Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Po kilku latach stosowania lidlowych nakładek i po przećwiczeniu pierwszego zestawu w mojej Dacii Spring postanowiłem taki sam zestaw zamontować do Meganki, tym bardziej, że niebawem wyjazdy zimowe przede mną. 

Zakupiłem zestaw z Ali (wstawiam obrazek bo linki znikają) z 6 stopniową regulacją. Właśnie taki, bo te 2-3 stopniowe za bardzo grzeją na pierwszym biegu.

Załączam link do katalogu z moimi fotkami. Mam wersję LIFE w której mało jest sensownych płaskich powierzchni na których można zamontować kręciołki. Instalacja podłączona do gniazda zapalniczki a dokładnie do drugiego fabrycznego złącza pociągniętego na tył (nie było u mnie wykorzystane, przy okazji zamontowałem sobie gniazdko 12V w tylnej części tunelu). W zestawie był dodatkowy bezpiecznik ale go obciąłem - bazuję na 15A bezpieczniku w skrzynce fabrycznej, masę podłączyłem pod śrubę w pobliżu sterownika airbagów, podświetlenie podłączyłem pod pin w przednim gnieździe 12V (ono nie ma podświetlenia ale przewód tam jest). Moduł podkleiłem na rzepy samoprzylepne pod dach środkowego tunelu. 

Odnośnie foteli: trudno wyciąga się fotel kierowcy, przed wyjęciem przesunąć go o przodu, oparcie pochylone jakieś 90 stopni - ja się jakoś z tym umęczyłem. Dolny punkt pasa bezpieczeństwa jest połączony z fotelem - nie rozdzielałem tego, pas był na tyle długi że można było wyjąć fotel poza auto i zrobić wszystko.

Nie trzeba zdejmowac plastikowych boczków fotela - wystarczy odczepić wszystkie boczne zaczepy pokrycia siedziska i da się je zdjąć. Tapicerka napinana jest na pręcie i zaczepach (zatrzaskach) plastikowych - łatwo można je odpiąć i potem zapiąć. Niestety na siedzisku jest poprzeczne mocowanie pokrycia bez zaczepu - jest wklejone w gąbkę (pokazałem to na fotkach). Odciąłem niebieską taśmę nożykiem od gąbki i obciąłem na bokach a potem odtworzyłem to połączenie na dwóch kawałkach samoprzylepnego rzepa. Pewno można to przykleić ale nie miałem sensownego kleju. W oparciu warto odczepić dwa dolne zaczepy pokrycia i przynajmniej jeden środkowy - jest więcej miejsca.

Ogólnie montaż samych mat jest lekką katorgą i jak ktoś się nie czuje mocny w robótkach ręcznych to nie zachęcam. Przyklejenie mat na fabrycznych paskach kleju szczególnie w oparciu jest niełatwe. Mata w oparciu jest nieco zwężona - obcięta po bokach. Na fotkach są naniesione moje punkty wycinanek na matach.

Katalog z fotkami

 

 

  

 

Zestaw.JPG

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki sam zestaw montowałem u siebie w SC III, przez pierwsze dwa lata grzało bardzo dobrze. Po pół minuty było czuć ciepło. Minęło chyba cztery czy pięć lat i grzeją słabo, ciepło czuć dopiero po 4-6 minutach. Chyba te maty węglowe w jakiś sposób się wypalają. Na przyszły rok chyba wymienię, może uda się kupić same maty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info. Będę obserwowal. Maty chyba da się kupić osobno. 

Spróbuj może pomierzyć oporność mat. Te moje mają po ok 8-9 omów każda. 

Edytowane przez Pepone
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!