Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

siwy (biały) dym


mantev

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Jak w temacie: wydobywa mi się z rury wydechowej,biały gęsty dym-trochę bierze płynu chłodzącego,troszeczkę (naprawdę odrobinę) zamula.Dodatkowo przy przygazowaniu a potem odpuszczeniu czasami "strzela" z wydechu.

Zastanawiałem się i wydaje mi się że uszczelka pod głowicą przepuszcza ale może to wydech lub co inne...Bardzo proszę o typy...ew.podobne przypadki.

Jeżeli ktoś miałby dodatkowo namiar na kogoś we Wrocławiu kto mógłby rzucić okiem to byłbym wdzięczny.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieszczelność układ chłodzenia - wnętrze silnika w najlepszym przypadku uszczelka pod głowicą w najgorszym pęknięta głowica lub (i) blok. Zapach dymu zapewne słodkawy. Masz benzynę, więc raczej tylko uszczelka. Im szybciej zrobisz, tym lepiej, isnieje ryzyko zaciągnięcia większej ilości wody a tym samym zgięcie korbowodów - te w najgorszym przypadku wychodzą b(l)okiem. A roboty wcale nie jest dużo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

W mojej megance II zadymiło się na trasie białym dymem, płyn chłodzący poszedł do silnika (prawdopodobnie przez uszczelkę) a wcześniej nie było żadnych objawów. Samochód nie opalił zawiozłem go do mechanika i czeka na sekcję zwłok bo po zdjęciu kolektora dolotowego stwierdzono olej i wodę oraz drobne opiłki metalu. Jutro go rozbiorą i boję się najgorszego. Silnik ma przejechane 40 000 i jestem w ciężkim szoku jak to możliwe. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

generalne zasady:

- biały dym - woda z chłodzenia w silniku - naprawiać nie jeździć!!!

- niebieski dym - olej zamiast smarować to jest spalany - obserwować poziom oleju w silniku!!! możliwie szybko usunąć przyczynę usterki - ostatecznością może być remont generalny.

- czarny dym - niespalona do końca ropa - nie dusić do podłogi ;-) - oczywiście wykluczyć też inne powody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !

Mam Meganke clasic 1.6 v8 97 rocznik i ostatnio mam z nia duze problemy a zatem po uruchomieniu silnika biały dym z wydechu, szybko wycieka mi plyn chlodniczy po 100 km nie ma plynu w zbiorniczku wyrownawczym pozatym przerywa podczas jazdy ale gdy zabraklo plynu bo sie spalil przestal przerywac :mrgreen:(raz przerywal raz nie przerywal)

Temperatura szaleje gdy jechalem dosyc szybko bo chcialem jak najszybciej zostawic samochud gdzies 120km/h temp utrzymywala sie w normie jednak gdy zwalnialem temp gwaltownie rosla.POMOCY chyba plyn dostaje sie do silnika po zatym chyba uszczelka gdzies w głowicy przepuszcza co moze jeszcze byc do naprawy ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Niestety nie było tak pięknie. Okazało się że urwał się jeden zawór i wpadł do cylindra (masakra) musiałem wymienić cały silnik bo ten nie opłacało się naprawiać. :roll: A teraz pali się kontrolka serwis i pisze że jest uszkodzony układ wtrysku a dodatkowo kontrolka oczyszczania spalin :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

planowanie głowicy, nowa uszczelka i bedzie dobrze...

Myślisz ?? Oddalem tym Irladnczykom do naprawy koles powiedzial ze jeden z cylindrow nie dziala znaczy nie ma cisnienia mam nadzieje ze blok jest caly bo w misie olejowej nie ma bialej mazi mam nadzieje ze poszlo na glowice tylko. :-? I tak kurde bedzie mnie to kosztowac co najmniej 600euro moze wiecej cholera, ale kolesie planuja glowice takze mam nadzieje ze mi zrobia no i uszczelke wymienia chociaz teraz to moze byc bardziej zlozony problem, jak sadzicie ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Witam. Łącze sie w bólu z wszystkimi mającymi problem z płynem chłodniczym i prosze o rade co do mojego przypadku (megi 1,6 1996): Płyn wycieka ze zbiorniczka tak w jeżdzie jak i na postoju. Odkryłem plamke pod spodem na wysokości 20 cm na prawo od akumulatora. Myśle że to może być ten płyn. Na bagnecie od oleju nie ma objawów dostającego sie płynu. Z góry dzięki za wskazówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam!

Posiadam Megi Classic '97 1.4 eco

Sam juz nie wiem co mam robic. Na moje oko to plyn mi idzie w wydech... niby jest taka mozliwosc bo po dzwonie sroby od kolektora przebily kanal z plynem chlodzacym, ale zrobili mi to przez rozwiercenie i wkrecenie redukcji.

Jak odpalam teraz (nie ma mrozow) to niby tego dymu nie ma , tylko troszeczke tyle ze tyle, ale jak byl mroz to walil jak smok na bialo. Jak pogazuje na miejscu to az plame z tylu robi tak jakby ze spray'a psikal. Plynu ubywa... Uszczelka pod glowica robiona 4 miesiace temu. A jak wjechalem na kanal to zobaczylem ze z tluika przed ta beczka, na zlaczeniu tlumika II i III kapie woda, jak pogazuje to az tryska ale tez tyle co z aerozolu. Olej czysty... Myslicie ze to moze isc przez kolektor w tlumik i do wydechu?

Mial kto kiedys takie cos?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak jest zimno to będzie z rury leciał biały dym ze względu na różnice temperatur i z wszystkich aut wtedy się wydobywa. To że psika Ci wodą z tłumika to wina kiepskiego paliwa. Jak auto masz zimne to tym bardziej będzie kapała woda z tłumika a niżeli jak już auto przejedzie wiele km. Podczas pracy silnika z układu wydechowego wydobywa się zgromadzona na postoju wilgoć i dlatego psika woda.

moje typy znikającego płynu:

pompa wody może już być nie szczelna

wyciek płynu na przewodach

uszkodzenie chłodnicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moje typy znikającego płynu:

pompa wody może już być nie szczelna

wyciek płynu na przewodach

uszkodzenie chłodnicy

 

Dzieki za odp ;]

 

Wyciek na przewodach juz wykluczylem, nawet moj znajomy mechanik z lublina ktory ogladal to tak na oko tez wykluczyl, z nagrzewnica tak samo.

Chlodnica mozliwa ale to by chyba troche kapalo, nie ubywa jak nie jezdze wiec nie wiem...

Pompa wydaje sie byc najbardziej prawdopodobna, dzisiaj jade na warsztat to wieczorem napisze co bylo.

Pzdr

 

[ Dodano: 2008-02-26, 18:56 ]

I wszystko jasne, bylo duzo strachu ale skonczylo sie na niczym... Wyciek na pompie wodnej, dostala luzu przez co i pasek do wymiany bo sie z jednej strony podrarł.

Pompa ok 100, wymiana 80, pasek kolo 30 a moze taniej... calosc kolo 200zl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

koledzy jak zapalam moja megi 1,5dCI 2003r to z wydechu po upływie 2 - 3 sekund pojawia sie za mna dosc duza jasno niebieska chmura dymu i pozniej jest juz normalnie napiszcie czy tak ma bvc czy cos zie z nia dzieje. pozdrawiam

 

Przeniosłem do istniejącego. Zapoznaj się z postami wyżej i skorzystaj z opcji <czerwona>. Na forum piszemy polska czcionka. - lepper_pl

dodatkowo polecam: http://megane.com.pl/viewtopic.php?t=4132&...ght=bia%B3y+dym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!