Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wysokie spalanie - 1.2 TCE H5F408


Rekomendowane odpowiedzi

Hej, moje Renaul Megane IV z silnikiem 1.2 130km spala w mieście w korkach powyżej 12l/100km. 

Jadę w trybie eco. Nie przyspieszam gwałtownie. Mam włączony system start stop. Wszystko po to, żeby spalić jak najmniej paliwa. 

Mimo to średnie spalanie jest na poziomie 12l/100km.

Silnik ma przejechane niecałe 4000km.

Czy spalanie na tym poziomie w mieście w korkach jest normalne? 

Czy coś może być nie tak?

Jakie jest Wasze średnie spalanie w mieście w jeździe w korkach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko jest w porządku, niestety te silniki takie są. W trasie jak jedziesz jak emeryt to zejdziesz do 5-6l, ale w mieście w godzinach szczytu i korkach spalanie jest właśnie takie jak u Ciebie. Ja w Katowicach po godzinie 16 czasami mam i 15l jak źle polosuję i odcinek 4 km pokonuję w 20 minut.

 

Nie ma się też co sugerować wpisami ludzi, którzy w mieście tym silnikiem osiągają spalanie jak w TDI. Po prostu miasto miastu nierówne. Ruszając co kilka chwil i co chwile hamując ten silnik żłopie ile wlezie, niestety. U mnie to spalanie podbija jeszcze automat i lacie 18".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaką masz średnią prędkość przy tym spalaniu 12l? Jak w okolicach 20 km/h lub mniej to może być tak, ze wszytko jest ok. ale przy średniej 30 km/h powinno być raczej sporo poniżej 10l/100 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zerknij do mojego postu tutaj. W dużych korkach po Warszawie 11-12l/100km to nic nadzwyczajnego. Wszyscy, którzy twierdzą inaczej nie jeździli chyba po Warszawie (czy innym Wrocławiu albo Krakowie...) w godzinach szczytu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

ja mam 1.2 tce130 w manualu  grandtour, teraz robiłem emerycką trasę i niżej jak 6.4 się nie udało zejść, w mieście w korkach 12 może być, już tutaj pisałem że w takim warunkach yaris 1.3 pali mi ponad 10 litrów więc nie ma opcji na spalanie 5 litrów w mieście, laguna 2.0 dci czyli moje poprzednie auto w katowiacach nie schodziła ponieżej 8.5 litra czyli dokładnie tyle co w megane ale komfort jazdy w megi i kultura pracy silnika to zupełnie inna bajka niż toporne 2.0dci i drgające całe auto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeżdżę ta Meganką z silnikiem 1.2 na taxi i muszę przyznać ze tryb eco po mieście bierze więcej niż tryb Comfort.. Jazda nocą po mieście Eco 7,7 -8.,2 a Comfort pokazuje ok 7 l . Realne spalanie na podobnych liczbach .. Oczywiście na tym comforcie trzeba  umieć jeździć " nie wykorzystywać " tej mocy to wtedy mniej pali niż tryb Eco.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, a czego wy oczekujecie? Że im mniejszy silnik tym mniejsze spalanie? Może i tak ale tylko w przypadku gdy to 1.2 włożysz do malucha.

Mam taki silnik, 1.2 tsi 90KM, w fabii, - średnie spalanie przy spokojnej jeździe to ok.6l/100, na autostradzie przy prędkości ok. 130-140 to już ok.7.4l/100km.

Nie oczekujcie że taki sam silnik o większej mocy będzie palić mniej niż np.1.6 wolnossący.

Gdyby to było 1.4 lub 1.6 TCE to i owszem, ale to auto ma swoją masę i to 1.2 musi się troszkę narobić.

Dlatego kupiłem 1.6Tce, z moich doświadczeń z 1.2 tsi nie warto dopłacać do wiertarki. Owszem zaraz ktoś napisze o kulturze pracy itd, ale zapewniam to przestaje miec znaczenie przy wymianie turbiny....

 

Edytowane przez m_dyszk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

 

Jestem szczęśliwym posiadaczem Meganki 4 1.2 100km.

Kupiłem w sierpniu 2017 roczną z salonu z przebiegiem 17 tyś, ogólnie jestem bardzo zadowolony z wyjątkiem spalania.

Śmigam tylko w mieście ( trasa raz jeden raz ok 500km) i spalanie pokazuje mi 9,1 -9.5 ( jazda bez stania w korkach zaczynam i kończę pracę poza godz szczytu) . Jakis dramat w samochodzie z taka pojemnością z turbiną w silniku w założeniu oszczędnym.

Oczywiście silnik nie katowany, zmiana biegu przy 2- 2,5 tys obr nie obciążony bagażami, pasażerami ( latam głównie sam lub z żoną) dzienny przelot to ok 20-30 km.

Wszędzie czytam ze w mieście spala 7-8 l max a u mnie 9,5.

Ktoś ma podobne spostrzeżenia może warto na diagnostykę sie wybrać jeśli to anomalia ktoś coś ...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!