Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

MeganeII szarpanie przy ruszaniu.


Grodzik

Rekomendowane odpowiedzi

Raz na kiedy mam też podobne objawy jak stoję w korku. Zauważyłem, że u mnie na szarpanie ma duży wpływ przepustnica. Pomimo, że ją wymieniłem na przepustnice z megane III( taka sama jak w megane II tylko nowsza) to jak ją nie oczyszczę raz na 15 tyś km to mi szarpie samochód. Wymienione ma wszystkie cewki i świece na nowe. Ostatnio znajomy na ClIPIE u baki stwierdził, że jest problem z przepustnicą. Po odłączeniu i podłączeniu ponownie przepustnicy problem na chwile znikał. Po wymianie przepustnicy nadal nie było zmian. Podobno pomogło odłączył kabel od przepustnicy i obrócenie go o 360 stopni i ponowne podłączył. Ja przypuszczam, że problemy z szarpaniem mogą być związane z instalacją elektryczną i hydrauliczną sprzęgła! Tak jak padają czujniki wraz ze złączami na kablach od wałka rozrządu i wału rozrządu tak samo przypuszczam, że wtyczki i kabel od przepustnicy, cewek i wtryskiwaczy mają ten sam urok. Należy również nadmienić, że kabel w silniku od przepustnicy i cewek ma złącze po środku silnika.

Dodatkowo budowa i układanie się wysprzęglika może powodować podskakiwanie sprzęgła i szarpanie.

Przy wymianie sprzęgła poszukał bym zamiennika wysprzęglika (tak jak z podnośnikiem szyby przedniej - wymieniłem trzy oryginalne gdyż zaczepy linek plastikowych pękały, gdy czwarty założyłem a był to chiński zamiennik to działa do dziś)

Polecam wymianę płynu hamulcowego i odpowietrzenie wysprzęglika sprzęgła przed wymianą.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Witam.

Pozwolę sobie odkopać i odświeżyć temat ponieważ dopadło mnie to samo co autora postu.

W moim przypadku auto Megane II Grandtour kombi rocznik 2008, 81kkm benzyna. Szarpanie na 1 biegu (bardziej odczuwalne jak silnik się rozgrzeje) i jeśli jest bardziej obciążony (pasażerami). Przeczytałem forum i powodów może być kilka: sprzęgło, wysprzęglik (zapowietrzenie - wymiana), poduszki skrzyni biegów - zawieszenia silnika, luzy w zawieszeniu i układzie kierowniczym. Ktoś pisał jeszcze cewki, przepustnica (w te dwa ostatnie najmniej wierzę). Komputer nie pokazuje błędów a moja jazda raczej należy do spokojnych. I tu pytanie do @Grodzik czy czy mógłbyś powiedzieć jak zakończył się twój przypadek a może jest ktoś kto może się podzielić spostrzeżeniami dot. szarpania sprzęgła na I biegu.

 

pozdr

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam.

To i ja odgrzeję kotleta. Problem znany, ale nigdzie w temacie nie zobaczyłem jasnej informacji na temat: czy powstało już jakieś trwałe rozwiązanie, które eliminuje problem sprzęgła/wysprzęglika/skrzyni na stałe?

Czy też nadal trzeba się liczyć z naprawami co jakiś czas? Ile to kosztuje obecnie w MII 1.6 16V?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pawwol90 w tym temacie nie postawiono ostatecznej diagnozy, ale poszukaj na forum lub w internecie coś więcej na temat tego szarpania. Pamiętam, że gdzieś to rozwiązano po wymianie końcówki drążka albo półosi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co mnie przedrzeźniasz :?:

Ale to chyba tylko w jakimś konkretnym przypadku z tym drążkiem.

Tutaj przypadłość leży bezpośrednio w skrzyni, wiec raczej drążek kierowniczy nie wpływa na to jak zużywają się elementy skrzyni. Jestem ciekaw czy ktos wymyślił już trwałe rozwiązanie fabrycznych problemów czy są tylko zaleczenia na kilka-kilkanaście tyś km.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.13 :?:Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie szarpanie jest najbardziej odczuwalne przy ruszaniu, ale w pewnym zakresie czuć je również przy zmianie na wyższe biegi i przy szybkiej redukcji.

Ewidentnie wzrósł też opór przy załączaniu i rozłączaniu biegu - czy takie objawy mogą być spodowodowane samym zużyciem sprzęgła, czy w gre wchodzi też np. zapowietrzenie układu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co mnie przedrzeźniasz :?:

No to jest ważne, u mnie na zimnym, ale wiem na 95% że to wina sprzęgła i całego tego badziewia. Stąd pytanie moje, czy jak kupie nowe to zacznie to żyć i pożyje jak w każdym samochodzie czy 10-kilkanaście tysięcy KM i zabawa od nowa?

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.13 :?:Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A sprawdź tak: wsiadasz do auta po kilku godzin stania, odpal silnik i tak pozostaw min. 10-20 sekund a tym czasie np. zapinasz pasy itd. i potem powoli rusz. I w tym sposobie będzie szarpał czy już nie? Ja mam fabryczne sprzęgło już prawie 229 tys. km i nie szarpie. Fakt delikatnie szarpniecie jest ale przy mocnym dodaniu gazu przez chwilę. Ale wg mnie których z czujników jest słabe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co mnie przedrzeźniasz :?:

U mnie jest tak, że wystarczy "pompowanie sprzęgłem" kilka razy na zimnym i szarpanie jest "wygodniejsze" na skrzyżowaniach, a wystarczy 2-3 ruszenia delikatnie i potem już jest wszystko dobrze. Poza tym słychać wysprzęglik (piszczy) przy ujemnych temperaturach, więc wszystko wskazuje na konieczność wymiany wysprzęglika, jak już będę robił wysprzeglik to zrobie sprzęgło, ale głównie interesuje mnie to czy już ktoś wpadł na to czy da się wymienić to raz i porządnie czy po prostu trzeba się z tym pogodzić, że za jakiś czas problem i tak wróci? Skąd takie pytanie: skoro ma się to powtórzyć to wolę odwlec w czasie naprawę niż naprawiać co roku sprzegło z nadzieją, że kolejnym razem będzie lepiej :)

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.13 Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widać problem pojawia się co roku w grudniu, sadząc po postach w tym temacie ;)

U mnie w 1.4 również i to musiało się odezwać - podczas ruszania z jedynki trochę szarpie pod koniec puszczania sprzęgła (podobnie wrażenie jakby ktoś, kto dopiero co uczył się jeździć i za szybko puszcza sprzęgło).

Na dwójce kończąc puszczać sprzęgło jest jeszcze gorzej - telepie i trzęsie tak że, wszystko w schowku dzwoni. Występuje to czasami, na pozostałych biegach wszystko jest ok. Chyba czeka mnie kolejna już wizyta w serwisie, ehhh czasem brak słów do opisania tego auta ;) <zolta> .

Edit: samo przeszło po dniu ;D i od trzech tyg. spokój

Edytowane przez zajchow
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 miesiące temu...

Mam dokładnie takie same odczucia jak @zajchow. Szarpnięcie w końcowej fazie puszczania sprzęgła jakbym był zielony i uczył się autem ruszać. U mnie to samo, od początku, ale generalnie opanowałem to sprzęgło, idzie nauczyć się ruszać płynnie, a przynajmniej w dużej większości przypadków. Ja sprawę olałem, sprzęgło się rozsypie to wtedy będę z nim wojował, nie widzę sensu wymiany na siłę bo czasem sobie szarpnie przy ruszeniu. Szczególnie, że Koledzy wcześniej pisali o tym, że krótko po wymianie problem powraca ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!