Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Awaria elektrycznej szyby


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, użeram się z problemem szyby kierowcy...

<><><><><><><><><><><><><><>

Na początku jak kupiłem samochód raz działała raz nie...później w ogóle padła... pozostałe szyby działały i działają dalej.

<><><><><><><><><><><><><><>

Zacząłem od sprawdzenia styków (wszystko ok nie zaśniedziałe i kostka drzwi oraz pod siedzeniem a także profilaktycznie kostki w tapicerce )

<><><><><><><><><><><><><><>

Później bezpieczniki także ok.

<><><><><><><><><><><><><><>

Pomyślałem moduł komfortu ( 6 pinów) wyciągnąłem go, na krótko silniczek pod akumulator silniczek kręci.

<><><><><><><><><><><><><><>

Wysłałem moduł komfortu do el cars (zrobili bardzo szybko) lecz dalej nie działa...

<><><><><><><><><><><><><><>

Zamieniłem moduły z innych drzwi i znów to samo ( w tych co działały to działają stary i po regeneracji dalej natomiast u kierowcy cisza).

<><><><><><><><><><><><><><>

Dzisiaj raz na chwilę silniczek załapał ale nie był przykręcony do linek, po przykręceniu nie działa dalej ( sam teraz znów nie działa).

<><><><><><><><><><><><><><>

Czy ktoś mógłby mi podpowiedzieć co jeszcze można sprawdzić, bo już chciałem zamawiać przełącznik (siwy na przednie drzwi) od kierowcy może tam coś nie tak, bądź kompletną wiązkę elektryczną?

<><><><><><><><><><><><><><>

A także czy ktoś ma może zdjęcie jak oryginalnie jest zamontowany silniczek w drzwiach kierowcy bo chciałbym to jak się uporam z problemem zrobić na fest :)

<><><><><><><><><><><><><><>

Za wszelkie sugestie i rady z góry dziękuje bo pomysły mi się kończą a nie chce iść w dodatkowe koszta

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.9 - Enter Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po przykręceniu nie działa dalej

Z opisu to najprawdopodobniej masz przypalony silnik (może coś ze szczotkami). Pod obciążeniem nie daje rady.

Co do panelu sterowania (z szarą kostką) to jak go chcesz sprawdzić to:

1. odłącz wtyczkę od modułu sterowania silnikiem szyby.

2. naciśnij przycisk od odpowiedniej szyby i trzymaj.

3. miernikiem sprawdź czy jest masa na pinie 1 lub 2 (zależy czy chcesz zamknąć czy otworzyć szybę) odłączonej wtyczki.

4. jak jest masa włącznik jest dobry.

Co do mocowania nie mam zdjęcia ale silnik, wraz z kołem zwijającym linki, przymocowany jest od wewnętrznej strony do plastikowego poszycia drzwi na 3 wkrętach - dotyczy przednich szyb.

Edytowane przez mireczek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silniczek ma bank sprawny, gdyż ściągnięty z tylnych drzwi gdzie problemu nie bylo, a poza tym mam 2 w razie czego i na krótko pod aku chodzą, lecz wpięte w kostkę już nie, także wykluczam ten element.

<><><><><><><><><><><><><><>

Co do sprawności przełącznika jutro do tego się zabieram zobaczę czy jest napięcie, dzięki za instrukcje który pin itd. Dam znać czy poszło.

<><><><><><><><><><><><><><>

Co do montażu mechanizmu to dałem najpierw auto pseudofachowcom i zmieniali linki całe i nie wiem dokładnie jak one mają iść bo do tego miejsca widzę że nie będę wstanie podciągnąć tego ( linki jakieś krótkie czy coś zawaliło)

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.9 - Enter Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro przekładasz silniczek i gdzie indziej działa oraz składali poprzednio jacyś "fachowcy" to pewnie tak złożyli, że za duża siła jest potrzebna, aby ruszyć linki (silnik nie daje rady). Jak chcesz zdjęcie samego "gołego" mechanizmu z linkami to mam gdzieś w garażu mogę zamieścić.

czy jest napięcie,

Nie sprawdzasz czy jest napięcie, nie znajdziesz go tam na tych pinach. Po podłączeniu miernika musisz sprawdzić czy między tymi pinami 1 i 2 jest przejście do masy. Napięcie jest tylko na środkowym grubym (przeważnie czerwonym) kablu oraz na ostatnim 6 (zależnie od wersji szyb - sterowanie z UCH). Drugi gruby to masa. Przyciski działają na zasadzie łączenia z masą, a nie łączenia z plusem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, uporałem się z problemem... Wina była w kostce drzwi styki mimo, że były proste to jednak jeden nie łączył podgięcie załatwiło ten temat, teraz czas nawijać linki w wolnej chwili i cieszyć się z szyby ;) później zrobić hf bo gdzieś mam teraz zwarcie na antenie po lewej stronie jak grzebałem ale to w wolnej chwili...

dzięki za pomoc miernik się przydał bo na tej szybie podawał inne wartości na kolega mówił że przez ten styk szedł za słaby prąd by ruszyć silniczek. Jeszcze raz dzięki za pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Podepnę się pod temat. (Secenic 2004 r). Od ok. tygodnia tylna prawa szyba bez względu czy dawałem opuszczanie czy podnoszenie (przyciskiem z panelu kierowcy czy przyciskiem w tylnych prawych drzwiach) to szyba idzie tylko do dołu. Do wczoraj zamykałem ją z przycisku w klapie tylnej gdy klikałem dwukrotnie aby zamknąć auto wraz z domykaniem szyb. Wtedy szyba się podnosiła czyli mechanizm jest sprawny. Wczoraj zdjąłem klemę z akumulatora mając nadzieję, że może "reset" przywróci jej normalne działanie. Niestety od tego czasu szyba ani drgnie. Jest cały czas w pozycji opuszczonej na sam dół. Wszystkie pozostałe szyby oczywiście przyuczyłem a ta tylko zeszła na dół (tak jak wcześniej nie reagowała na podnoszenie) a przycisk domykania w klapie już teraz w ogóle na nią nie działa i mam auto z otwartą szybą cały czas :( proszę o podpowiedzi jak rozwiązać problem? Myślę, że silnik i prowadnice są sprawne a problem tkwi bardziej w elektronice lub sterowaniu, ponieważ do momentu zdjęcia klemy szyba się podnosiła co prawda z trybu domykania w klapie ale mogłem jednak ją zamykać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale zamykając z klapy z domykaniem szyb przed zdjęciem klemy szyba się zamykała, więc czy ten moduł działa tylko na włączniki kierowcy i w danych drzwiach?

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.7 Ludzie :!:

Czytajcie przed wysłaniem to co palce "nastukały" na klawiszach :!:

Poprawcie, wstawcie odpowiednie znaki przestankowe. Zacznijcie nowe zdanie wielką literą :!:

Nikt was nie goni :!: Nie ogłaszaliśmy konkursu wklepywania literek na czas :!: ;)

Trochę szacunku dla czytających. -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moduł działa na kilka sygnałów. Bezpośrednio z drzwi gdzie jest szyba, z drzwi kierowcy oraz z modułu UCH (zależy od wersji, tzn np. czy ma impulsowe zamykanie itp.). Bynajmniej twój przypadek na 99% jest typowym objawem padniętego modułu silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest wersja z automatycznym zamykaniem szyb czyli takim gdzie przy mocniejszym naciśnięciu włącznika otwierania szyba otwiera się lub zamyka sama. Czy ten moduł sterowania szybą można naprawić czy trzeba nowy kupić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) Szyba na sam dół, jak tam będzie to przytrzymanie przez kilka sekund przełącznika w pozycji otwierania szyby.

2) Szyba na samą górę, jak tam będzie to przytrzymanie przez kilka sekund przełącznika w pozycji zamykania szyby.

3) Powtórzyć przy wszystkich szybach.

 

sorry, ostatnia zawartość wyświetliła mi kilka stron wyżej post w którym ktoś prosił o procedurę przyuczenia szyb, post można usunąć jeśli się da

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ten moduł sterowania szybą można naprawić czy trzeba nowy kupić?

Kupić można tylko używany lub naprawić. Poszukaj na allegro są oferty naprawy z gwarancją. Wg mnie lepiej kupić naprawiany z gwarancją niż jakiś używany w ciemno. Jest jeszcze trzecia wersja taka jak w tych odnośnikach: Mój odnośnik

Edytowane przez mireczek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdybym się zabrał za to sam (nie jestem elektrykiem) to czy po zdjęciu tapicerki w drzwiach jest jakiś sposób na zdiagnozowanie czy to ten moduł na 100% się zepsuł? Wtedy bym go wypiął i wysłał do firmy, która je naprawia :) bo terminy u mechanika u mnie, który to robi są odległe...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz sprawdzić przekładając z tylnych drzwi. Ewentualnie sprawdź miernikiem czy na wtyczce jest napięcie i masa. Środkowe grube przewody to + i masa. Pin nr 1 i nr 2 to sterowanie z przycisków w drzwiach - góra i dół (tutaj po naciśnięciu przycisku "pojawić" się powinna masa, nie napięcie). Pin ostatni 6 to sterowanie silnikiem z UCH (jak UCH poda impuls to powinno pojawić się niewielkie napięcie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za dotychczasowe podpowiedzi mireczek01. Może dziś uda mi się za to zabrać. Nie mam jednak miernika ale spróbuję przełożyć moduł z drugich tylnych drzwi. Rozumiem, że jeśli ten drugi zadziała to moduł padł na 100% i mogę go wysyłać np. do elcars. Albo jak już będę miał wszystko na wierzchu to podjadę do jakiegoś elektryka żeby sprawdził miernikiem itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!