Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Powietrze w przewodach paliwowych do pompy cr


Celek1711

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie. Panowie przeczytałem już cały internet, spędziłem szmat czasu w garażu. 1.5Dci 110km. Powietrze w przewodach paliwowych. Wymienione już 3 filtry (Filtron, Man, Purflux), wszystkie przewody na szybkozłączki wymienione na gumowe paliwowe plus metalowe opaski. Wykluczony podgrzewacz paliwa w filtrze, wykluczona gruszka
. Gdzie szukać dalej? Pomysłów brak. 

Ostatnio wstawiłem filtr bez podgrzewacza (czy tam czujnika wody) i było dobrze przez 20km, znowu powietrze w przewodach do pompy szczególnie przy wyższych obrotach. Jest tych bąbelków bardzo dużo, na wysokich obrotach chwilami pół przewodu powietrza - pół paliwa. Wyrzuciłem ostatnio całkowicie gruszkę i też było dobrze ale tylko przez pół godziny jazdy..

Edytowane przez Celek1711
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko już sprawdzone więc zostało tylko to. Odpowietrzę układ, jest dobrze, i za jakieś dwie minuty zaczynają się bąbelki, najpierw małe, później większe a przy dodaniu gazu burza. Jakie kroki więc podjąć? Czekać aż całkiem padnie ? Szukać opiłków? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompę idzie kupić, ale one są nieśmiertelne. także szukaj używki: https://allegro.pl/oferta/continental-vdo-a2c59507608-pompa-wysokiego-14020731754

To niemożliwe, żebyś miał taki przebieg, jesteś pierwszym właścicielem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Omega taki przebieg mam na liczniku, ile ma w rzeczywistości nie sprawdzałem. Ogolnie jak kupiłem było 220, przez ten czas jeden wtrysk wymieniłem na używkę, zakodowalem i bez awarii. Sama eksploatacja. Aż teraz problem z tym powietrzem. Oprócz tych bąbelków wszystko ok, spalanie wzrosło delikatnie 

Lufa, paliwo z baniaka też puszczałem. Na początku wszystko wskazywało na problem w filtrze lub w podgrzewaczu. Omijałem filtr było git. A teraz jest dobrze przez chwilę po ponownym opowietrzeniu i za chwilę wszystko wraca... Ale na logikę sam myślałem że skoro powietrze jest przed pompą to pompa odpada, powrotu nie widzę co się dzieje bo są czarne przewody. Powrót idzie w zbiornik, nie w filtr więc ta pompa to nie wiem czy trafna diagnoza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.11.2025 o 18:00, Celek1711 napisał(a):

Powietrze w przewodach paliwowych. Wymienione już 3 filtry (Filtron, Man, Purflux), wszystkie przewody na szybkozłączki wymienione na gumowe paliwowe plus metalowe opaski.

Wykluczony podgrzewacz paliwa w filtrze, wykluczona gruszka
. Gdzie szukać dalej? Pomysłów brak. 

Używać tylko filtrów; mann, knech, purflux,

Przewody gumowe paliwowo-odporne plus opaski zaciskowe - dobry ruch,

Godzinę temu, Celek1711 napisał(a):

Lufa, paliwo z baniaka też puszczałem.

Na początku wszystko wskazywało na problem w filtrze lub w podgrzewaczu. Omijałem filtr było git.

A teraz jest dobrze przez chwilę po ponownym opowietrzeniu i za chwilę wszystko wraca...

Czy przewody paliwowe do filtra paliwa - podpięte są do właściwych krócców?? 

   - patrz strzałki na filtrze,

Godzinę temu, Celek1711 napisał(a):

Powrót idzie w zbiornik, nie w filtr,

   - Jest OK -ponieważ filtr jest podgrzewany- więc powrót ma iść w zbiornik,

Więc ta pompa to nie wiem czy trafna diagnoza

Jeżeli powietrzne bąble dochodziły do pompy ;

    -w długim przedziale czasu,

    -czy też pompa zrobiła znaczny przebieg z tymi bąblami,

To warto podać ją sprawdzeniu w specjalistycznym serwisie;

  - można wykonać pomiar przelewów paliwa przez wtryskiwacze

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Celek1711 napisał(a):

 

Lufa, paliwo z baniaka też puszczałem. Na początku wszystko wskazywało na problem w filtrze lub w podgrzewaczu. Omijałem filtr było git. A teraz jest dobrze przez chwilę po ponownym opowietrzeniu i za chwilę wszystko wraca..

Trochę nie rozumię odpowiedzi. Napisałem bezpośrednio do pompy. A Ty o jakimś fitrze. Daj bezpośrednio na pompę przeźroczystym wężykiem. Jeżeli filtr, to taka przelotowa jednorazówka.  Sprawdzisz pompę. A cofając się z aparaturą wcześniejsze połączenia paliwowe. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przewody są podłączone na odpowiednie króćce, sprawdzę jeszcze bezpośrednio z baniaka na pompę, przez filterek przelotowy. Wcześniej próbowałem i było ok, ale ciekawe jak popracuje dłużej czy nie zacznie ciągnąć powietrza. I to pewnie będzie ostatni test, odpuszczę temat. A no i jeszcze może zajrzę do zbiornika

 

Dam znać jak uda mi się i podam rozwiązanie problemu. Dziękuję!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!