Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Brak mocy, trzęsie silnikiem. Megane II 1.4 16V


Vorhard

Rekomendowane odpowiedzi

Witam posiadam jak w tytule Renault Megane II hatchback w wersji 1.4 benzyna w roku 2003. Kilka dni temu wracałem wieczorem nagle na światłach bez żadnych objawów zgasło, ledwo odpaliło i ledwo co dojechałem pod dom 2 km. Auto odpala ale całe trzepie wibracje brak jakichkolwiek mocy po wrzuceniu biegu gaśnie. Po sprawdzeniu programem wyszły błędy od cewki w załączniku zdjęcia. Świece nowe NGK niecały miesiąc, cewki oryginalne sprawdzone, dodatkowo zamienione z innego auta i nic nie pomogło. Akumulator ma niecały miesiąc nówka sztuka praktycznie. przed awarią nie było żadnych dolegliwości auto chodziło normalnie.Nie wiem gdzie mam szukać przyczyny. Jeżeli ktoś miał podobny problem czekam na odpowiedź dziękuję i pozdrawiam.

Screenshot_2024-11-13-15-43-16-32_391884b1bbf8cf152d5ece30630e9de8.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli dobrze kojarzę, to wszystkie te błędy związane są z "+". Wszystkie te elementy zasilane są z przekaźnika zasilanego po zapłonie (brakuje błędu sond lambda). Znajduje się w skrzynce bezpieczników koło akumulatora, raczej jest nie wymienny. Obejrzał bym wszystkie złącza bo na obudowę osłonę modułu lubi lać się woda z podszybia jak są niedrożne odpływy co jest bardzo prawdopodobne w aucie 20 letnim.

Świece ngk nie są najlepszym wyborem dla tego silnika.

Błędy lepiej czytać programem Torque. Carscanner omijać szerokim łukiem.

Edytowane przez szwagier24a
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do bezpieczników nie patrzyłem postaram się w sobotę to przelecieć i sprawdzić. To do podszybia było jakieś dwa miesiące temu całkowicie ściągane i czyszczone wszystkie odpływy na błysk wraz z wszystkimi rurkami, oraz dodatkowo uszczelniane sylikonem .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • aniewa zmienił(a) tytuł na Brak mocy, trzęsie silnikiem. Megane II 1.4 16V

Odczytaj ewentualne błędy innym interfejsem, na zamieszczonym zdjęciu są błędy których nie występuję w tym silniku (0353 i 0354). 

Zacznij od sprawdzenia ciśnienia paliwa i przeczyszczenia wtyczek UPC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do wtyczek od razu wszystkie odpinałem przedmuchalem i przeczyściłem i spryskałem kontaktem i wysuszyłem, ciśnienia paliwa nie sprawdzałem ewentualnie czy w diagnostyce obd jakoś to można sprawdzić lub jak do tego podejść ,co do interfejsu to dziś albo jutro podepne pod Delphi i wrzucę foto z błędami .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja lepsze wyrzucałem.

Zawsze warto mieć do tego silnika jedna albo dwie nowe zapasowe cewki. Niestety posiadają wadę konstrukcyjną. Istnieją dwie lub 3 konstrukcje tych cewek różniące się, przede wszystkim rezystancja obwodu wtórnego. Beru ponoc są najtrwalsze ale chyba tylko przez to że generują niższe napięcie na świecy co niekoniecznie jest efektem oczekiwanym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!