Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Skrzynia biegów - problem ? - Megane 3 PH1 2009 1.9DCI.


zonee

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć i czołem !

 

Nie znam się na skrzyniach, ale czy powinienem się naprawdę martwić ?

Na forach różnie piszą, że "ten typ tak ma" ! A mój mechanik mówi, że trzeba wyciągać skrzynie i raczej nie linki sterujące skrzynią poluzowane a łożyska bądź jakieś tuleje itp. do wymiany !? Co sądzicie po nagraniu?

 

Na filmie przedstawiam ciąg zdarzeń:

1 - dodaje gazu lewarek leci do tyłu

2 - hamuje lewarek leci do przodu

3 - na postoju pokazuje, jaki jest ruch luzu w przód i do tyłu

Taki luz LEWARKA jest na każdym biegu i chyba na luzie też.

 

FILM: 

 

 

Czy możliwe, że to tylko wyciągnięte linki czy faktycznie mały remont skrzyni ?

Jak sprawdzić linki ?

Edytowane przez zonee
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogą być powycierane pancerze linek przy wybieraku. Łożyska czy tuleje (a raczej pierścienie dopasowujące) musiałby się kompletnie zesrać, żeby były aż takie duże luzy, słyszałbyś to też wyraźnie podczas jazdy. Można wymienić olej w skrzyni i zobaczyć czy są tam jakieś opiłki, ale najpierw dobrałbym się do wybieraka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, szafir51 napisał(a):

linek przy wybieraku

Dodam jeszcze iż auto ma od nowości 203.000km przejechane i nic nie było przy skrzyni robione od nowości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zajrzyj pod maske i niech ktoś ci porusza lewarkiem. Będziesz widział na czym luzy. 
Ale ogólnie to wyglada na wielowadzie. Dopóki biegi wszystkie wchodzą nie robiłbym z tym nic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Prezes zmienił(a) tytuł na Skrzynia biegów - problem ? - Megane 3 PH1 2009 1.9DCI.
  • 2 tygodnie później...

Jeszcze takie po zdjęciu miecha lewarka: 

 

EDYCJA:

Podsumowanie po naprawie:

Skrzynia przy 206000 km się rozsypała (jazda ogółem 2/3 miasto).

Koszt regeneracji skrzyni (łożyska, pierścienie uszczelniające SIMMERING, olej i coś tam jeszcze) wyszedł mi 2.000 PLN, przy okazji sprzęgło się już skończyło (koszt 900 PLN), o dziwo dwumas bez zarzutów. 

Mechanik za robociznę dodatkowo pobrał 700 PLN (demontaż, montaż skrzyni, sprzęgła).

Teraz luzy na drążku są znikome może 1cm góra dół i na boki (zobaczymy ile teraz wytrzyma).

Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!