Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana rozrządu i koła zmiennych faz osobno


Night

Rekomendowane odpowiedzi

Dziękuje za odpowiedzi. ten tydzień będzie pracowity wiec będę miał możliwość zająć się autem bliżej weekendu. Teraz odpala cicho-chodzi równo, ale wyraźnie czuję stratę mocy przy bardziej ostrym przyspieszeniu. 
jak tylko będę miał okazje sprawdzić - od razu wrócę z informacją. Pozdrawiam. 

EDYCJA:

Dzień dobry. Miałem dziś sekundę zajrzeć do auta. 
Wtyczka i kontakty są w oleju (załączam zdjęcia), a zawór niestety kurczę nie udało się wyjąc, wpiera się w coś (na filmiku) i nie idzie dalej pod żadnym katem. aż pękł plastik. Może ktoś podpowiem co przeszkadza i co zrobić żeby wyjąc. Jednak podejrzewam że nawet bez wyjęcia, skoro wszystko jest w oleju, zawór i tak do wymiany ? Proszę zobaczyć załączona treść i dać swoją ocenę. Dziękuje. 

IMG_0862.jpeg

IMG_0860.jpeg

IMG_0858.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawór to już złom. Natychmiastowa wymiana na Pierburga. Nie można suwliwie wyciągnąć, bo rozleciało się sitko i blokuje. Jak będziesz miał nowy to na siłę wyciągniesz przekręcając na boki i stosując dźwignie. Sitko jest uszczelnieniem, rozdzieli sę na dwie połówki i spadnie na dół. Wyciągniesz je pensetą. Do czasu zakupu nie ruszaj, bo uziemnisz samochód.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Blokuje siteczko plastykowe. Jak kupisz zawór Pierburga to w zestawie jest nowy uszczelniacz. Druga przyczyna to nagar, tak nagar. Wyciągniesz to zobaczysz.

Generalnie szacun że siw Tobie chciało robić przy aucie.

Jeszcze widzę cewkę Sagem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje serdecznie za szybka odpowiedź! Właśnie to patrzyłem na youtubie jak wyciągnąć zawór, i tez pomyślałem ze mogę być to sitko 😀 jutro pojadę kupić zawór, już mam wytyczne 🫡 proszę jeszcze potwierdzić - podczas wymiany pasuje tez kupić odczyścić oleju i wszystko ładnie tam wymyć (łącznie z wtyczką) - to raz, też wymienia się ta uszczelka - to dwa, i czy są jeszcze jakieś momenty które musiałbym wiedzieć/zwrócić uwagę ? Mimo tego ze wyglada na proste - nie jestem mechanikiem i nie chciałbym zrobić gorzej. A na tem cewki - tego jeszcze nie miałem okazji naprawiać, chociaż jeden mechanik już zalecał wymianę, po czym drugi powiedział ze jednak są w porządku, więc nie wiem tak na prawdę co za marka 😄🙂 Dziękuje i pozdrawiam. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gniazdo zaworu wystarczy wytrzeć (wybłyszczyć) suchą szmatą. Pierburg ma w komplecie uszczelniacz. Dokręcenie śruby nie wymaga żadnej siły. Wtyczkę wystarczy odtłuścić,  a na styki prysnąć kontaktem i to wszystko. Zawór najtaniej kupisz na Allegro.

Najpierw wyprowadź jedno, a później się zajmujesz układem zapłonowym jak będzie taka potrzeba.

7.06117.39.0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Na Allegro znalazłem zawór nowy pierburg za 280 plus dostawa, a na miejscu w Rzeszowie w sklepach kosztuje w granicach 400. Może być taka różnica ? Żeby nie kupić jakiejś podróby. Dzięki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego żyje sklep, a produkt ten sam

W warsztacie zapłaciłbyś ok. 600 z robocizną (10 minut pracy).

Dopytaj się tylko o uszczelniacz, bo w opisie akcji nic o tym nie ma. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry. Dotarł dziś do mnie zawór, wiec odrazu poszedłem go wymienić. Chyba wszystko się udało, jedynie co - ze stary oring mi wpadł na  osłonę silnika, ale to chyba nic poważnego. Proszę na załączonych zdjęciach zobaczyć czy dobrze włożyłem nowy oring? Chyba wszystko weszło na swoje miejsca. Również dołączam zdjęcie starego zaworu - Siatka w ogóle nie było, biedak był na dole czymś zablokowany, chyba rozleciał się całkiem i te kawałki tam były w różnych miejscach (na foto). 
niestety, po tym wszystkim wyskoczył mi SERVICE,  a wyswietlaczu pisze Check injection, bez check engine. Spróbowałem usunąć za pomocą pyRenu, niestety jeden błąd zostaje aktywny i nie da się go skasować. Samochodem jeszcze nie jechałem po wymianie, tylko odpalałem, ale już słychać ze zniknął ten taki dieslowy klekot. W załączeniu parametry które niestety wciaż się nie zmieniają, oraz błąd który nie da się skasować. Proszę zobaczyć i wyrazić swoje sugestie. Dziękuję i pozdrawiam. 

IMG_0871.jpeg

IMG_0870.jpeg

IMG_0867.jpeg

IMG_0869.jpeg

IMG_0868.jpeg

IMG_0866.jpeg

IMG_0865.jpeg

Przejechałem się - silnik niby ma więcej mocy, lepiej przyspiesza, ale ten klekot dalej jest jak nienormalny. Dołączam w filmiku dźwięk ze środka i pod maską. Ręce opadają 😑

Dodaję jeszcze jeden update, pomęczyłem wtyczkę do zaworu i check injection zniknęło 🥳

jutro podepnę pyren i sprawdzę wskaźniki 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Była niezła rzeźba. Błąd wynikał z braku zamkniętego obwodu sterowania przemiennikiem faz.

Rzeczywiście jest on bardzo głośny, ale jeszcze nie wiemy na czym stoimy.

Edytowane przez jabrze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry. Dziś mam dużo lepszy humor. Cały dzień mi ta kontrolka service pojawia się i znika, a przed chwilą przyjechałem do garażu popatrzyłem na ta wtyczkę i okazało się że ona bardzo dobrze nadaje się do naprawy i że tam naprawdę były poluzowane kontakty.  
no i w końcu !!! pyren nie pokazuje żadnych błędów, wyprzedzenie zapłonu (jak daje gaz do około 2k obrotów) w granicach -0.38 do 1.5%, na wolnych stabilnie 0, jedynie te znaczenia (które mają być równe) dalej nie są równe, ale chociaż zaczęły się zmieniać. Silnik niestety dalej po jakimś czasie zaczyna klekotać. Może trzeba troche pojeździć żeby silnik dostosował się do nowych parametrów ? 

IMG_0876.jpeg

IMG_0875.jpeg

IMG_0874.jpeg

Edytowane przez Night
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej wymieniony 1000 km temu, czasowo przed świętami, nie zdążyłby uciec. wcześniej był 5w40, teraz mechanik wlał 5w30. Wtedy właśnie po raz pierwszy zapukało koło faz zmiennych. 

Edytowane przez Night
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzę dziś poziom i zainstaluje pyren polski 👍 a tak przy okazji - miałem olej 5w40 a potem wlali mi 5w30. Niby nie jest to problem, ale na necie głównie piszą ze leja 5w40. Jaki olej waszym zdaniem jest lepszy i czy to może mieć wpływ na tą cała sytuacje ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!