Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Gaśnie natychmiast po odpaleniu -1,5 dCi K9K836


Maciek_B

Rekomendowane odpowiedzi

8 godzin temu, aniewa napisał(a):

Przy temperaturze cieczy około -5 do + 30 ciśnienie 300 bat to norma, tyle powinno wynosić.

Wg; danych z wykresu, ciśnienia paliwa przy próbach rozruchu ;

  -  1, 2, 3 - są rzędu 350 bar,

  -  przy  4 -tej próbie - rzędu 380 bar - silnik odpala,

10 godzin temu, Maciek_B napisał(a):

punkt 5 --> "chrumkanie" i nierówna praca, która po kilkudziesięciu sekundach mija. Silnik pracuje wówczas idealnie.

  - ciśnienie paliwa w punkcie  5- tym  -   rzędu 300 bar,

Interfejs diagnostyczny - błędów  brak,

Kolega aniewa;

    - nic nie zasugerował odnośnie rozwiązania problemu,

Wg; mnie - wtryski do kontroli/czyszczenia

 

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Andrzej-2010 napisał(a):

aniewa;

    - nic nie zasugerował odnośnie rozwiązania problemu,

Wg; mnie - wtryski do czyszczenia

Zasugerowałam tylko to, że, ciśnienie paliwa jest prawidłowe. 

14 godzin temu, Andrzej-2010 napisał(a):

Wg; mnie - wtryski do czyszczenia

Wszystkie Twoje porady zazwyczaj wiążą się z dużymi kosztami diagnostycznymi. Uważam, że lepiej dać jedną konkretną odpowiedź związaną z prostą diagnostyką a nie zaczynać od wymiany wszystkiego ......

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowałem się na wymianę przewodu paliwowego filtr-pompa CR. Zamówiłem i czekam, aż dojdzie. Ten drugi, tzn. bak-filtr (z gruszką) był uszkodzony, co zasugerowało mi, że ten drugi też może mieć podobny problem. Jakby nie było były odpinane wielokrotnie od filtra...

Ponieważ za kilka dni wyjeżdżam służbowo do tematu wrócę pewnie po 18 stycznia...

 

Póki co dziękuję za odzew i sugestie. Tematu nie zamykam - jeszcze tu wrócę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Obiecana aktualizacja. Trwało to bardzo długo, ale w tym czasie wiele się działo.

 

Wymieniłem czujnik ciśnienia na listwie CR. Nie pomogło

 

Auto trafiło do warsztatu.

Pompa CR miała uszkodzone łożyskowanie i uszkodzoną pompę zasysająca (wstępną). Pompa została wymieniona, w pełni przeszła test diagnostyczny na stole...

Auto jednak nadal nie odpala, tzn. odpala i natychmiast gaśnie.

Wyciągnięte wtryski - wszystkie wtryski w pełni sprawne. zarówno mechanicznie jak i elektrycznie (cewki)... Auto nadal gaśnie zaraz po odpaleniu.

 

Jakieś pomysły? Auto od 10 dni stoi w warsztacie i nie wiedzą co dalej z tym zrobić...

 

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.7 :!: - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.01.2025 o 20:25, Maciek_B napisał(a):

W okresie w/w usterek zrobione było:

1. rozrząd

1/Kontrola prawidłowego ustawienia rozrządu,

27 minut temu, Maciek_B napisał(a):

Pompa została wymieniona, w pełni przeszła test diagnostyczny na stole...

- Auto jednak nadal nie odpala, tzn. odpala i natychmiast gaśnie.

Wyciągnięte wtryski - wszystkie wtryski w pełni sprawne. zarówno mechanicznie jak i elektrycznie (cewki)...

- Auto nadal gaśnie zaraz po odpaleniu.

Pomiar kompresji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, szwagier24a napisał(a):

Coś w rodzaju: operacja się udała ale pacjen zmarł.

Tak na poważnie: immobilizer prawidłowo widzi kluczyk?

Tak - tutaj jest wszytko ok.

46 minut temu, Andrzej-2010 napisał(a):

1/Kontrola prawidłowego ustawienia rozrządu,

Pomiar kompresji

Kontrola rozrządu będzie jutro... Kompresja - brzmi groźnie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

 

co zostało zrobione:

- pompa CR - wymiana. Moja stara pompa miała uszkodzoną pompą wstępną (zasysającą) oraz walnięte panewki.

- wtryskiwacze - wszystkie sprawdzone na maszynie i na nowo zakodowane. Wszystkie są ok.

- ustawienie rozrządu OK

- kompresja 20...21 barów

- wymieniony czujnik ciśnienia na listwie CR

 

Auto nadal odpala i zaraz gaśnie (rzadziej, niż wcześniej, ale jednak nadal) oraz szarpie przy wysokich obrotach (np. 4 bieg, >110 km/h, ~4200 obr/min).

Ważne, że odpala natychmiast, nie że kręci i nie umie zaskoczyć... Uruchamia się i gaśnie, jak by nagle ktoś "zabrał" paliwo...

 

Wyciągnąłem moduł czujnika paliwa ze zbiornika - nie widzę uszkodzeń, ale zastanawiam się na jego wymianą. Tak szczerze, to to jest jedyna rzecz, która została...

No i komputer...

 

Macie jakieś pomysły?

 

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.7 :!: - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.01.2025 o 12:04, Maciek_B napisał(a):

Totalne zero błędów

 

 

1/Przepływomierz zanieczyszczony/uszkodzony ;

      - mało kiedy generuje błąd na clipie ,

      - potrafi porządnie przymulić silnik,

     - silnik opornie wchodzi na obroty,

     - nie chce się rozpędzać,

2/Wartości z przepływomierza mają wpływ na pracę ;

    - egr-u,

    - czujnika ciśnienia paliwa

    - regulatora ciśnienia paliwa,

    - elektrozaworu turbiny,

3/ W I-wszym kroku - odpiąć przepływomierz ;

       - jeżeli to wina przepływomierza - to auto powinno zacząć pracować,

4/ W II-gim kroku ;

      - wymiana na oryginał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mogę doczytać czy zostały te przezroczyste przewody zamontowane i  co widać przez te przewody.

Jeśli paliwo przepływa to powinno się to zauważyć

Czy na pewno w zbiorniku jest ropa a nie benzyna?

Popieram kolegę Aniewa że trzeba bardziej mózgiem ruszyć w tej usterce a nie proponować trudne kosztowe wymiany i testy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oryginalne przewody są czarne i nic nie widać.

Samochodem zrobiłem w sumie 180 tyś km i znam go jak własną kieszeń; tak jest ropa. Mam dość spore pojecie o technice i rozróżniam te dwa paliwa 😉 Poza tym problem zaczął się już jakiś czas temu.

Samochód stał w warsztacie 12 dni. Zrobili pompę, sprawdzili wtryski, czujniki położenia wału rozrządu i korbowego (podmiana z innej Meganki), kodowanie wtrysków od nowa, ustawienie rozrządu.

Ja spróbowałem wymienić przepływomierz, są nowe, oryginalne przewody filtr-pompa CR, nowy czujnik ciśnienia paliwa, nowy EGR, 2-letni akumulator, filtr paliwa ma 18 kkm (wymieniany zawsze na oryginał, co maź 35 kkm)...

 

Rusz, proszę, mózgiem co jeszcze, bo ja nie mam już pomysłów :)

Edytowane przez Maciek_B
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Prezes zmienił(a) tytuł na Gaśnie natychmiast po odpaleniu -1,5 dCi K9K836

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!