Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Fluence - Nagłośnienie po kosztach od zera


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,
Słowem wstępu:
Od kiedy zmieniłem auto z Thalii '07 na Fluence'a '12 to kobieta mi wypominała, że radio gorzej gra. Mi też nie pasował ten dźwięk, ale prawdziwy szok przeżyłem dopiero jak matce montowałem radio w Twingo 2 '11 które do tej pory żadnego nigdy radia nie miało, po wrzuceniu tam najprostszego radia z Clio 4 okazało się, że gra lepiej od Fluence'a 🤣 Ba! Twingo bez fabrycznego radia miało w fabryce zamontowane 2 przednie głośniki, 2 gwizdki, wszystkie kable, antenę itp a we Fluence wychodzi na to, że nie mam nawet gwizdków z przodu!
Z Car Audio jestem dość zielony, ale przecież dni coraz dłuższe więc czemu by nie popsuć czegoś w aucie w 2025 roku?

Przechodząc do meritum, cel:
Będę składał nagłośnienie w zasadzie od zera. Mój cel to możliwie niskim kosztem osiągnąć nagłośnienie które może nie będzie super ale przynajmniej klasy adekwatnej do przeciętnego 12 letniego samochodu klasy kompakt. Chcę to osiągnąć składając nagłośnienie najprawdopodobniej na częściach używanych różnych marek wzorując się na systemie Bose z Samsunga SM-3 ale nie używając komponentów Bose do Meganki (za duże ceny).
Stan obecny:

Radiosat Classic (radio "płaskie" bez gałek), wtyczki jak mniemam Fakra (auto bez FL), wyświetlacz segmentowy, 2 głośniki 13tki z przodu na pewno, z tyłu chyba też.

Pytania:
1. Czy mogę się spodziewać, że w samochodzie będą kable pod gwizdki?

2. Które radio nie-Bose gra najsensowniej? Bose odrzucam z uwagi na ceny (nie widziałem poniżej 300zł) a lista używanych we Fluence radioodbiorników na Catcar.info jest bardzo DŁUGA.
3. Czy każde radio oprócz radiosata classic pójdzie na tym samym typie wyświetlacza mozaikowego AFF A3? Czy jest on Plug & Play zamienny z segmentowym czy muszę szukać np kompletu z daszkiem? Te wyświetlacze różniły się przed i po faceliftingu?

4. Gdybym jakimś cudem znalazł tanio radio Bose to czy wzmacniacz 280630004R można zastąpić innym? Jak z dokumentacją do nich? Widziałem na forum rozpisaną wtyczkę na kolory, pytanie czy wzmacniacze ze scenica/laguny/megane/innych będą miały zachowaną kolorystykę? Kable pewnie musiałbym zaprawiać samemu, tylko gdzie się kupuje takie nietypowe wtyczki?

5. Czy fragmentaryczne wytłumienie drzwi ma jakikolwiek sens? Nie chcę sobie odbierać dostępu do zamków i siłowników, w grę wchodziło by tylko przyklejenie czegoś "cięższego" na większych powierzchniach blach żeby zmienić im częstotliwość wibracji, pytanie czy jest sens się w to bawić skoro nie będę zaklejał i wytłumiał całych drzwi?
Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi i sugestie, pozdrawiam
 

IMG_20250224_152034554.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na car audio kompletnie się nie znam, także musi wypowiedzieć się ktoś kompetentny, ale co do Twojego 1 pytania, to z dużym prawdopodobieństwem jest instalacja. U mnie, pomimo że Fluence jest w wersji Privilege, też o zgrozo nie było tych syczków. Ta zaślepka, którą widać na Twoim zdjęciu, od drugiej strony ma zaczep trzymający wtyczkę do tych głośniczków. Jak je wyłamałem to u mnie wtyczki tam się znajdowały. Samo dodanie tych syczków naprawdę dużo zmieniło, dźwięk nabrał głębi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info, oby w moim też się znalazły!

Kupiłem troche gratów:
- wzmacniacz JBL BE 3842 96 310 415 80 z Peugeota 607
- 4 x gwizdki Citroen DS3 09-14 9637997677
- 2 x woofer 6,5" Citroen DS3 09-14 9686461080
- 1 x subwoofer 9" Bose F15266960 z Mazdy RX-8
- Jak dobrze pójdzie to zaraz kupię radio Bosh 28 115 9638R z systemu Bose (sygnał niski na wyjściu), trafiło się tanio z zaciętą płytą CD w środku (mi wystarczy Bluetooth)
- wyświetlacz do radia 280346458R mozaikowy (obecnie mam segmentowy)
- Mikrofon z Twingo 3

Jak widać nie będzie to na tą chwilę zestaw zbyt wysublimowany, tylne głośniki zostawiam póki co jak są (5,25" papierowe oryginalne) dołożę tylko tweetery na drzwi, postaram się zrobić jakiś montaż napowierzchniowy póki co bo pewnie nie są to głośniki docelowe. Liczę jednak na to, że z radiem niskopoziomowym i wzmacniaczem 8 kanałowym (jak rozumiem ze schematu) będzie to zestaw rozwojowy na przyszłość.

 


Zastanawia mnie jedno, subwoofer oryginalnie w Maździe miał po jednym wzmacniaczu na każdy subwoofer, pytanie czy ja też potrzebuję taki dokupić? Tylko łączyć wtedy dwa wzmacniacze szeregowo?
I jeżeli mam dwa kanały subwoofera we wzmacniaczu a subwoofer jednocewkowy to jak mogę zmiksować sygnał?

 

607_jbl_9211.gif

woofer Bose ze wzmacniaczem.png

 

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.7 :!: - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.02.2025 o 09:11, droopy napisał(a):

Ta zaślepka, którą widać na Twoim zdjęciu, od drugiej strony ma zaczep trzymający wtyczkę do tych głośniczków. Jak je wyłamałem to u mnie wtyczki tam się znajdowały.

U mnie pusto, muszę pociągnąć kable od radia (albo wzmacniacza)

IMG_20250302_160803469.jpg

 

Na tą chwilę wymieniłem radio i wyświetlacz i mam pewną wątpliwość.

Radio miało być niskopoziomowe a gra praktycznie tak samo głośno jak poprzednie, to tak ma być czy w ustawieniach radia się jakoś przełącza na sygnał z przedwzmacniacza?

IMG_20250303_175545067.jpg

Kupiłem też mikrofon, który pin odpowiada za co?

IMG_20250303_172015576.jpg

 

Szukałem złącza mikrofonu ale mam egzemplarz kablowo zoptymalizowany, zdjąłem osłonę prawego słupka, kabla brak, wyjąłem lampkę, kabla brak, spojrzałem na wtyczkę z auta i chyba na kabel nie mam co liczyć, choć nie jestem pewien bo nie mogę znaleźć schematu tego złącza konkretnie do renault

 

IMG_20250304_144810424_HDR.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na forum w dziale z plikami są gdzieś schematy połączeń elektrycznych. Co prawda konkretnie do Fluence chyba nie ma, ale są do Megane 3 i podejrzewam, że w większości powinno być to samo. Korzystałem z nich jak szukałem w tej wtyczce, co masz na zdjęciu, zasilania żeby podłączyć moduł BT do radia i się zgadzało.

Generalnie w tej zbiorczej wtyczce radia ze zdjęcia, w lewym dolnym rogu powinna być jeszcze biała wtyczka. Ona jest właśnie od mikrofonu. Jeśli jej tam nie masz, to niestety raczej w ogóle nie ma w aucie instalacji do mikrofonu. U mnie ta wtyczka jest pomimo, że mikrofonu nie posiadam.

 

Rozpiska pinów tego mikrofonu:

image.thumb.jpeg.bf4d234b5894c1870f7362983f2fc174.jpeg

 

Edytowane przez droopy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, munioman napisał(a):

zdjąłem osłonę prawego słupka, kabla brak

W M III wtyczka mogła być w prawym lub lewym słupku, w Fluence złącze mikrofonu powinno być w lewym słupku. Warunkiem jest obecność białej wtyczki z trzema przewodami. 

image.thumb.png.9b9d8317a4ccf20fe46487f6d413e940.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
W dniu 4.03.2025 o 18:36, droopy napisał(a):

Na forum w dziale z plikami są gdzieś schematy połączeń elektrycznych. Co prawda konkretnie do Fluence chyba nie ma, ale są do Megane 3

 

@droopy Zanim mi o tym nie napisałeś to nie miałem pojęcia, że istnieje taka baza wiedzy. Udało mi się znaleźć na chomiku Visu do Fluence'a i jak tylko się spakuje to wrzucę do plików.
EDIT: jak tylko plik zostanie zaakceptowany to najpewniej będzie tutaj: 

 

@aniewa u mnie nie było wtyczki więc już kabla nawet nie szukałem. Pociągnąłem skrętkę prawym słupkiem i mam teraz kilka żył w zapasie gdybym kiedyś potrzebował coś połączyć pomiędzy radiem a lusterkiem.

Mikrofon już działa, rozmówcy narzekają na jakość dźwięku ale powodów może być tyle, że muszą się z tym pogodzić.

 

Koniec końców konfiguracja jaka wyszła:
- wzmacniacz Bose 280630547R z Renault Scenic 3
- 2 x gwizdki Bang Olufsen 8v0035399c z Audi
- 2 x woofer 6,5" Bang Olufsen 8t0035411a z Audi
- 1 x subwoofer 10" Bose 28138 JK11A z Infiniti G37 coupe
- radio Bosh 28 115 9638R ze Scenic 3 z systemu Bose
- wyświetlacz do radia 280346458R mozaikowy
- Mikrofon z Twingo 3

Wzmacniacz kupiłem z bracketem ze Scenica i pasował w miejsce za schowkiem na rękawiczki P&P, gwizdki jeszcze będę dokładnie układał, woofery to była rzeźba na całego, robiłem z użyciem dystansów 18mm i trzeba było mnóstwo wycinać i przyciąć kawałek boczków drzwi, subwoofer póki co testowałem "na sucho", będę musiał go przynitować i wyciąć otwór w dykcie na półce, otwór w półce metalowej już wykonałem w miejscu oryginalnego przetłoczenia. Prawdopodobnie będzie trzeba też wygłuszyć bagażnik (?) bo dźwięk z niego jest dość rozlazły, testowałem różne subwoofery i ten i tak wypadał najlepiej. Ze zdjęć które znalazłem w internecie to oryginalny subwoofer ze Scenica ma impedancję 0,5 Ohma co z jednej strony pozwala zastosować w zasadzie dowolny głośnik, z drugiej każdy o większej impedancji będzie grał cicho. Ja użyłem koniec końców subwoofera większego niż powinien być (10 cali zamiast 9 czy 8 ) ale też o większej impedancji (zgaduję, że 1 Ohm, opór cewki 0,7 Ohma). Najniższy opór cewki miał głośnik z Mazdy RX-8, 9 calowy i o oporze 0,4 Ohm więc możliwe, że jest to dokładnie taki głośnik jaki powinien pasować Plug&Play do Fluence'a (?)

Radio Bose nie jest wcale niskosygnałowe, tylko wysokosygnałowe i wzmacniacz ze Scenica dokładnie z takim współpracuje.

W tylnich drzwiach nie zmieniałem głośników bo po 1 chcę domknąć to co mam rozgrzebane, a po 2 chyba nawet nieźle dopełniają dźwięk bo gdyby nie te 130mm papierzaki to byłby problem z tonami średnimi (gwizdki grają wyraźnie od mniej więcej 2kHz, 165tki w przednich drzwiach powyżej 1kHz mają już słyszalny zjazd).

Wniosek końcowy - gdybym wiedział ile będzie z tym roboty i ile kosztów wygenerują takie bzdurne rzeczy jak przejściówki, kabelki, wtyczki, pierdoły + jakim problemem będzie wycięcie otworu w półce to bym się tego nie podjął.

Sugerowałbym jakieś lepsze radio (choćby Arkamsysa) + dobre głośniki w drzwi i gwizdki, nawet bez wygłuszania bo drzwi we fluensie są całkiem sztywne. Subwoofer zaczyna być słyszalny poniżej 70 Hz a i to nie zawsze, w temacie kontrabasu, gitary basowej czy perkusji niewiele zmienia. Najczęściej słychać go w muzyce elektronicznej ale na tą chwilę nie jest to jakiś super dźwięk tylko bardziej dudnienie, muszę jednak go porządnie zamocować i może coś się poprawi. W takim układzie odpadają najbardziej problematyczne tematy jak zabawa z przejściówką radio+wzmacniacz, ciągnięcie kabli, zasilania, demontaż schowka, wycinanie otworu na subwoofer, upychanie radia wraz z przejściówką w kieszeni, w efekcie rozbieranie panelu klimatyzacji i wielu plastików wokoło bo jest tam bardzo ciasno.

 

Pare zdjęć z prac na dowód, że nie zmyśliłem tej całej historii powyżej 😁:

IMG_20250321_142824717.thumb.jpg.02cf73bb7811230efe73c124ad100b8c.jpg

IMG_20250320_185929594.thumb.jpg.d89f51bbb59d990e16265c4458c01baa.jpg

IMG_20250314_213132118_HDR.thumb.jpg.3a355345207984c6d40653f60713cca0.jpg

BOSE_fluence.png

Edytowane przez munioman
  • +1 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!