Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

P0137 - sonda lambda ?


sqymon

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Jestem posiadaczem Megane IV z silnikiem 1.3TCe 115KM, przebiek 152tyś km 2019roku (przed lift)

Auto kupiłem w grudniu 2024

Auto użytkuje głównie po mieście, w krótkich przejazdach

 

Od strony mechanicznej w samochodach sporo sobie samemu, ale to mój pierwszy silnik benzynowy w życiu, więc musze się dokształcić 

 

Kilka dni temu rano odpaliłem samochód (wszystko normalnie), przejechałem do sklepu ok 1km celem zakupu śniadania i wyruszając z pod sklepu w stronę pracy zapaliły się kontrolki:

- skontroluj układ wydechowy

- żółty kluczyk

- check engine

Samochód jechał absolutnie normalnie.

Po 8h pracy odpalam auto i stan bez zmian. 

W drodze do domu zatrzymałem się i po lekturach Internetu sprawdziłem kostkę elektryczną i wężyki przy czujniku różnicy ciśnień, znalazłem tez kilka piór ptasich przy przewodach z sondy lambda (idą tam blisko), ale żadnych uszkodzeń mechanicznych nie zauważyłem. Trochę tam wszystkim poruszałem i po odpaleniu wszystkie kontrolki zgasły - auto naprawione 😉

 

W domu zapiłem to do ELMa i przeskanowałem Car Scannerem - wskazało i cały czas wskazuje błąd P0137 - "niskie napięcie w obwodzie czujnika tlenu (O2) w Banku 1, Czujnik 2"

Doczytałem że pierwsza (przed katalizatorem) sonda jest szerokopasmowa 0-5V

Sonda druga jest zwykła / wąskopasmowa z napięciem pracy 0,1-0,9V

 

Obecnie na desce rozdzielczej cały czas bez żadnej kontrolki

ale bład P0137 cały czas aktywny po skanowaniu Car Scannerem, nie da się go skasować

 

Teoretycznie obie sondy pracują w zakresie, ale sonda 2 (downstream, za katalizatorem) ma fazy że wskazuje 0V, głównie w momencie gdzie dojeżdżam "bez gazu"

Poniżej zapis z napięci sond z dzisiejszej drogi do pracy - silnik na kocówce był już rozgrzany

zapis-wycinek.thumb.png.2dddbfc3985027795c147505f859dc37.png

zaspicay.thumb.png.9f4ba4c5fb5e80eb7768439a0a42213f.png

 

 

Czy to jednoznacznie wskazuje uszkodzenie sondy drugiej ?

 

 

Edytowane przez sqymon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Car scanner do tego samochodu do złe połączenie. 

Błędu nie możesz skasować bo elm którego masz jest na nie odpowiednim chipsecie.

Zachowania sond lambda są prawidłowe. 0V po puszczeniu gazu to prawidłowa reakcja.

Skasować błąd przy pomocy innego programu z zastosowaniem elm na chipsecie PIC18F25K80.

Cieszyć się jazdą i życiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za konkret odpowiedź 

 

Czy do ELM z chipsetem o którym piszesz, jest jakiś darmowy soft (na android / bluetooth) żeby wygasić ten błąd (skoro Car Scanner się nie nadaje do tego auta)?

 

Czy nie wygaszenie błędu długoterminowo może prowadzić do jakichś problemów ?

 

Czy podejrzewasz co mogło wywołać ten chwilowy błąd ? 

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.7 :!: - aniewa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

W sklepie Play na pewno znajdzie się do tego lepsza aplikacja. Na tym forum mieliśmy przypadki, gdy po zastosowaniu diagnostyki za pomocą tego programu użytkownik szukał dziury w całym.

Jeżeli błąd jest prawdziwy to może oznaczać początek problemu z katalizatorem.

Co do kasowania: 1. nie odpowiedni program, 2. kasowanie musi być odpowiednim Elmem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.05.2025 o 22:38, szwagier24a napisał(a):

Zachowania sond lambda są prawidłowe.

Nie pisz, że prawidłowe bo po tym bzdurnym screenie z zabawki Car Scaner nie jesteś w stanie tego stwierdzić. Sonda szerokopasmowa nie pracuje na zasadzie oscylacji napięcia tylko pomiarze prądu na ogniwie pompującym sondy

Edytowane przez milejow
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.04.2025 o 06:50, sqymon napisał(a):

W domu zapiłem to do ELMa i przeskanowałem Car Scannerem - wskazało i cały czas wskazuje błąd P0137

  - "niskie napięcie w obwodzie czujnika tlenu (O2) w Banku 1, Czujnik 2"

 

 

W dniu 29.04.2025 o 06:50, sqymon napisał(a):

Obecnie na desce rozdzielczej cały czas bez żadnej kontrolki

ale bład P0137 cały czas aktywny po skanowaniu Car Scannerem, nie da się go skasować

Sonda II - do wymiany;

  - przebieg napięcia  sondy II - powinien wyglądać jak sinusoida pomiędzy 0,6 V - 0,8 V,

  - dopóki nie wymienisz sondy II  - błędu nie da się skasować,

  - stosować tylko oryginały 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!