Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Spalanie wzrasta zaraz po odpaleniu 1.3 tce


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć 

 

Od około roku jako drugi samochód mam 1.3 tce ( pierwszy dci) , zastanawiam się czy w każdym 1.3 wzrasta chwilowe spalanie o 0.1 do 0.2 litra? W tym roku zacząłem częściej jeździć na krótkich dystansach tak do 6 km na jeden raz i zaczyna mnie to powoli irytować. Jak możecie napiszcie jakie macie spalanie w mieście, w moim jest to aktualnie 8 litrów. Wstępnie rozmawiałem z szefem z ASO i twierdzi, że taki wzrost nie jest niepokojący ( paliwa w oleju nie czuje) , ale jeżeli bardzo zacznie mi to doskwierać możemy próbować zgłaszać ten fakt i liczyć na aktualizacje sterownika, dlatego pytanie do Was czy to zjawisko normalne w tych silnikach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

0,1 litra? W moim 1,33 wskaźnik l/100 km średni fałszuje o 0,5-0,6 l/100 km tzn o tyle on zaniża względem dystrybutora. Zgłaszałem raz czy dwa razy ale oczywiście ASO olało i ja potem też (skuteczna technika ASO stosowana zawsze). Może masz klimę włączoną auto i nie widzisz kiedy wchodzi? Jak w ogóle oceniasz spalanie chwilowe jako właściwe lub niewłaściwe?

Edytowane przez Pepone
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie chodzi o aktualizację oprogramowania. Wydaje mi się że po liftowe pokazują prawidłowo.  Mój też zaniża spalanie tak okolo 0,6L. Też jeżdżę na krótkich odcinkach, ale spalanie mam około 7,6 - do póki temperatura płynu się nie podniesie nie wciskam głęboko gazu.

Jako ciekawostkę mogę powiedzieć że na wolnych obrotach, rozgrzany silnik ma spalanie chwilowe niższe niż dci.

Generalnie jeżdżąc 6 km na jedno odpalenie to spalanie 8 L bardzo oszczędne. Nawet wolnossaki o podobnej pojemności spala więcej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ASO olało bo jak wskaźnik przekłamuje to tylko taka poglądowa, nieważna wartość. Być może gdybym jeździł do nich na przeglądy to by mi wgrali jakiś nowszy ale mam ich w zupie z ich cenami. Poza tym mogliby coś tym softem spieprzyć a auto jeździ jak ta lala

Edytowane przez Pepone
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wgranie softu jeżeli samochód nie jest w trakcie gwarancji producenta to już ciekawy wydatek z tego co się pytałem.

Wskaźnik chwilowego nie tyle co oszukuje, ale po zresetowaniu średniej prędkości po odpaleniu zimnego silnika jej wartość drastycznie rośnie z każdym odpaleniem i dopiero po 100km się stabilizuje. 1.3 to fajne ustrojstwo, ale też mam cały czas dci i tam takich skoków średniego spalania nie ma, dlatego się zastanawiam czy ten typ tak ma. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie średnie spalanie 9.33 l/100. Maks. to 11,27, min. to 6,4. Dane z 6 lat i 60 tys. przebiegu. Spalanie z dystrybutora a nie z komputera.

 

Do pracy mam 12 km, jadę ok. ~1h. Czyli średnia prędkość przez większość czasu oscyluje w granicach 12-15 km/h. Często jeżdżę najwolniejszą ulicą w Polsce. Wtedy auto żłopie, bo więcej stoję niż jadę. W trasie spalanie 7-8, zależy jak się przyciśnie. Da się zejść <6 na trasie jadąc ze stabilną prędkością bez mocniejszego przyśpieszania.

Najcięższe nadwozie czyli kombi, wersja wyposażeniowa GT Line, więc trochę więcej gratów, które zazwyczaj coś tam ważą. Koła 225/40R18, które też nie poprawiają spalania.

 

Zawsze powtarzam - spalanie to jest mega indywidualna kwestia i w zasadzie nie ma dwóch takich samych aut, jeżdżących tak samo po tej samej trasie. Więc takie porównania co od ~0.1-0.2 litra są kompletnie bez sensu.

  • Zwycięzca 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie, jakby dwa różne samochody. Powyżej pisałem też o kombi z 22r i na trasie do Chorwacji przez Węgry i prędkości do 130 km spalanie na autostradzie to 6-6,3 litra na zimowych oponach trzy osoby i bagażnik. Z tego co piszesz to silnik ten drastycznie łapie podwyższone spalanie w korkach, cały czas porównuje do dci, ale to faktycznie nie ma sensu. Jedynie zacząłem się zastanawiać ile faktycznie pali zaraz po odpaleniu na zwiększonych obrotach , że podnosi średnie spalanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Elvis0 napisał(a):

Jedynie zacząłem się zastanawiać ile faktycznie pali zaraz po odpaleniu na zwiększonych obrotach

Sporo, dawka rozruchowa plus wzbogacona dawka na czas rozgrzewania. Niestety to podnosi średnią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Elvis0 napisał(a):

kombi z 22r i na trasie do Chorwacji przez Węgry i prędkości do 130 km spalanie na autostradzie to 6-6,3 litra

W zeszłym roku byłem w Chorwacji i zjeżdżałem autostradą z dużej góry, prędkość około 120 km/h. Patrzę na aktualne spalanie i pokazuje mi 15-17l. W takich warunkach spalanie powinno był na poz. 0-2l a nie kilkanaście. Już myślałem, że się coś zepsuło, ale nie... wiatr. W aucie nic nie było słychać, nie było też jakoś specjalnie czuć tego wiatru. Wracając tą samą trasą pod górę miałem spalanie 8-9l. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie takie same mam spostrzeżenia z jazdy po austriackich autostradach: oko mówi, że jadę z górki a spalanie chwilowe 8-9 litrow.

Trzeba też pamiętać o boksie na dachu - to hamulec aerodynamiczny więc nawet z górki będzie hamował i utrzymanie tych 120-130 kmh wymaga paliwa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprzednie auto, Megane 2 1.9 dCi, też kombi. Średnie spalanie 8,0 litra, liczone że 115 tys. km przebiegu. Takie samo użytkowanie, ale korki kiedyś były trochę mniejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bardzo rozumiem określenie że "ten silnik lubi spalić". Jezeli jeździsz odcinki po 2 km to nic dziwnego. Jeżeli stoisz w korkach to nie wylaczaj systemu start/stop i zaoszczędzisz paliwo. Oczywiście od razu będzie płacz że akumulator, że rozrusznik itp. Ciekawe że tego płaczu nie podnoszą użytkownicy wszelakich hybryd gdzie taka praca to norma a wręcz zaleta 🤣.

Zamiennik do dCi w mojej ocenie jest świetny bo jest to benzyna, spełnia najnowsze normy emisyjne i nie ma DPF. Elastyczność super, kultura pracy super, nie to co klekot. Trwałość i bezawaryjność wzorcowa: silnik 7 lat (!) na rynku i żadne wady nie wychodzą. Czego tu chcieć więcej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko na tak, jednak lubi paliwo zwłaszcza na zimnym. W roli ścisłości nie chodziło mi o przekłamywanie o 0,2 litra, jest to bezsens. Zastanawiałem się, czy każdy 1.3 tce po odpaleniu rano zwiększa średnie spalanie w ciągu 30 sekund. Faktycznie , akurat ten samochód aktualnie kręci mało km na jeden lot, jest jako drugi, ale :

 

przedwczoraj średnie spalanie 7.2 przy około 50km po resecie spalania

wczoraj rano odpalam i jest już 7.5 zrobione około 10 km średnie spalanie takie samo

dziś już rano po odpaleniu 7.8 

 

Chyba wynika to z odcinka czasu, kiedy czekam na spadek obrotów - przez te kilka czasami kilkanaście sekund spalanie jest ogromne, pewnie w celu najszybszego rozgrzania. Z tego co zauważyłem powinienem prawie od razu jechać , ale takie przyzwyczajenie mi zostało po kilku latach jazdy dci. 

 

Stad było moje pytanie, czy też macie podobnie  po pierwszym odpaleniu, czy jednak pora wybrać się na aktualizację sterownika.

 

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.7 :!: - Prezes

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!