gwinty skręciłem na niebieski uszczelniacz do gwintów - mam pewność, że się nie odkręcą i bez problemu się odkręcam.

Głównym powodem były popiskiwania tylnych zacisków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!