FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence: Obudowa termostatu - FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence

Skocz do zawartości

  • 2 stron +
  • 1
  • 2
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Megane I phII
Obudowa termostatu

#1 Użytkownik nie jest zalogowany   Pelas69 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 19-październik 10
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Auto:MEGANE
  • Silnik:1.6 16v
  • Przebieg (tys.km):206

Napisano 15 lipiec 2011 - 19:37

Witam
Przy wymianie termostatu zerwałem jedną z tych trzech śrub mocujących, na szczęście podczas dokręcania więc powinienem wykręcić ją wykrętakiem, ale nie to stanowi problem.
Moje pytanie czy obudowa termostatu ma kontakt z olejem? czy odkręcenie jej wiąże się ze spuszczeniem oleju?? A może ktoś będzie na tyle uprzejmy ze wytłumaczy mi tą czynność krok po kroku.
To są moje pierwsze kroki w mechanice więc jeśli pytania są banalne proszę o wyrozumiałość.
Pozdrawiam

Dodam tylko ze jest to ta dolna śruba i nie nawiercę jej bez wymontowania obudowy.

Użytkownik Pelas69 edytował ten post 15 lipiec 2011 - 19:41

0

Sprawdź:

Zapleczowo.pl
Hosting www z dyskami SSD


Szukasz samochodu?
Sprawdź najnowsze oferty sprzedaży


 

#2 Użytkownik nie jest zalogowany   P_r_z_e_m_o 

  • Wyświetl blog
  • Wyświetl galerię
  • Grupa: Mod Team
  • Rejestracja: 05-wrzesień 06
  • Skąd:Oświęcim
  • Auto:Scenic Kaleido / Vectra C
  • Silnik:1,6/16V K4M7 / 2,0 TDi
  • Przebieg (tys.km):~200

Napisano 15 lipiec 2011 - 19:48

Jeżeli chodzi Ci o ten element metalowy to tak, ma on kontakt z olejem. Ale nie trzeba spuszczać oleju, wystarczy, że auto postoi jakiś dłuższy czas, np przez noc, zanim to odkręcisz. Natomiast wyleje się płyn chłodzący, więc trzeba coś podstawić.
Pod tą obudową masz metalową uszczelkę.
Pozdrawiam - P_r_z_e_m_o
Dołączona grafika
Zaglądnij TU - hasło: renault
0

#3 Użytkownik nie jest zalogowany   droopy 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 23-luty 14
  • Skąd:Łódź
  • Auto:Megane I Classic phI
  • Silnik:1.6E 90KM
  • Przebieg (tys.km):175

Napisano 05 czerwiec 2014 - 16:07

Dzień dobry.
Ja mam pytanie odnośnie tej obudowy termostatu tylko w phI. Z miesiąc temu rozkręcałem to wszystko bo na łączeniu obudowy termosatu z blokiem silnika sączył mi się płyn chłodniczy. Nie było tam uszczelki tylko ten czerwony sylikon, uszczelka w płynie. Kupiłem więc taki sylikon i z jego pomocą uszczelniłem to połączenie. Sprawa wygląda tak, że płyn chłodniczy wciąż ubywa, pomimo że na tym łączeniu co robiłem jest już sucho. Do tego przed chwilą zauważyłem majonez pod korkiem oleju...czy to może być wina tego, że źle uszczelniłem jednak obudowe termostatu i płyn chłodniczy dostaje się do tunelu olejowego? Oleju na bagnecie mi nie przybyło i na bagnecie nie ma majonezu.
Dodam jeszcze, że uszczelkę pod głowicą raczej wykluczam bo wymieniona była na początku tego roku.
0

#4 Użytkownik nie jest zalogowany   krzychu73 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 03-listopad 13
  • Skąd:Pabianice
  • Auto:Scenic II,Fabia,T4
  • Silnik:1.9dci
  • Przebieg (tys.km):165000

Napisano 05 czerwiec 2014 - 19:29

Majonez to nic groźnego, normalna sprawa jak auto jeździ na krótkich odcinkach, niedogrzane. W płynie oczek nie masz?

Użytkownik aston76 edytował ten post 05 czerwiec 2014 - 19:36

0

#5 Użytkownik nie jest zalogowany   droopy 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 23-luty 14
  • Skąd:Łódź
  • Auto:Megane I Classic phI
  • Silnik:1.6E 90KM
  • Przebieg (tys.km):175

Napisano 05 czerwiec 2014 - 20:00

No właśnie wydaje mi się, że coś się pojawiło w płynie chłodniczym. Dość często muszę dolewać, więc może nie zdąży się zanieczyścić aż tak... Zresztą sam fakt mnie dziwi, że ubywa płynu, a wszędzie sucho jest. Jak uszczelniałem miesiąc wcześniej tę obudowę termostatu to płyn wyglądał na czysty, a majonezu naprawdę nigdy wcześniej nie widziałem na korku, nawet jak wydmuchało mi uszczelkę pod głowicą dlatego się zdziwiłem i połączyłem to z ostatnią naprawą. Rozebrać chyba będzie trzeba jeszcze raz tę obudowę termostatu i złożyć od nowa, nie? Ile tego sylikonu tak mniej więcej trzeba dawać i rozumiem, że obtoczyć nim każdy kanał w obduowie termostatu?
0

#6 Użytkownik nie jest zalogowany   zawisza1980 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 04-grudzień 07
  • Skąd:Gdynia
  • Auto:Toyota Corolla Verso / Renault Clio II
  • Silnik:2,2 D4D 136KM / 1,9D 64KM
  • Przebieg (tys.km):199750

Napisano 05 czerwiec 2014 - 21:28

Wyświetl postUżytkownik krzychu73 dnia 05 czerwiec 2014 - 19:29 napisał

Majonez to nic groźnego

Tak nic groźnego :lol: mogą to być pierwsze objawy uszczelki pod głowicą ale SPOKO jak wywali to będzie wiadomo na pewno. Lepiej sprawdź płyn w zbiorniczku czy nie widać bąbelków. Do termostatu można kupić oryginalną uszczelkę.
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
0

#7 Użytkownik nie jest zalogowany   droopy 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 23-luty 14
  • Skąd:Łódź
  • Auto:Megane I Classic phI
  • Silnik:1.6E 90KM
  • Przebieg (tys.km):175

Napisano 06 czerwiec 2014 - 10:45

Nie no pisałem, że uszczelka pod głowicą wymieniona na początku tego roku, w styczniu 2014 dokładnie :) Nie wydaje mi się, żeby po zrobieniu może 1.5 tys km już ją wywaliło. Bąbelków na pewno nie ma, widać jednak lekki rosołek, takie plamki więc zapewne olej, którego nie widziałem przy uszczelnianiu termostatu. Myślę, że jednak coś spaprałem w uszczelnieniu i woda przedostaje się do oleju na łączeniu obudowy termostatu z blokiem. Uszczelkę właśnie szukałem na 4cars to nie znalazłem, ale popytam w takim razie. Pewnie będzie pewniejsza niż ten sylikon :)

Dodano: 06 cze 2014 - 11:45

Wyświetl postUżytkownik zawisza1980 dnia 05 czerwiec 2014 - 21:28 napisał

Do termostatu można kupić oryginalną uszczelkę.

Zawisza1980, a masz może namiary na jakiś sklep online gdzie można kupić taką uszczelkę? Już 4 obdzwoniłem to nigdzie nigdy nie mieli nawet takiej części...chyba, że to tylko w ASO można kupić?
0

#8 Użytkownik nie jest zalogowany   zawisza1980 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 04-grudzień 07
  • Skąd:Gdynia
  • Auto:Toyota Corolla Verso / Renault Clio II
  • Silnik:2,2 D4D 136KM / 1,9D 64KM
  • Przebieg (tys.km):199750

Napisano 06 czerwiec 2014 - 12:14

Wyświetl postUżytkownik droopy dnia 06 czerwiec 2014 - 10:45 napisał

woda przedostaje się do oleju na łączeniu obudowy termostatu z blokiem

Nie ma takiej możliwości niestety. Mój kolega właśnie robi uszczelkę 2 raz po przejechaniu 3 tys. Niestety źle zrobione na kiepskich zamiennika i jest efekt. Poszukaj na alledrogo :mrgreen: pierwsze z brzegu http://allegro.pl/us...4294385544.html lub taniej http://allegro.pl/us...4305746726.html

Użytkownik zawisza1980 edytował ten post 06 czerwiec 2014 - 12:16

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
0

#9 Użytkownik nie jest zalogowany   droopy 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 23-luty 14
  • Skąd:Łódź
  • Auto:Megane I Classic phI
  • Silnik:1.6E 90KM
  • Przebieg (tys.km):175

Napisano 09 czerwiec 2014 - 09:55

O alledrogo nie pomyślałem zupełnie, dzięki B) A z tą uszczelką głowicy to mnie nie załamuj proszę :P droga impreza z taką wymianą :huh: Zacznę od tego termostatu, jak to nic nie da to oznacza, że niestety masz rację pewnie...

Dodano: 09 cze 2014 - 10:55
Dodam jedną informację bo może komuś się to kiedyś przyda. Byłem u źródła dowiedzieć się o uszczelkę na łączeniu obudowy termostatu z blokiem silnika w megane I ph I, czyli w ASO Renault. Pokazali mi specyfikację techniczną tego połączenia i faktycznie inżynier z Renault nie przewidział tam uszczelki...jestem mocno zdziwiony tym faktem bo połączenie dość istotne, ale robi się to na sylikon :) Uszczelki nie znalazłem na alledrogo, w sklepach motoryzacyjnych i w ASO jak widać też nie.
0

#10 Użytkownik nie jest zalogowany   zawisza1980 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 04-grudzień 07
  • Skąd:Gdynia
  • Auto:Toyota Corolla Verso / Renault Clio II
  • Silnik:2,2 D4D 136KM / 1,9D 64KM
  • Przebieg (tys.km):199750

Napisano 09 czerwiec 2014 - 12:06

Wyświetl postUżytkownik droopy dnia 09 czerwiec 2014 - 09:55 napisał

Uszczelki nie znalazłem na alledrogo

Linki które dodałem chyba pokazują coś innego :lol: Kliknij w nie a zobaczysz coś dziwnego :D
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
0

#11 Użytkownik nie jest zalogowany   droopy 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 23-luty 14
  • Skąd:Łódź
  • Auto:Megane I Classic phI
  • Silnik:1.6E 90KM
  • Przebieg (tys.km):175

Napisano 09 czerwiec 2014 - 12:36

Wyświetl postUżytkownik zawisza1980 dnia 09 czerwiec 2014 - 12:06 napisał

Cięcie

No niestety nie Kolego :) Linki które podałeś są do uszczelek obudowy termostatu z innego silnika, dokładnie takie obudowy:
Dołączona grafika

Z kolei w moim samochodzie obudowa termostatu wygląda tak:
Dołączona grafika

Zupełnie co innego i do tego niestety faktycznie nie ma uszczelki :(

Dlatego właśnie mnie się wydaje, że w przypadku mojego termostatu może się tam mieszać woda z olejem bo te małe otwory to chyba tunele olejowe. W obudowie termostatu do którego mi dałeś linki chyba nie ma tunelu olejowego, ale nie znam się :) Mam jeszcze do wymiany wężyk z odpowietrznikiem to jak to wszystko zrobię od nowa to dam znać czy faktycznie ponowne uszczelnienie wyeliminowało problem dostawania się wody do oleju i odwrotnie.

Dołączona grafika
Regulamin pkt. 5.13 – cytowanie Aston76

Użytkownik aston76 edytował ten post 09 czerwiec 2014 - 17:57

0

#12 Użytkownik nie jest zalogowany   zawisza1980 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 04-grudzień 07
  • Skąd:Gdynia
  • Auto:Toyota Corolla Verso / Renault Clio II
  • Silnik:2,2 D4D 136KM / 1,9D 64KM
  • Przebieg (tys.km):199750

Napisano 09 czerwiec 2014 - 12:48

Zwracam honor :notacrook: jak rozbierałem takie termostaty to była tylko uszczelka z papieru. Gdzieś jeszcze chyba mam taki termostat to sprawdzę.
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
0

#13 Użytkownik nie jest zalogowany   P_r_z_e_m_o 

  • Wyświetl blog
  • Wyświetl galerię
  • Grupa: Mod Team
  • Rejestracja: 05-wrzesień 06
  • Skąd:Oświęcim
  • Auto:Scenic Kaleido / Vectra C
  • Silnik:1,6/16V K4M7 / 2,0 TDi
  • Przebieg (tys.km):~200

Napisano 09 czerwiec 2014 - 12:57

Wyświetl postUżytkownik zawisza1980 dnia 09 czerwiec 2014 - 12:48 napisał

to była tylko uszczelka z papieru
Raczej z preszpanu ;). Papier nasiąknie w kilka minut i będzie ciekło.
Poszukaj takiej teczki lub zapytaj w sklepie amortyzacyjnym o preszpan. Arkusz kupisz za parę złotych.
Potem wytnij uszczelką, możesz ją nawet posmarować silikonem wysokotemperaturowym z obu stron.
Pozdrawiam - P_r_z_e_m_o
Dołączona grafika
Zaglądnij TU - hasło: renault
0

#14 Użytkownik nie jest zalogowany   droopy 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 23-luty 14
  • Skąd:Łódź
  • Auto:Megane I Classic phI
  • Silnik:1.6E 90KM
  • Przebieg (tys.km):175

Napisano 09 czerwiec 2014 - 15:12

Wyświetl postUżytkownik P_r_z_e_m_o dnia 09 czerwiec 2014 - 12:57 napisał

Poszukaj takiej teczki lub zapytaj w sklepie amortyzacyjnym o preszpan.

A może być taka teczka pamiętająca czasy poprzedniego ustroju politycznego? B) Bo tego to mam dużo, takie dosyć twarde, nie tekturowe są. Kiedyś robiłem z nich na przykład osłonę chłodnicy na zimę do poloneza i fiata uno :]
0

#15 Użytkownik nie jest zalogowany   P_r_z_e_m_o 

  • Wyświetl blog
  • Wyświetl galerię
  • Grupa: Mod Team
  • Rejestracja: 05-wrzesień 06
  • Skąd:Oświęcim
  • Auto:Scenic Kaleido / Vectra C
  • Silnik:1,6/16V K4M7 / 2,0 TDi
  • Przebieg (tys.km):~200

Napisano 09 czerwiec 2014 - 17:38

Taka będzie najlepsza, wtedy to dopiero teczki robili :P
Pozdrawiam - P_r_z_e_m_o
Dołączona grafika
Zaglądnij TU - hasło: renault
0

Udostępnij ten temat:


  • 2 stron +
  • 1
  • 2
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Ostatnie artykuły




Forum motoryzacyjne megane.com.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Renault, a w szczególności posiadaczy modeli Megane, Scenic, Fluence oraz modeli Clio Laguna Vel Satis Latitude i innych. Forum megane.com.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Renault. Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Wszelkie naruszenia praw autorskich należy zgłaszać pod adres: naduzycia@ruzam.pl. W sieci od 2006-09-04.

Renault Forum :: Fiat Klub Polska :: Hosting w Polsce :: Hosting SSD z Memcached :: Symfony2 developer