Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Szanowni Państwo!!!

sprowadziłem samochód Renault Megane z Francji z roku 2000 dTI.Po przejechaninie chce 30 tys km pojawił się problem z zapłonnem samochodu który na zimnym silniku odpalać po 10 sekundach kręcenia rozrusznikiem.Zacząłem kobnsultować się z różnymi warsztatami którzy po podłączeniu komputerów nie stwierdzali żadnej usterki i odesłali mnie do serwisu.Serwis wymienił 4 świece sprawdził rozrząd pompę paliwowa cisnienie cylindrów co wykazało 25 barów i odpowiedz była że prawdopodobnie na 50% może być za niskie ciśnienie ale nie dali gwarancji że to może być przyczyną tego problemu.Dalej śię męczę z tym problemem.Na dzień dzisiejszy mam przejechane 70 tys km i niewiem dalej co jest przyczyuna i nikt nie jest mi w stanie udzielić informacji co jest przyczyną.Cała moja nadzieja tkwiła w serwisie.Czekam na odpowiedz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To z tym grzaniem to sie zgadza, nawet jak kontrolka zgasnie i tak grzeja tylko juz nie tak mocno. Wiec czasami warto dluzej poczekac, choc to nie rozwiaze problemu. Temat juz kilka razy poruszany na forum. Pomagala wymiana swiec zarowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

A może to kwestia cofania się paliwa do baku?

To, że długo odpala może nie świadczyć o kiepskich świecach, tylko o tym, że silnik długo czeka na paliwo?

 

U mnie to wygląda w ten sposób:

- przekręcam kluczyk

- czekam aż grzanie świec zgaśnie

- czasem nawet (jak nie zapomnę), to ponownie przekręcam kluczyk i czekam aż grzanie zgaśnie (kilka razy)

- kręcę (dłuuugo - ale im więcej prób z przekręcaniem kluczyka, tym krócej)

- w końcu odpala (bo akku rok temu wymieniony)

- w lusterku widzę siwy dym

- jadę w siną dal

 

A teraz kilka uwarunkowań środowiskowych:

- latem trzeba nieraz dłużej kręcić niż zimą (może dlatego, że paliwo rzadsze i szybciej spływa?)

- byłem w górach i parkowałem w ten sposób, że tył auta (a więc bak paliwa) był niżej niż silnik - wtedy musiałem na prawdę dłuuugo kręcić (może dlatego, że paliwo 'porządnie' spłynęło i miało problem z 'wejściem' pod górkę).

 

Podczas jazdy nie rozpoznaję skutków powyższych operacji, tj. nie odczuwam jakichś spadków mocy spowodowanych np. powolną dostawą paliwa - co mogłoby wskazywać na ewentualną nieszczelność układu paliwowego.

 

Czyli: uszkodzona jakaś blokada zapobiegająca cofaniu się paliwa do baku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim poprzednim aucie ,Rover 620 SDi głównymi przyczynami utrudnionego rozruchu zazwyczaj były:

 

1. Przestawiony kąt wtrysku.

2. Świece żarowe na wykończeniu.

3. Przekaźnik świec żarowych-zaśniedziałe styki.

4. Uszkodzony zawór zwrotny paliwa, tzw. "gruszka".

 

Ale nie mam pojęcia jak to się odnosi do Renówek...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mojej wiedzy, a nie bardzo znam się na dieslach powyższe przyczyny są identyczne niezależnie czy to jest Renault, Opel czy jakiś Nissan ;-) Zamienił bym jednak, pkt. 1 dałbym na samym końcu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 punkt jest w dobrej kolejności w pompach rozdzielczych.

Jest to bagatelizowane przez polskich mechaników

 

pompa jest napędzana paskiem i kazda ingerencja w niego np wymiana może spowodować zmianę tęgo kąta nawet pod wpływem starości może się lekko zmienić swą długość. W normalnych temperaturach będzie to nie odczuwalne ale już przy zimniejszych dniach będzie problem z odpalaniem wiem to z autopsji z silnika f8q z mitsubischi gdzie właśnie kąt lub elektrozawór przestawiacza kąta był przyczyną problem z odpalaniem zwłaszcza że w pompie lucas nie da się to sprawdzić na komputerze

 

poza tym obywatel Marian Izdebski, mieszka w moim rodzinnym mieście gdzie na dobrego mechanika ciężko trafić ja osobiście odradzam mechaników z okolic sulejowskiej

no i mam nadzieje że nie popełnił błędu i nie oddał do szlawskiego na przegląd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak więc po co ktoś odgrzebuje temat zwłaszcza że obywatel Teksanczyk, zaczął swojego posta tak jakby to była odpowiedź na poprzednie a nie pytanie o poradę

A może to kwestia cofania się paliwa do baku?

To, że długo odpala może nie świadczyć

o kiepskich świecach, tylko o tym, że silnik długo czeka na paliwo?

I dopiero na końcu zadaje pytanie

Czyli: uszkodzona jakaś blokada zapobiegająca cofaniu się paliwa do baku?
którego nie doczytałem z rana

więc w niektórych rozwiązaniach nie ma blokady cofania się paliwa tzw zaworu zwrotnego. Układ jest tak skonstruowany że paliwo powinno sie trzymać w pompie i w całym układem a ewentualnie cofanie się paliwa jest spowodowane przeciekami na pompie wtryskowej(czasami na wtryskach przelewach itp.. )Kiedy pracuje sączy sie paliwo kiedy stoi w miejscu to grawitacja cofa paliwo i łapie powietrze. Leniwi mechanicy zakładają zaworki zwrotne na przewodzie paliwowej przed pompą wtryskową co czasami załatwia sprawę.

W pompie lucas są trzy newralgiczne punkty przecieków ale Teksanczyk, nie chwali sie jaki rocznik i silnik więc nie będe się rozpisywał bo szkoda czasu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi o symbol silnika czyli mam rozumieć że f9q 730 98KM to ci nie jestem w stanie pomóc ja miałem f8q 90KM

ale dla potomnych najczęściej przecieka f8q w pompie lucas zawór przestawiający kat wtrysku,turbo booster lub uszczelniacz dźwigni gazu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Zima w dti to problem już nie raz maglowany na forum. Poczytaj co robili inni. Warto sprawdzić faktycznie, czy paliwo się nie cofa. Można spróbować je dopompować i zobaczyć czy wówczas zapali bez problemu. Co do samej pompy paliwa to może być rozszczelniona. U mnie jak powiedział mechanik "rozbryzgiwała paliwo na silnik". Wtedy wymiana uszczelki pomaga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!