Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

No i stało się dzisiaj zapaliła mi się na czerwono informacja z sygnałem dźwiękowym "Usterka układu hamulcowego" zapaliła mi się 3 razy na ok 1s, wciskając mocniej pedał hamulca mam wrażenie jakby się robił coraz bardziej miętki.

Miałem z 1km do domu i się dotoczyłem teraz się zastanawiam czy jechać do serwisu czy korzystać z assistance? Ktoś miał coś podobnego trochę lipa nowe auto, miesiąc czasu i już taka awaria !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

być może to pompa hamulcowa, pozytywny aspekt tego jest chociaż taki, że nowe auto z rozwinietą elektroniką ma tę wyższość, że 'ostrzega' o awarii wpływającej na bezpieczeństwo kierowcy, w starszych egzemplarzach można skończyć w rowie lub na aucie przed nami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie może to być nieszczelność układu. Jak masz możliwość to stań gdzieś samochodem, odpal go i powciskaj lekko hamulec a druga osoba niech patrzy pod spód samochodu, czy gdzieś nie tryska płynem hamulcowym. Jak znajdziesz gdzieś plamy z płynu w okolicach kół to będzie to przewód. Podobnie miałem w Sienie i okazało się, że przegnił przewód hamulcowy. Ale ja bym tym samochodem nigdzie nie jechał, bo taka awaria szybko pozbywa się płynu z całego układu i pedał zostaje w podłodze a auto bez hamulców kończy. Ja miałem to szczęście, że mogłem z ojcem sam wymienić przewod, bo mamy kanał i zwinne ręce :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to w MIII są linki zamiast hydrauliki? Bo podejrzewam, że jak jest nieszczelność układu to też będzie się wyświetlać ostrzeżenie, tym bardziej, że nie świeci się cały czas. A objawy były podobne w obu przypadkach więc co szkodzi sprawdzić? Tym bardziej,że wymiana jednego przewodu jest mniej kosztowna niż pompy hamulcowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj odebrałem auto

w poniedziałek do serwisu - diagnoza "w fabryce nie zamontowali jakiejś spinki do przewodu hamulcowego" na szczęście nie wyciekł płyn hamulcowy

we wtorek serwis dostaje zamówiony przewód wraz ze spinką po czym okazuje się iż jest on nie właściwy ??? :!:<szukaj>

środa przyjeżdża odpowiedni i odbieram auto

3 dni bez auta przez jakąś pierdołę już mi się przestaje podobać renia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

Przebieg 20 tys. Pojawił mi się taki sam komunikat "Usterka układu hamulcowego". Wsztystko bvło ok więc jeździłem dalej - do soboty. Przestał mi działać hamulec ręczny. Pojechałem do serwisu i okazało się, że wyczepiły się linki od strony dźwigni (podobno tylko tam mogą się wyczepić). Wg mechaników problem pojawia się coraz częściej ponieważ w trakcie eksploatacji linki są coraz luźniejsze, a mocowanie linek jest słabo zabezpieczone.

Czekają aż Renault ogłosi akcję naprawczą. Podobny problem pojawiał się w Renault Traffic tzn mocowanie linek.

 

Pozdrawiam

Krzysztof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Mam pytanie odnośnie hamulca automatycznego w SCENICU III: w przypadku zaciągnięcia ręcznego np. przy postoju pod górkę lub z, jak długo należy trzymać przycisk hamulca? Nie wiem czy słusznie zauważyłem, że krótkie jego pociągnięcie może powodować wskoczenie błędu,który znika sam bądź jak u mnie wskoczył na stałe i musiałem kompem kasować go w serwisie, choć tam mi powiedzieli, że wykazał on przerwę w obwodzie czujnika położenia pedału sprzęgła. Poprawili styki w obwodzie i powiedzieli by jeździć bo wszystko bo wszystko powinno być już ok, ale to może też być potencjometr lub cały czujnik. Oczywiście było zupełnie odwrotnie, na następny dzień przy ręcznym zaciąganiu, sporadycznie, ale błąd się pokazywał, po czym znikał po wciśnięciu sprzęgła i pedału gazu i nie wskakiwał na stałe. Zauważyłem, nie wiem czy słusznie taką prawidłowość, że dłuższe przytrzymanie przycisku hamulca, aż do wyraźnego czucia, że zaciągnął powoduje, że wszystko jet ok. No ale to może być przypadek i po jakimś czasie znowu zacznie wyskakiwać komunikat :skontroluj hamulec parkingowy. Pytam czy słusznie zaobserwowałem tę prawidłowość oraz o sugestie i podpowiedzi. Co prawda jest gwarancja, ale to wkurza, szczególnie pomarańczowy klucz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam co prawda SII - ale uważam iż fakt czasu naciśnięcia włącznika ręcznego nie może mieć żadnego wpływu na wystąpienie błędu. Naciskając przycisk dajesz syganł i rozpoczyna się procedura zaciągania ręcznego. I tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam, miałem to samo. Ale tylko raz mi się zdarzyło. Pojechałem do serwisu i wykasowali błąd. W sumie nie wiedzieli co to ale serwisant wspomniał właśnie , że jak zbyt delikatnie się pstryczek pociągnie od ręcznego to gdzieś tam styki minimalnie się dotykają i nie ma jakby odpowiedniego impulsu elektrycznego. W każdym razie komp głupieje i na wszelki wypadek wysyła komunikat. Stwierdzono , że to oczywiście jak zwykle pierwszy przypadek w Renault i nie mają wystarczających danych o takich przypadkach. Jak by się powtórzyło to będą pstryczek wymieniać bo może wadliwy jest. Ale od ponad roku nic się już takiego nie wydarzyło także mam spokój. Może się pstryczek ułożył , dotarł albo co?

Martwi mnie natomiast fakt , że ogólnie to już mam spory rant na tylnych tarczach hamulcowych a na przednich praktycznie żadnego. A to przecież przednie hamulce są bardziej obciążone. Nadmienię , że auto ma 18000 km przejechane. A jak wiadomo tylne tarcze nie są tanie bo są wymienne razem z całą piastą (jeden element). Cena to około 1000 zł za sztukę. Z tego co pamiętam to w żadnym ze swoich aut nie musiałem tylnych hamulców robić. Zawsze przednie kończyły się wcześniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

w fabryce w M3 jest za malo plynu hamulcowego w zbiorniczku , przy czym czesty jest wyciek z silownika sprzegla juz przy 30 000 km , przy tym zapala sie wlasnie usterka ukladu hamulcowego.

 

linki nie maja wogole powiazania z ta usterka , wada linek jest to ze podczas minusowych temperatur zamarzaja od wilgoci , i wyczepiaja sie przy dzwigni hamulca , wada ta zostala w nowszych modelach poprawiona poprzez zmiane elementu mocujacego linki do dzwigni ham recz.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki

 

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!