Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Podłączenie licznika z komputerem w reni bez


sergiu83

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Czy ktoś byłby takim łaskawcą, który mógłby mi napisać/ opisać a może nawet wkleić foto jak i gdzie wpiąć kabelki z licznika z komputerem <ok>

Interesuje mnie dość dokładny opis, wtyczka ta i ta kabelek z pinu tego ciągniesz do ECU do pinu tego :)

Proszę nie zapomnieć o przycisku- w sensie nie mam i muszę dorobić.

Jest to dość delikatny osprzęt i nie chcę sam rzeźbić- zwłaszcza w ECU.

 

Z góry wielkie dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no cóż, kto szuka nie błądzi... wpadłem na ślad podłączenia tylko :!:<ok> dwóch kabelków do ecu.

Do rozwiązania pozostaje tylko sprawa z którego pinu z wtyczki do licznika te kabelki pociągnąć i czy podłączać się pod ECU (pod maska) czy tylko do wtyczki diagnostycznej przy bezpiecznikach....

koledzy pomóżcie :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Megane I phII z komputera wtrysku pin 11 do kostki licznika pin 7 kostka 15pinowa.

z przycisku wycieraczki jeden przewód do pin 6 kostki 15pinowej licznika drugi do pin 24 kostki 30pinowej licznika.

Jeżeli we wtyczce komputera wtrysku nie masz przewodu w pinie 11 to zsuń osłonę przewodów wtyczki odwróć wtyczkę , podważ żółty plastik z właściwej strony i zdemontuj go wprowadź przewód i złóż z powrotem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nel, oki ale wedle moich poszukiwań pin 11 jest pinem do linii diagnostycznej a sam wtrysk jest pod innym... no chyba że zbyt dosłownie podchodzę do oznaczeń.

kombinowałem jak się dostać do ECU ale za cholerę nie mogę się dobrać- ściągnąć jakiś plastik, przesunąć coś, może jakiś zaczep.

może wieszNel, ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja piszę o megane I phII 1,4 16V komputer wtrysku jest w przedziale silnika przed lewym nadkolem. Pod wiązką przewodów wychodzącą z wtyczki jest czerwony plastik trzeba go pociągnąć w stronę silnika żeby się wysunął a następnie wyciągamy wtyczkę do góry

Odcinamy opaskę zaciskową która spina przewody z plastikową osłoną przewodów i zsuwamy ją z wtyczki .Teraz można sprawdzić czy jest przewód w pinie 11 ja go tam miałem ale kończył się w skrzynce bezpieczników obok pod maską. Przedłużyłem do kostki do licznika pin 7 i działa .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z prawej

To jeszcze dodajcie, z boku z prawej i z boku z lewej strony komory silnika i będzie chyba całość, bo tył auta pomijam bo nic pod maską nie zobaczy, chyba, że ma szyję jak żyrafa albo inne pomoce lustrzane itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Megane I phI wtyczka komputera wtrysku musi być 55 pinowa

Przewód między blokiem wtrysku pin 13 (silniki F) lub pin 50 (silnik K) a

pin D2 niebieskiego modułu w złączu R34( skrzynka bezpiecz pod maską)

a następnie między pin D2 a pinem 4 Złącze A (przezroczyste) licznika

 

Wyświetlanie danych / przycisk na wycieraczce/

Pierwszy przewód - pin 2 Złącze B (brązowe) licznika

Drugi - do masy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przebieg całkowity, chwilowy i śr. prędkość. reszty nie ma a po 16 milach mam błąd D- na linii pompy paliwa z tego co pamiętam. podłączałem pod dwa piny w ecu, 11 z twojej informacji- wtykłem drucik w już podłączony kabel (nie wiem gdzie idzie) oraz w pin 50 (wg

WKŁ jest to pin do komp. pokładowego) tam kabla nie było. Tak czy siak nie ma wskazań. spróbuje jeszcze się na żywca połączyć z kablem z 11 przez ściągnięcie kawałka izolacji- może to coś da.

sprawdzić czy jest przewód w pinie 11 ja go tam miałem ale kończył się w skrzynce bezpieczników

Jak do tego doszedłeś? ja mam dwa identyczne kolory kabli w pin 11 oraz 9 i za cholere nie wiadomo gzie one idą- przecież nie będę rozwalał całej izolacji ze wszystkich kabli od ecu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W skrzynce bezpieczników pod maską wyciągnij do góry płytkę bezpieczników i przekażników (odepnij gumową opaskę trzymającą wiązkę przewodów) pod nimi zobaczysz (na dnie) dużą kostkę z przewodami .W tej kostce są 3 lub 4 mniejsze kostki każda w innym kolorze -.przewód z pinu 11 powinien być w szarej kostce (12pinowej ) na pozycji 7

Pin 50 dotyczy megi I phI silnika 8 zaworowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!