Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Brak mocy, trzęsie silnikiem. Megane II 1.4 16V


Vorhard

Rekomendowane odpowiedzi

Witam posiadam jak w tytule Renault Megane II hatchback w wersji 1.4 benzyna w roku 2003. Kilka dni temu wracałem wieczorem nagle na światłach bez żadnych objawów zgasło, ledwo odpaliło i ledwo co dojechałem pod dom 2 km. Auto odpala ale całe trzepie wibracje brak jakichkolwiek mocy po wrzuceniu biegu gaśnie. Po sprawdzeniu programem wyszły błędy od cewki w załączniku zdjęcia. Świece nowe NGK niecały miesiąc, cewki oryginalne sprawdzone, dodatkowo zamienione z innego auta i nic nie pomogło. Akumulator ma niecały miesiąc nówka sztuka praktycznie. przed awarią nie było żadnych dolegliwości auto chodziło normalnie.Nie wiem gdzie mam szukać przyczyny. Jeżeli ktoś miał podobny problem czekam na odpowiedź dziękuję i pozdrawiam.

Screenshot_2024-11-13-15-43-16-32_391884b1bbf8cf152d5ece30630e9de8.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli dobrze kojarzę, to wszystkie te błędy związane są z "+". Wszystkie te elementy zasilane są z przekaźnika zasilanego po zapłonie (brakuje błędu sond lambda). Znajduje się w skrzynce bezpieczników koło akumulatora, raczej jest nie wymienny. Obejrzał bym wszystkie złącza bo na obudowę osłonę modułu lubi lać się woda z podszybia jak są niedrożne odpływy co jest bardzo prawdopodobne w aucie 20 letnim.

Świece ngk nie są najlepszym wyborem dla tego silnika.

Błędy lepiej czytać programem Torque. Carscanner omijać szerokim łukiem.

Edytowane przez szwagier24a
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do bezpieczników nie patrzyłem postaram się w sobotę to przelecieć i sprawdzić. To do podszybia było jakieś dwa miesiące temu całkowicie ściągane i czyszczone wszystkie odpływy na błysk wraz z wszystkimi rurkami, oraz dodatkowo uszczelniane sylikonem .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • aniewa zmienił(a) tytuł na Brak mocy, trzęsie silnikiem. Megane II 1.4 16V

Odczytaj ewentualne błędy innym interfejsem, na zamieszczonym zdjęciu są błędy których nie występuję w tym silniku (0353 i 0354). 

Zacznij od sprawdzenia ciśnienia paliwa i przeczyszczenia wtyczek UPC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do wtyczek od razu wszystkie odpinałem przedmuchalem i przeczyściłem i spryskałem kontaktem i wysuszyłem, ciśnienia paliwa nie sprawdzałem ewentualnie czy w diagnostyce obd jakoś to można sprawdzić lub jak do tego podejść ,co do interfejsu to dziś albo jutro podepne pod Delphi i wrzucę foto z błędami .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja lepsze wyrzucałem.

Zawsze warto mieć do tego silnika jedna albo dwie nowe zapasowe cewki. Niestety posiadają wadę konstrukcyjną. Istnieją dwie lub 3 konstrukcje tych cewek różniące się, przede wszystkim rezystancja obwodu wtórnego. Beru ponoc są najtrwalsze ale chyba tylko przez to że generują niższe napięcie na świecy co niekoniecznie jest efektem oczekiwanym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś odebrałem nowe cewki ich świece beru. Jutro będę wymieniał zobaczę czy jest jakakolwiek zmiana. Wieczorem podjedzie również jutro kumpel i czytamy błędy. Będę się odzywał jutro wieczorem jak coś już ustalimy.

IMG20241116125826.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!