Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Numery części samochodowych.


Grisza011

Rekomendowane odpowiedzi

Użyłem opcji szukaj ,ale nie przyniosła konkretnego rozwiązania.

 

Poszukuję licznika odczytującego wskazania komputera pokładowego mojego Renault Scenic 1.9 dCi z 2001 roku(chyba określacie go jako phII). Niestety sprowadziłem samochód z Francji bez licznika i kilku innych części. Kupiłem na Allegro używany licznik-mój znajomy elektronik zamontował mi licznik. Przez kilka miesiecy wyświetlał wszysto łącznie z chwilowym zuzyciem paliwa itd. Potem jednak przestał wyświetlać część funkcji(średnie zużycie paliwa,chwilowe zuzycie, drogę jaką jeszcze można przejechać na paliwie i ilość litrów zużytej benzyny). Zrobiłem test licznika o którym piszecie w innym dziale -wyświetlił: -jdh .Po skasowaniu błędów nie pojawiły się na nowo .

 

Tyle tylko, że zamiast kresek w średnim zużyciu paliwa pojawiło się najpierw 0.1 a potem 00. W czasie gdy wyświetlało jeszcze 0.1 zgłupiał wyświetlacz kilometrów jakie jeszcze mogę zrobić na paliwie -pokazywał 7 tysięcy, 6 tysięcy. A potem już wyświetlał: ---

Mój znajomy fachman(pracował kiedyś w ASO Renault) twierdzi, że mnie oszukano i pewnie mój licznik jest od benzyniaka a nie od Diesela. Ale nie może wytłumaczyć faktu, że licznik jakiś czas jednak działał i jego wskazania były w miarę sensowne.

 

No i szukam następnego licznika...

 

Jest jednak mały problem. Część sprzedających chce znać numer licznika, którego potrzebuję a ja tego numeru po prostu nie znam. Niektórzy znowu podają numery liczników do sprzedania, ale ja nie wiem jaki jest właściwy numer dla mojego samochodu. Dzwoniłem do kilku serwisów Renault -ale ku mojemu zdziwieniu nigdzie nie chcą mi podać numeru mojego licznika na podstawie numeru VIN. Zasłaniają sie jakimś odgórnym zakazem. Paranoja. :-(

Nowy licznik kosztuje natomiast 1300zł -trochę za dużo jak dla mnie.

Pisano tu o programie Diagnosys czy coś takiego ale jak go zdobyć ?

Może ktoś z was ma możliwość sprawdzenia mi numeru licznika na podstawie VIN?

 

No i jeszcze takie pytanie . Nie orientujecie się czy liczniki czytające komputer pokładowy mają z tyłu 2 czy 3 wejścia? Sprzedający liczniki na Allegro często nie wiedzą nawet czy mają licznik od Diesela czy od benzyny i daja kilka dni na zwrot tylko, a ja może za 2 tygodnie będę mógł u elektronika zamontować...

Za wszelkie wskazówki będe wdzięczny. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy mają licznik od Diesela czy od benzyny

jeżeli benzyna to obrotek wyskalowany do 7500 a ropniak do 5500 rpm

linki do dialogysa znajdziesz w tym temacie: http://megane.com.pl/viewtopic.php?t=129

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli benzyna to obrotek wyskalowany do 7500 a ropniak do 5500 rpm

Hmm. Dziwna sprawa . Obrotomierz na moim liczniku ma namalowane kreski do 7 000 obrotów na minute, a więc ani 5500 jak Pan pisze ani 7500.

Inne liczniki sprzedawane na Allegro dla wersji poliftingu -wszystkie maja tak samo -obrotomierz wyskalowany do 7000 . Np licznik pod tym linkiem: http://moto.allegro.pl/item431960477_liczn..._scenic.html-ma obrotomierz do 7 tysięcy -a sprzedawca twierdzi że jest do Diesela .

Więc chyba wprowadza mnie w błąd.

Dzięki za namiary na Dialogysa -powoli go ściągam <czerwona>

 

[ Dodano: 2008-09-17, 17:04 ]

O może kolega marek_c powiedziałby ile u niego na obrotomierzu jest podziałek czy do 5500 -tak jak powinno byc w Dieselu. Mój Scenic jest z listopada 2001 i być może potrzebuję dokładnie takiego samego licznika jak u kolegi z 1.9dCi z 2002 r.

 

Dziękuję za informację o liczbie wejść.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam w dCi w Coupecie licznik z białymi tarczami, w Scenicu benzyna tez białe tarcze, liczniki od strony użytkownika wyglądają tak samo i wyskalowane też są do 7000. Niestety nie wiem czy się różnią od drugiej strony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm. No właśnie wszystkie liczniki do benzyny czy Diesela (Scenic I phII) wydają się tak samo wyglądać od przodu. Może lepper_pl jeszcze raz wyjaśni o co mu chodziło z tymi obrotami 5500 i 7500 ? Może trzeba pedał gazu na maxa nacisnąć i zobaczyć jak skoczą oroty i jak dojdą tylko do 5500 to to jest Diesel a jak pójda do końca skali 7000- to jest to benzyna?

 

marku_c czy możesz podac mi numer seryjny Twojego licznika? Zawsze byłaby to dla mnie wskazówka jakiego licznika szukać.[/b]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grisza011, przypomniało mi się że kiedyś robiłem zdjęcie swojego licznika jak miałem go na wierzchu, ma dwa wejścia. Odszukałem fotkę (trochę to zajęło) - mam nadzieję że Ci się przyda. Dodam że mam białe tarcze, w scenicu dCi były szare ale to chyba nie problem.

post-9001-1221849650_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

marku_c czy możesz podac mi numer seryjny Twojego licznika? Zawsze byłaby to dla mnie wskazówka jakiego licznika szukać.

 

będzie z tym problem ponieważ nie mam garażu a rozbieranie samochodu na ulicy jest dla mnie kłopotliwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za zainteresowanie i zdjęcie meganecoupe02 . Myślę ,żę zdjęcie bardzo się przyda chociaż numer do Scenica może być inny niż do coupe. Ale wskazówka jest. Twoja Meganka Coupe 1.9 dCi jest z 2002 r. z jakiego miesiąca. Czy masz kontrolę trakcji?

Mój elektronik powinien wiedzieć czy licznik z Coupe będzie kompatybilny z licznikiem do Scenica - w sumie też 1.9 dCi -i masz manualną skrzynię biegów i wersję europejską a nie angielską?

 

marek_c -tak zapytałem ,bo myślałem że może masz gdzieś zdjęcie jako że wiedziałeś ile wyjść ma z tyłu Twój licznik. Jasne że rozbieranie kokpitu żeby to sprawdzić mija się zcelem i nawet by mi to na myśl nie przyszło żeby komukolwiek to proponować.

Dzięki za zainteresowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam kontroli trakcji (na 99%), wersja europejska, manual, a z jakiego miesiąca to nie wiem, początek roku na pewno bo na szybach jest jeszcze 2001.

Według mnie licznik powinien być taki sam bo oprócz tego że tarcze są białe nie chce mi się wierzyć że Renault coś tu więcej kombinowało.

Spójrz tu:

http://www.allegro.pl/item425353554_liczni...enic_99_03.html

licznik z anglika oprócz mil wygląda tak samo, w numerze różni się ostatnia 7emka (u mnie jest 777 a w angliku 771 ale to może być też różnica w kolorze).

A między benzyna i dieslem może nie być różnicy bo to komputer daje informacje do licznika do ilu obr może się kręcić - licznik to tylko pokazuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grisza011, kol. lepper-pl prawdopodobnie zasugerował się różnicą jaka występuje w MI PhI pomiędzy zegarami diesla i benzynki. Tu w temacie, +/- w środku strony, przykładowe tarcze. http://megane.com.pl/viewtopic.php?t=1121&...=bia%B3e+tarcze Post kol. Radekb351 Widać tam te 55x100. To właśnie zegary do diesla, ja mam takie same w swojej Reni 1,9dT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtam mam 1,9 dci z 2002.Licznik identyczny jak w benzynie.Obroty 7000.2 wtyczki z tyłu.

 

Licznik z komputerem ma inny display.O ile wiem prawie identyczne montowane były w Clio i Kangoo.Trafiaja sie ładne liczniki na All od anglika.Niektóre maja podwójne wyskalowania w mph i kmh .Niestety pierwsze zewnętrze jest w mph i jest większe.Ale mozna je wytargać za małe pieniadze bo komu tak naprawde w Polsce licznik od anglika jest potrzebny.Tylko do przekładek flaków a wtedy cena inna.

 

Uważajcie przy zakupie reflektorów.Często sprzedają angliki ale łatwo odróznić po odbłysniku.Fotele też nie pasują ale Polak przecież potrafi.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grisza011, przypomniało mi się że kiedyś robiłem zdjęcie swojego licznika jak miałem go na wierzchu, ma dwa wejścia.

 

Meganecoupe2 czy licznik który sfotografowałeś wyświetla Ci średnie spalanie ,chwilowe spalanie, drogę jaką możesz na obecnym paliwie przejechać itd. ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyświetlać powinien, ale u mnie coś nie działa i nie doszedłem jeszcze jak to naprawić. Wszystkie funkcje komputera pokładowego oczywiście są, tylko jak chodzi o spalanie to świeca mi się kreski.

Licznik jako urządzenie ma wyświetlacz do komputera pokładowego.

Jeśli posiadasz wiedzę na temat gdzie trzeba się wpiąć z kablami do komputera żeby pokazywał spalanie to będę wdzięczny za info.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!