Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Bierze olej - Megane 4 1.6SCE


tomas101016

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, miesiąc temu kupiłem Megane IV 2018 z silnikiem 1.6SCE po ok 3 tygodnia jazy dostałem komunikat uzupełnij olej. Dolałem 800ml stan prawie pod maxa teraz pod przejachaniu prawie 200km widze juz ze poziom spada. Samochód kupiony jako uzywany jest rekojmia w salonie w ktorym kupilem(inne miasto) oraz wzialem car garantie na podstawie ktorego u mnie w miescie wymieniono sonde lambda bo samochod podszarpywalo. w aso uslyszalem ze wedlug renault 1l na 1000km jest ok. Jak postapic w tej sytuacji nie chce zeby po roku takiej jazdy na dolewkach silnik padl zaraz po skonczeniu gwarancji. Ktos ma podobne doswiadczenia jakies porady. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przebieg niby słuszny dla wymiany sondy lambda natomiast może to być powodem że bierze olej. 1L na 1000 km to dobre zużycie dla folkswagena na nissana. Zużycie 1L na 10000 km można by w tym silniku uznać za nie złe. 

Reklamuj: będą próbować wciskać kity, zmuszać Cię do pomiarów uzupełniania oleju itp... Powinni obejrzeć dolot, odmę może nawet wykręcić świece i kamerą obejrzeć cylindry i zawory 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten silnik podobnie jak M4R (też  Nissana) ma wrodzoną wadę zespołu tłok-pierścienie. Robiłem w swojej Lagunie niedawno silnik który brał prawie litr oleju na 300km, w wyniku odkładania się nagaru doszło do wypalenia zaworu w głowicy i to wszystko w silniku który nigdy nie widział LPG. Trochę przerobione tłoki, do tego nowe pierścienie, poprawienie honu cylindra i od 2500 km, po naprawie silnik nie wziął ani milimetra oleju z poziomu na bagnecie 

Edytowane przez milejow
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiedziałem przed zakupem o wadzie silnika H4M raczej pozytywne opinie że prosta sprawdzona konstrukcja  itd. Będę próbował u mnie w mieście reklamować to z tytułu car garantie bo rękojmie mam 300km w salonie od miejsca zamieszkania ( w ostateczności tam się udam ). Przy pierwszej rozmowie telefonicznej powiedzieli że palenie oleju do 1L na 1000km nie jest traktowane jako usterka przez renault, tylko nie wiem czy nie wciskają mi kitu żeby mnie spławić czy jest to gdzieś zapisane patrzyłem w instrukcji itd. nic nie znalazłem. Ewentualnie czego mogę się domagać remontu silnika, wymiany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, tomas101016 napisał(a):

czego mogę się domagać remontu silnika, wymiany?

Remont silnika;

  1/ wymiana pierścieni tłokowych - możliwe ,że ;

         - wymieniał olej co 30.000 km ,

         - nastąpiło przegrzanie silnika- ubytek płynu chłodzącego lub mała ilość oleju,

         - w większości - te silniki zużywały ok; 0,7 l/1000 km,

  2/ kontrola cylindrów,

  3/ remont głowicy + luzy zaworowe;

        - pierwsze silniki cierpiały na "niewłaściwe luzy zaworowe,"

        - brak hydrauliki zaworów,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Prezes zmienił(a) tytuł na Bierze olej - Megane 4 1.6SCE

Nie wiem skąd opinia o bezawaryjności silnika 1,6 SCe bo ma tym forum raczej najwięcej postów dotyczy awarii tych właśnie silnikow. 1 o na 1000 km to typowa śpiewka zarówno serwisów jak i instrukcji eksploatacji. Ja w żadnym z aut nowych czy używanych nigdy nie doświadczyłem takiego zużycia oleju. 

Proponuję zrobić pomiar kompresji silnika - to jest zawsze jakiś wyznacznik stanu uszczelnień zarówno pierścieni tłokowych jak i zaworów. Jeżeli kompresja słaba a zawory są szczelne to może świadczyć o nadmiernym zużyciu. Możesz to do nich zgłosić i zażądać takiej proby szczelności nawet na Twój koszt. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!