Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana rozrządu i koła zmiennych faz osobno


Night

Rekomendowane odpowiedzi

Do codziennej jazdy bez nadmiernego przeciążania silnika wystarczy 5W30.

Nie ma żadnego wpływu na pracę kzfr 

Ważne, żeby nie był 10W30 lub 40.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc oleju mam około 2/3 miernika. 
teraz jechałem, jedzie dobrze i płynnie, odpaliło na pół strzała i równo, na początku było idealnie ale po jakimś czasie pojawił się ten klekot znowu. teraz mam zrobić około 140 km, jak wrócę zainstaluję pyren i jeszcze raz pokaże parametry. Ale coś mi podpowiada że to kzfr…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Zrobiłem dziś 120 km. Auto jechało bardzo płynnie i przyjemnie, dobrze przyspieszało i w ogóle, ale ten klekot był cały czas, ale tylko na wolnych obrotach. Znikał jak się rozpędziłem, albo po prostu było go nie słychać. Myślałem ze już tak będzie, ale jak wróciłem - pod samym blokiem przestało klekotać 😁 PODEJRZEWAM, że jakaś mała część od rozdupconego zaworu trafiła do kzfr, i tam przeszkadzała, a potem może albo wypłukało je stad olejem, albo zmieliło 😁 teraz silnik na jałowym, tak jak wcześniej, z kabiny prawie nie słychać. Bardzo pięknie pracuje, mam nadzieje ze ten dźwięk nie powróci. 
temat 2 - zmiana języka okazała się dużo prostsza niż myślałem. Z góry powiem ze chyba wyglada na to ze mam zepsutą wtyczkę do czujnika wałku, bo wymieniłem go około 2 tygodni temu. W załączeniu dodaje listę oraz rozszyfrowanie błędów, wszystkie parametry rozgrzanego silnika na biegu jałowym, oraz przy około 2k obrotów, i filmik z normalna praca silnika. Proszę powiedzieć - czy dobrze sugeruje na temat czujnika wałku i trzeba zajrzeć do wtyczki? Dziękuję. 

IMG_0878.jpeg

IMG_0880.jpeg

IMG_0879.jpeg

IMG_0877.jpeg

IMG_0881.jpeg

IMG_0883.jpeg

IMG_0885.jpeg

IMG_0884.jpeg

IMG_0886.jpeg

IMG_0887.jpeg

IMG_0889.jpeg

IMG_0888.jpeg

IMG_0882.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Upewniłem się, że dobrze zrozumiałem z języka rosyjskiego  Podstawowa rzecz to niewłaściwy skład mieszanki paliwa (odgłos pracy silnika), który może blokować zfr.

Do wymiany mapsensor.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jakiś lepszy producent tego cuda czy obojętnie ? Na allegro widzę ceny od 35 do około 150 zł. Może ma Pan gdzieś pod ręką nr katalogowy ? Dziękuję bardzo. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na dzisiaj najbardziej optymalny jest FEBI 106967.

Unikać Magneti Mareli.

Delikatnie wyciągać stary na ciepłym silniku. Nowy z ciepłego pomieszczenia z posmarowanym i olejem origami wcisnąć do końca - nie może być żadnego luzu. Nic więcej nie trzeba robić - powtórzyć wczorajsze pomiary.

Edytowane przez jabrze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry. Dopiero dziś dotarł czujnik, odrazu go wymieniłem. Musiałem przerzucić oringi ze starego, bo z tymi nowymi on wkładał się i wychodził w ogóle bez żadnego sprzeciwu. Ze starymi jest ok. Również trochę pościskałem kontakty na wtyczce do czujnika wałku, oraz dolałem oleju. Niestety parametry z pyrenu są kompletnie bez zmian, wiec nie wrzucam screenów. Wyświetliły się te same 3 błędy co wcześniej, skasowałem, po ponownym odpaleniu się nie pojawiły, ale jeszcze nie jeździłem. Czy tr błędy nie wskazują na to, ze jakiś element jest wcale bez kontaktu?
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety żadnych. Przejechałem się, autko ogólnie jedzie bardzo przyjemnie ale nie wiem czy są zmiany. W załączeniu screenshoty parametrów po wymianie map sensora na wolnych/2000 obrotów. Musiałbym sprawdzić czy po przejażdżce wyskoczyły błędy czy nie. 

IMG_0893.jpeg

IMG_0891.jpeg

IMG_0894.jpeg

IMG_0892.jpeg

Edytowane przez Night
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma zmian, czyli nie ma połączenia ( nie działa ) czujnik wałka.Tam coś widać, ale nie jest to czysty impuls. Czujnik wymienileś, a dalej pozostaje "przedzwonienie" sprawdzenie połączenia ze sterownikiem. Poprzedni jak i nowy mapsensor jest sprawny, ale odczytana pyrenem wartość jest nieprawidłowa. Być może tak się dzieje przy braku odczytu przesuwnika fazowego - tego nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Długi czas wtrysku 3,6 ms na wolnych.

Sprawdź czy na środkowym pinie masz 12V. Powinien być błąd df080 od czujnika wałka rozrządu.

Pokaż wyprzedzenie zapłonu na wolnych obrotach.

Użyj innego programu do diagnostyki bo ten podaje, wg. mnie, za dużo błędnych i nie istotnych parametrów.  To jest mega prosty silnik, nie ma w nim nic szczególnego i trudnego w diagnostyce, aby używać zaawansowanego narzędzia.

Zmienne fazy diagnozuje się po kącie wyprzedzenia zapłonu na wolnych obrotach i maksymalnym kącie jaki jest osiągany. 

Mam MIV i tam również pokazuje niestworzone rzeczy.

Edytowane przez aniewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, szwagier24a napisał(a):

Użyj innego programu do diagnostyki bo ten podaje, wg. mnie, za dużo błędnych i nie istotnych parametrów. 

Też się z tym zgadzam. Torque i pyclip.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!