Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

elektrozawór podciśnienia


grzegorzmis

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

mam pytanie do posiadaczy megan z silnikiem f9q732 (ale niekoniecznie), ważne żeby był dci 1,9. Chodzi mi o zawór podciśnienia, który jest zamontowany na przegrodzie, w okolicach podszybia. Do niego oprócz elektryki podłączone są dwa wężyki, jeden do pompy podciśnienia a drugi do turbiny. Powiedzcie mi jak jest w Waszych megankach, górny wężyk na zaworze macie podłączony do turbo czy pompy ...?

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja nie pamiętam jak to jest, bo mechanik połączył mi te wężyki gumowe w jedna całość i auto zaczęło jeździć po wcześniejszych problemach opisanych w temacie z kontrolką EKG.

Zawsze tez możesz tak zrobić, bo sporo syfu można wydmuchać z wydechu <czerwona>

A jeśli chodzi o podłączenie to też podłącze się do tematu, żeby sprawdzić jak to kiedyś było ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja nie narzekam, wręcz przeciwnie, jazda teraz to sama przyjemność, wystarczy kręcić ją do 3 tys i auto na prawdę jeździ bardzo dynamicznie.

Jak się dowiem jak były te wężyki to podłącze je tylko żeby sprawdzić czy jest duża różnica, jeśli będzie to zostawię tak jak mam teraz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teraz u Ciebie turbina ładuje na maks, wiec dynamika na pewno będzie lepsza, ale według mnie przy wyższych obrotach. Wydaje mi się, ze dol powinieneś mieć taki sam jak z poprawnie działającym zaworem. Być może dlatego teraz jesteś tak zadowolony, bo stary zawór całkowicie padł a tym samym spaliny uciekały przez otwarty zawór waste-gate, nie napędzając wystarczająco turbiny. Według mnie ten elektrozawór "odciąża " turbinę przy wyższych obrotach, po to aby się nie przekreciła. Ja jednak wolałbym go naprawić oraz sadze ze dynamika w dolnym zakresie obrotów powinna być taka sama.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm masz rację dół jest raczej taki sam, ciągnie od ok1800 obrotów ale efekt jest tylko do 3000 obr, później już jej nie ciągnę bo nie ma sensu ani potrzeby bo jest tylko więcej hałasu niż przyspieszenia. Niedługo auto pojedzie do serwisu, niech oni to zrobią na cacy bo chce mieć sprawne do końca auto a nie tylko do 150 km/h <czerwona>

A jak juz mowa o tym zaworze waste-gate to nie wiem o co z nim chodzi i gdzie go szukać, czytałem o nim tylko na forum bo te,mat z nim się pojawił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

grzegorzmis, Ja u siebie mam takie ustrojstwo jak pokazałem na fotkach w tym temacie: http://megane.com.pl/viewtopic.php?p=35966...ighlight=#35966

Ale- ja mam 1,9dT, a ten elektrozawór jest podłączony do EGR'a. Chciałem tylko pokazać, że na "wieczku" przy króćcach jest opisane, który ma być podłączony do Vacu itd. Oglądnij, może u Ciebie też są takie oznaczenia.

Też już ten elektrozawór wymieniałem, po wyłączeniu silnika słychać było jak przez niego rozładowuje się podciśnienie. Nówka kosztuje na giełdzie 200pln może być produkcji GM, numer patentu USA jest taki sam. Ja kupiłem na próbę używany za 20 PLN i działa jak należy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gojgien:

wiesz to chyba dobry trop. Mój elektrozawór wygląda inaczej. Ja mu sie już przyglądałem i nie zauważyłem żeby końcówki były opisane. Moze go dokładnie wyczyszczę i jeszcze raz obejrzę. Rozumiem, ze końcówka z napisem Vacuum oznacza, ze wężyk ma być podłączony do pompy podciśnienia w silniku ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

grzegorzmis, tak, dokładnie tak jest. Przy okazji popatrz na następny post w temacie co podałem. Jest tam też fotka, a ten zawór wygląda inaczej. Z tego co widzę po kierunku w którym biegną wężyki, to chyba ten górny idzie w stronę turbiny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie a ja w międzyczasie podłączyłem te wężyki na chybił trafił, przejechałem spokojnie i raz było dobrze, a jak zmieniłem to przy 80 km/h pojawił się błąd EKG więc (chyba) można spokojnie podłączyć i sprawdzić kiedy jest w porządku.

Po sprawdzeniu podłączyłem tak jak było, czyli pominąłem ten czujnik bo auto jest z nim bardzo mułowate, a błąd EKG i tak się pojawia.

Tak wygląda mój czujnik:

post-9001-1221476753_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko, ze to jest silnik DTI i wydaje mi sie ze górny wężyk podłączony jest do EGR.

Mam tego świadomość, jednak przypuszczam, że jeśli zawór jest taki sam, to wężyki będą tak samo musiały być do niego podłączone. A to gdzie jest podłączona (do czego) druga strona wężyka, to już inna bajka. Na razie zastanawiamy się nad króćcami zaworka. <czerwona>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie, nie jest tam nic napisane, tylko od góry są oznaczenia, i tam gdzie się wpina kostkę elektryczną. Czyściłem ten zaworek i w środku oprócz okrągłej, dziurkowanej blaszki nic nie ma, po przekręceniu zapłonu słychać że elektromagnes działa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gojgien,

jednak na naszych zaworkach nie ma opisanego kierunku. Sa tylko numery renault, czy innego podwykonawcy. ;-(

 

[ Dodano: 2008-09-16, 13:23 ]

dziekuje forumowiczom gojgien, i meganecoupe02, za podpowiedzi.

Widze, ze oprocz Was nie ma na forum użytkownikow silnikow 1,9 DCI a tym samym nie mogą zerknac pod maske, aby podzielic sie newsami jak to u nich wyglada....;-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!