Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana rozrządu i koła zmiennych faz osobno


Night

Rekomendowane odpowiedzi

No więc oleju mam około 2/3 miernika. 
teraz jechałem, jedzie dobrze i płynnie, odpaliło na pół strzała i równo, na początku było idealnie ale po jakimś czasie pojawił się ten klekot znowu. teraz mam zrobić około 140 km, jak wrócę zainstaluję pyren i jeszcze raz pokaże parametry. Ale coś mi podpowiada że to kzfr…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Zrobiłem dziś 120 km. Auto jechało bardzo płynnie i przyjemnie, dobrze przyspieszało i w ogóle, ale ten klekot był cały czas, ale tylko na wolnych obrotach. Znikał jak się rozpędziłem, albo po prostu było go nie słychać. Myślałem ze już tak będzie, ale jak wróciłem - pod samym blokiem przestało klekotać 😁 PODEJRZEWAM, że jakaś mała część od rozdupconego zaworu trafiła do kzfr, i tam przeszkadzała, a potem może albo wypłukało je stad olejem, albo zmieliło 😁 teraz silnik na jałowym, tak jak wcześniej, z kabiny prawie nie słychać. Bardzo pięknie pracuje, mam nadzieje ze ten dźwięk nie powróci. 
temat 2 - zmiana języka okazała się dużo prostsza niż myślałem. Z góry powiem ze chyba wyglada na to ze mam zepsutą wtyczkę do czujnika wałku, bo wymieniłem go około 2 tygodni temu. W załączeniu dodaje listę oraz rozszyfrowanie błędów, wszystkie parametry rozgrzanego silnika na biegu jałowym, oraz przy około 2k obrotów, i filmik z normalna praca silnika. Proszę powiedzieć - czy dobrze sugeruje na temat czujnika wałku i trzeba zajrzeć do wtyczki? Dziękuję. 

IMG_0878.jpeg

IMG_0880.jpeg

IMG_0879.jpeg

IMG_0877.jpeg

IMG_0881.jpeg

IMG_0883.jpeg

IMG_0885.jpeg

IMG_0884.jpeg

IMG_0886.jpeg

IMG_0887.jpeg

IMG_0889.jpeg

IMG_0888.jpeg

IMG_0882.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Upewniłem się, że dobrze zrozumiałem z języka rosyjskiego  Podstawowa rzecz to niewłaściwy skład mieszanki paliwa (odgłos pracy silnika), który może blokować zfr.

Do wymiany mapsensor.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jakiś lepszy producent tego cuda czy obojętnie ? Na allegro widzę ceny od 35 do około 150 zł. Może ma Pan gdzieś pod ręką nr katalogowy ? Dziękuję bardzo. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na dzisiaj najbardziej optymalny jest FEBI 106967.

Unikać Magneti Mareli.

Delikatnie wyciągać stary na ciepłym silniku. Nowy z ciepłego pomieszczenia z posmarowanym i olejem origami wcisnąć do końca - nie może być żadnego luzu. Nic więcej nie trzeba robić - powtórzyć wczorajsze pomiary.

Edytowane przez jabrze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry. Dopiero dziś dotarł czujnik, odrazu go wymieniłem. Musiałem przerzucić oringi ze starego, bo z tymi nowymi on wkładał się i wychodził w ogóle bez żadnego sprzeciwu. Ze starymi jest ok. Również trochę pościskałem kontakty na wtyczce do czujnika wałku, oraz dolałem oleju. Niestety parametry z pyrenu są kompletnie bez zmian, wiec nie wrzucam screenów. Wyświetliły się te same 3 błędy co wcześniej, skasowałem, po ponownym odpaleniu się nie pojawiły, ale jeszcze nie jeździłem. Czy tr błędy nie wskazują na to, ze jakiś element jest wcale bez kontaktu?
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety żadnych. Przejechałem się, autko ogólnie jedzie bardzo przyjemnie ale nie wiem czy są zmiany. W załączeniu screenshoty parametrów po wymianie map sensora na wolnych/2000 obrotów. Musiałbym sprawdzić czy po przejażdżce wyskoczyły błędy czy nie. 

IMG_0893.jpeg

IMG_0891.jpeg

IMG_0894.jpeg

IMG_0892.jpeg

Edytowane przez Night
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma zmian, czyli nie ma połączenia ( nie działa ) czujnik wałka.Tam coś widać, ale nie jest to czysty impuls. Czujnik wymienileś, a dalej pozostaje "przedzwonienie" sprawdzenie połączenia ze sterownikiem. Poprzedni jak i nowy mapsensor jest sprawny, ale odczytana pyrenem wartość jest nieprawidłowa. Być może tak się dzieje przy braku odczytu przesuwnika fazowego - tego nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Długi czas wtrysku 3,6 ms na wolnych.

Sprawdź czy na środkowym pinie masz 12V. Powinien być błąd df080 od czujnika wałka rozrządu.

Pokaż wyprzedzenie zapłonu na wolnych obrotach.

Użyj innego programu do diagnostyki bo ten podaje, wg. mnie, za dużo błędnych i nie istotnych parametrów.  To jest mega prosty silnik, nie ma w nim nic szczególnego i trudnego w diagnostyce, aby używać zaawansowanego narzędzia.

Zmienne fazy diagnozuje się po kącie wyprzedzenia zapłonu na wolnych obrotach i maksymalnym kącie jaki jest osiągany. 

Mam MIV i tam również pokazuje niestworzone rzeczy.

Edytowane przez aniewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, szwagier24a napisał(a):

Użyj innego programu do diagnostyki bo ten podaje, wg. mnie, za dużo błędnych i nie istotnych parametrów. 

Też się z tym zgadzam. Torque i pyclip.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!