Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Po odpaleniu informacja o możliwej awarii silnika 1.5 blue dci tylko 19 tys. przebiegu


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich obecnych na forum,

 

Jestem użytkownikiem Renault Megane IV po lifcie 2020r., silnik 1.5 blue dci automat. Wczoraj po krótkiej jeździe ponownie odpaliłem samochód i nagle moim oczom ukazał się spektakl informacji: sprawdź uklad wtryskowy, uklad wydechowy, mozliwa awaria silnika STOP. Auto wcześniej nie sprawiało żadnych problemów... podłączyłem Pyclip i w załączeniu informacja o zapisanych błędach:

DICU65/TT (DFUT5) OBWOD STEROWANIA

PRZEKAŹNIKIEM GŁÓWNYM CC.O

7PAMTFTANV

DIC04020/ (DF6TY) ZAWOR UKŁADU EGR

ZABLOKOWANY OTWARTY

1.DEF

7 1PAMTFTANV

DICU638/2 (DF645) REG. POŁ0Z

PRZEPUSTNICY POW.DOLOT.2.DEF

7APAMTFTANV

DICU64116 (DFØTT) NAPIĘCIE ZASILANIA

NR 1 CZUJNIKÓW

2.DEF

7APAMTFTANV

DIC040A41 (DF1406) DZIAŁANIE ZAWORU

EGR WYSOKIEGO CIŚNIENIA 3.DEF

7APAMTFTANV

DTC010541 (DF089) OBWOD CZUJNIKA

CIŚNIENIA KOLEKTORA DOLOTOWEGO 1.DEF

ZAPAMTFTANY

DICUTTU4T (DFUU2) OBWOD CZUJNIKA

TEMPERATURY POWIETRZA

1.DEF

7 1PAMTFTANV

DICUUY54T (DFY69) OBWOD CZUJNIKA

TEMPERATURY POWIETRZA

4.DEF

APAMTFTANV

DICU54441 (DF652) OBWOD CZUJNIKA

TEMPERATURY PRZED TURBINĄ 5.DEF

APAMTFTANV

DICU54496 (DF652) OBWOD CZUJNIKA

TEMPERATURY PRZED TURBINĄ 6.DEF

7APAMTFTANV

DTC203141 (DF1334) OBWOD CZUJNIKA

TEMPERATURY PRZED KATALIZATOREM 1.DEF

ZAPAMTFTANY

DTC203196 (DF1334) OBWOD CZUJNIKA

TEMPERATURY PRZED KATALIZATOREM 2.DEF

ZAPAMTFTANY

DIC203441 (DF1010) IEMPERATURA ZA

KATALIZATOREM 1

1.DEF

7APAMTFTANV

 

Autem zaryzykowałem i dojechałem do domu ale było jakby bez reakcji na gaz, wciąż komunikaty widoczne o możliwości awarii. Silnik poza tym pracował równo, brak dymienia z tyłu auta etc. Jestem po wstępnym sprawdzeniu bezpieczników wszystko wydaje się ok. Wątpię żeby to była awaria egr, bardziej interesuje mnie jakby brak napiecia na obwodach czujnikow i pewnie też z tego powodu brak sterowania egr i przepustnicą. Proszę o pomoc. 

Zastanawiam się nad wymianą zespołu bezpieczników w komorze silnika chodzi mi o układ: 284B67877R, 

Zastanawiam się jeszcze nad przekaźnikiem 252301716R, który podobno podaje napięcie na sterownik silnika...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpiąłem po kolei większość czujników kolektora dolotowego ale bez rezultatów. Sprawdziłem wiązkę idącą do bezpieczników w komorze silnika. Przekazniki sprawdzone. Zaobserwowałem natomiast dziwna sytuację, że po odpaleniu silnika odrazu oprócz błędów i możliwej awarii silnika na desce mam po wlaczeniu jedną kreskę nagrzania silnika. Odpiąłem czujnik temperatury w termostacie ale nadal jest wskazanie jednej kreski nagrzania silnika.

Czy ktoś z Was wie jaki powinien tu być przekaznik 4pinowy bo nie mam go w ogóle. I od czego on jest?

20250417_131339.jpg

Czy możliwe żeby egr przy 19 tys. Się uszkodził lub zblokował? 

Screenshot_20250417_150205_PyClip3.jpg

Egr działa po podaniu napięcia. Także ewidentnie nie dochodzi napięcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!