Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Przepustnica nie reaguje na gaz-Otwarta. 004517 /226322


DawidEcoNEST

Rekomendowane odpowiedzi

Przy uszkodzeniu przepływomierza jego odłączenie zazwyczaj poprawia pracę silnika. W tym przypadku przepływomierz jest sprawny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykonano jazdę próbną z wypiętym ciśnieniomierzem jak na powyższym zdj. 

Jedyny błąd to żółty ostrzegawczy o kontroli układu wtryskowego. 

Samochód odzyskał kilka km (Tak mi się wydaje) Ale to nadal nie jest 100%

 

Ok sprawdzam te wężyki od gruszki. Sprawdze też napięcie na innych wtyczkach. 

 

Edytowane przez DawidEcoNEST
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można zrobić jeszcze jeden trick tj podać pełne podciśnienie na gruszkę (pominąć zawór sterujący). Wtedy gruszka powinna zareagować a silnik będzie przeładowany. W razie dużej nieszczelności na gruszce, może być niedobór podciśnienia w całym układzie a co za tym idzie także osłabienie wspomagania hamulców! Dlatego o hamulcach pisałem. 

Edytowane przez Pepone
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem po testach gruszki. Stwierdzam co następuje: 

Gruszka niezależnie od podłączenia wężyków. Ruch tej wajchy nie wpływa na pracę silnika i turbiny. Możemy pchać od pozycji jak na zdj 0 do maks do środka i nic sie nie zmienia. 

Zwiększanie obrotów niezależnie od połączenia wężyków(Z zaworem czy bez) nie wpływa na ruch wajchy od gruszki. 

Po odłączeniu zaworu i spięciu przewodów ze sobą wajcha gruszki wpadła do środka była w pozycji maksymalnie wepchniętej. 

Kolejny raz sprawdzono czy ruch wajchy coś robi. Niestety nic. 

W trakcie jazdy nie stwierdzono żadnych problemów ze wspomaganiem oraz hamulcami jednakże zrobiłem tylko 2 km. 

Prędkość pojazdu świetna czuć że ma kopa ale to tak chyba długo nie podziała. 

Czy ta gruszka nie powinna działać tak że jak się pcha tą wajchę to zwiększa się ciśnienie powietrza a co za tym idzie obroty? 

Zdjęcie WhatsApp 2025-02-24 o 19.20.19_7307f0fc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gruszka to sterowanie turbiną (zmienna geometria) po stronie powietrza. Obroty silnika się nie zmieniają przy ruchu samą gruszką.

Zaworek zwrotny serwo?

Uszkodzony dusi silnik.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbina stała działa dokładnie tak samo. Różni się tylko obrotami max, czyli maksymalnym sprężaniem ciśnienia doładowania.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm czyli powinno zwiększyć obroty turbiny. A nic nie słyszałem. 

Dawniej nawet przy ruszaniu z miejsca słyszałem pracę turbiny. 

Teraz jej w ogóle nie słychać może ona się nie kręci tak jak powinno. 

Jak nagrywałem tą wajchę to widziałem wzrost ciśnienia powietrza na wężach ale czy to będzie odpowiednie ciśnienie to nie mam pojęcia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, DawidEcoNEST napisał(a):

Hmm czyli powinno zwiększyć obroty turbiny.

Na wolnych obrotach silnika - nie. Turbiny nie słychać 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, DawidEcoNEST napisał(a):

Prędkość pojazdu świetna czuć że ma kopa ale to tak chyba długo nie podziała. 

No, czyli wnioskuję że na pełnym podciśnieniu turbina może dawać przeładowanie skoro auto ożyło. 

Aby ostatecznie wyeliminować dziurę w gruszce należałoby wytworzyć podciśnienie pompką ręczną z manometrem. Dziura może być na tyle mała, że pełne podciśnienie wysterowuje turbinę na maksa ale w normalnym ukladzie wydatek zaworu podciśnieniowego (sterującego) może być na tyle mały, że nieszczelność gruszki konsumuje podciśnienie za zaworkiem. 

Jeżeli gruszka okaże się szczelna to wskazuje na zaworek lub jego sterowanie.

Uwaga: zaworek sterowany jest napięciem zmiennym, impulsami o zmiennym wypełnieniu (dlatego buczy). Stąd pomiar zwykłym miernikiem może dawać dziwne odczyty. Najlepszy byłby oscyloskop aby wyeliminować problemy po stronie sterowania zaworkiem

 

Edytowane przez Pepone
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!