Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

elektrozawór podciśnienia


grzegorzmis

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

mam pytanie do posiadaczy megan z silnikiem f9q732 (ale niekoniecznie), ważne żeby był dci 1,9. Chodzi mi o zawór podciśnienia, który jest zamontowany na przegrodzie, w okolicach podszybia. Do niego oprócz elektryki podłączone są dwa wężyki, jeden do pompy podciśnienia a drugi do turbiny. Powiedzcie mi jak jest w Waszych megankach, górny wężyk na zaworze macie podłączony do turbo czy pompy ...?

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja nie pamiętam jak to jest, bo mechanik połączył mi te wężyki gumowe w jedna całość i auto zaczęło jeździć po wcześniejszych problemach opisanych w temacie z kontrolką EKG.

Zawsze tez możesz tak zrobić, bo sporo syfu można wydmuchać z wydechu <czerwona>

A jeśli chodzi o podłączenie to też podłącze się do tematu, żeby sprawdzić jak to kiedyś było ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja nie narzekam, wręcz przeciwnie, jazda teraz to sama przyjemność, wystarczy kręcić ją do 3 tys i auto na prawdę jeździ bardzo dynamicznie.

Jak się dowiem jak były te wężyki to podłącze je tylko żeby sprawdzić czy jest duża różnica, jeśli będzie to zostawię tak jak mam teraz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teraz u Ciebie turbina ładuje na maks, wiec dynamika na pewno będzie lepsza, ale według mnie przy wyższych obrotach. Wydaje mi się, ze dol powinieneś mieć taki sam jak z poprawnie działającym zaworem. Być może dlatego teraz jesteś tak zadowolony, bo stary zawór całkowicie padł a tym samym spaliny uciekały przez otwarty zawór waste-gate, nie napędzając wystarczająco turbiny. Według mnie ten elektrozawór "odciąża " turbinę przy wyższych obrotach, po to aby się nie przekreciła. Ja jednak wolałbym go naprawić oraz sadze ze dynamika w dolnym zakresie obrotów powinna być taka sama.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm masz rację dół jest raczej taki sam, ciągnie od ok1800 obrotów ale efekt jest tylko do 3000 obr, później już jej nie ciągnę bo nie ma sensu ani potrzeby bo jest tylko więcej hałasu niż przyspieszenia. Niedługo auto pojedzie do serwisu, niech oni to zrobią na cacy bo chce mieć sprawne do końca auto a nie tylko do 150 km/h <czerwona>

A jak juz mowa o tym zaworze waste-gate to nie wiem o co z nim chodzi i gdzie go szukać, czytałem o nim tylko na forum bo te,mat z nim się pojawił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

grzegorzmis, Ja u siebie mam takie ustrojstwo jak pokazałem na fotkach w tym temacie: http://megane.com.pl/viewtopic.php?p=35966...ighlight=#35966

Ale- ja mam 1,9dT, a ten elektrozawór jest podłączony do EGR'a. Chciałem tylko pokazać, że na "wieczku" przy króćcach jest opisane, który ma być podłączony do Vacu itd. Oglądnij, może u Ciebie też są takie oznaczenia.

Też już ten elektrozawór wymieniałem, po wyłączeniu silnika słychać było jak przez niego rozładowuje się podciśnienie. Nówka kosztuje na giełdzie 200pln może być produkcji GM, numer patentu USA jest taki sam. Ja kupiłem na próbę używany za 20 PLN i działa jak należy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gojgien:

wiesz to chyba dobry trop. Mój elektrozawór wygląda inaczej. Ja mu sie już przyglądałem i nie zauważyłem żeby końcówki były opisane. Moze go dokładnie wyczyszczę i jeszcze raz obejrzę. Rozumiem, ze końcówka z napisem Vacuum oznacza, ze wężyk ma być podłączony do pompy podciśnienia w silniku ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

grzegorzmis, tak, dokładnie tak jest. Przy okazji popatrz na następny post w temacie co podałem. Jest tam też fotka, a ten zawór wygląda inaczej. Z tego co widzę po kierunku w którym biegną wężyki, to chyba ten górny idzie w stronę turbiny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie a ja w międzyczasie podłączyłem te wężyki na chybił trafił, przejechałem spokojnie i raz było dobrze, a jak zmieniłem to przy 80 km/h pojawił się błąd EKG więc (chyba) można spokojnie podłączyć i sprawdzić kiedy jest w porządku.

Po sprawdzeniu podłączyłem tak jak było, czyli pominąłem ten czujnik bo auto jest z nim bardzo mułowate, a błąd EKG i tak się pojawia.

Tak wygląda mój czujnik:

post-9001-1221476753_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko, ze to jest silnik DTI i wydaje mi sie ze górny wężyk podłączony jest do EGR.

Mam tego świadomość, jednak przypuszczam, że jeśli zawór jest taki sam, to wężyki będą tak samo musiały być do niego podłączone. A to gdzie jest podłączona (do czego) druga strona wężyka, to już inna bajka. Na razie zastanawiamy się nad króćcami zaworka. <czerwona>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie, nie jest tam nic napisane, tylko od góry są oznaczenia, i tam gdzie się wpina kostkę elektryczną. Czyściłem ten zaworek i w środku oprócz okrągłej, dziurkowanej blaszki nic nie ma, po przekręceniu zapłonu słychać że elektromagnes działa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gojgien,

jednak na naszych zaworkach nie ma opisanego kierunku. Sa tylko numery renault, czy innego podwykonawcy. ;-(

 

[ Dodano: 2008-09-16, 13:23 ]

dziekuje forumowiczom gojgien, i meganecoupe02, za podpowiedzi.

Widze, ze oprocz Was nie ma na forum użytkownikow silnikow 1,9 DCI a tym samym nie mogą zerknac pod maske, aby podzielic sie newsami jak to u nich wyglada....;-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!