Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Skrzynia biegów - problem ? - Megane 3 PH1 2009 1.9DCI.

zonee

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć i czołem !

Nie znam się na skrzyniach, ale czy powinienem się naprawdę martwić ?

Na forach różnie piszą, że "ten typ tak ma" ! A mój mechanik mówi, że trzeba wyciągać skrzynie i raczej nie linki sterujące skrzynią poluzowane a łożyska bądź jakieś tuleje itp. do wymiany !? Co sądzicie po nagraniu?

Na filmie przedstawiam ciąg zdarzeń:

1 - dodaje gazu lewarek leci do tyłu

2 - hamuje lewarek leci do przodu

3 - na postoju pokazuje, jaki jest ruch luzu w przód i do tyłu

Taki luz LEWARKA jest na każdym biegu i chyba na luzie też.

FILM: 

Czy możliwe, że to tylko wyciągnięte linki czy faktycznie mały remont skrzyni ?

Jak sprawdzić linki ?

Edytowane przez zonee

Mogą być powycierane pancerze linek przy wybieraku. Łożyska czy tuleje (a raczej pierścienie dopasowujące) musiałby się kompletnie zesrać, żeby były aż takie duże luzy, słyszałbyś to też wyraźnie podczas jazdy. Można wymienić olej w skrzyni i zobaczyć czy są tam jakieś opiłki, ale najpierw dobrałbym się do wybieraka.

24 minuty temu, szafir51 napisał(a):

linek przy wybieraku

Dodam jeszcze iż auto ma od nowości 203.000km przejechane i nic nie było przy skrzyni robione od nowości.

Zajrzyj pod maske i niech ktoś ci porusza lewarkiem. Będziesz widział na czym luzy. 
Ale ogólnie to wyglada na wielowadzie. Dopóki biegi wszystkie wchodzą nie robiłbym z tym nic

• Prezes zmienił(a) tytuł na Skrzynia biegów - problem ? - Megane 3 PH1 2009 1.9DCI.
  • 2 tygodnie później...

Jeszcze takie po zdjęciu miecha lewarka: 

EDYCJA:

Podsumowanie po naprawie:

Skrzynia przy 206000 km się rozsypała (jazda ogółem 2/3 miasto).