Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wyskoczył mi błąd jak w temacie napięcie na akumulatorze przy załączonym samochodzie 11.30v czyli alternator nie ładuje jest jakaś możliwość że coś blokuje ładowanie czy na bank alternator do wymiany? W załączniku zdjęcie błędów.

IMG_20250303_180302055_HDR.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Andriu27 napisał(a):

A czy jest jakiś czujnik który reguluje pracę alternatora

Regulator napięcia znajdujący się w alternatorze odpowiada za pracę alternatora.

Dodatkowo na klemie minusowej masz czujnik natężenia prądu akumulatora, który właśnie zgłasza błąd.

W module odłączania akumulatora, w jego bocznej części jest bezpiecznik pod gumową osłoną, przez niego idzie zasilanie czujnika na klemie ujemnej akumulatora. Sprawdź czy na czerwonym przewodzie na wtyczce tego czujnika masz stałe 12 V.

  • Zwycięzca 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Nie masz takiego czujnika na klemie minusowej a komunikat sugeruje by nie wyłączać silnika przez jakiś czas. To standardowy komunikat nie oznaczający usterki, w miarę starzenia się akumulatora będzie pojawiał się coraz częściej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Cześć wszystkim, wracam z tematem, bo widzę, że wątek się rozrósł. Dzięki za podpowiedzi – u mnie faktycznie problem rozwiązał się po wymianie regulatora napięcia w alternatorze, ale widzę, że jarasnet ma inny przypadek z tym komunikatem. Anise, zgadzam się, że bateria starzeje się i takie komunikaty mogą się pojawiać, zwłaszcza przy większym przebiegu.

Swoją drogą, skoro jeżdżę głównie na krótkich trasach i bateria czasem nie zdąży się dobrze naładować, zauważyłem, że spalanie mi trochę wzrosło – pewnie przez większe obciążenie układu elektrycznego. Znalazłem fajne narzędzie do śledzenia takich rzeczy – obliczanie spalania. Może komuś się przyda do analizy kosztów eksploatacji przy takich problemach z alternatorem czy baterią. Jarasnet, daj znać, czy u Ciebie to tylko bateria, czy coś więcej! Pozdrawiam!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!