Jump to content

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

Recommended Posts

Pelas69    0

Witam

Przy wymianie termostatu zerwałem jedną z tych trzech śrub mocujących, na szczęście podczas dokręcania więc powinienem wykręcić ją wykrętakiem, ale nie to stanowi problem.

Moje pytanie czy obudowa termostatu ma kontakt z olejem? czy odkręcenie jej wiąże się ze spuszczeniem oleju?? A może ktoś będzie na tyle uprzejmy ze wytłumaczy mi tą czynność krok po kroku.

To są moje pierwsze kroki w mechanice więc jeśli pytania są banalne proszę o wyrozumiałość.

Pozdrawiam

 

Dodam tylko ze jest to ta dolna śruba i nie nawiercę jej bez wymontowania obudowy.

Edited by Pelas69

Share this post


Link to post
Share on other sites
P_r_z_e_m_o    155

Jeżeli chodzi Ci o ten element metalowy to tak, ma on kontakt z olejem. Ale nie trzeba spuszczać oleju, wystarczy, że auto postoi jakiś dłuższy czas, np przez noc, zanim to odkręcisz. Natomiast wyleje się płyn chłodzący, więc trzeba coś podstawić.

Pod tą obudową masz metalową uszczelkę.

Share this post


Link to post
Share on other sites
droopy    30

Dzień dobry.

Ja mam pytanie odnośnie tej obudowy termostatu tylko w phI. Z miesiąc temu rozkręcałem to wszystko bo na łączeniu obudowy termosatu z blokiem silnika sączył mi się płyn chłodniczy. Nie było tam uszczelki tylko ten czerwony sylikon, uszczelka w płynie. Kupiłem więc taki sylikon i z jego pomocą uszczelniłem to połączenie. Sprawa wygląda tak, że płyn chłodniczy wciąż ubywa, pomimo że na tym łączeniu co robiłem jest już sucho. Do tego przed chwilą zauważyłem majonez pod korkiem oleju...czy to może być wina tego, że źle uszczelniłem jednak obudowe termostatu i płyn chłodniczy dostaje się do tunelu olejowego? Oleju na bagnecie mi nie przybyło i na bagnecie nie ma majonezu.

Dodam jeszcze, że uszczelkę pod głowicą raczej wykluczam bo wymieniona była na początku tego roku.

Share this post


Link to post
Share on other sites
krzychu73    5

Majonez to nic groźnego, normalna sprawa jak auto jeździ na krótkich odcinkach, niedogrzane. W płynie oczek nie masz?

Edited by aston76

Share this post


Link to post
Share on other sites
droopy    30

No właśnie wydaje mi się, że coś się pojawiło w płynie chłodniczym. Dość często muszę dolewać, więc może nie zdąży się zanieczyścić aż tak... Zresztą sam fakt mnie dziwi, że ubywa płynu, a wszędzie sucho jest. Jak uszczelniałem miesiąc wcześniej tę obudowę termostatu to płyn wyglądał na czysty, a majonezu naprawdę nigdy wcześniej nie widziałem na korku, nawet jak wydmuchało mi uszczelkę pod głowicą dlatego się zdziwiłem i połączyłem to z ostatnią naprawą. Rozebrać chyba będzie trzeba jeszcze raz tę obudowę termostatu i złożyć od nowa, nie? Ile tego sylikonu tak mniej więcej trzeba dawać i rozumiem, że obtoczyć nim każdy kanał w obduowie termostatu?

Share this post


Link to post
Share on other sites
zawisza1980    24

Majonez to nic groźnego

Tak nic groźnego :lol: mogą to być pierwsze objawy uszczelki pod głowicą ale SPOKO jak wywali to będzie wiadomo na pewno. Lepiej sprawdź płyn w zbiorniczku czy nie widać bąbelków. Do termostatu można kupić oryginalną uszczelkę.

Share this post


Link to post
Share on other sites
droopy    30

Nie no pisałem, że uszczelka pod głowicą wymieniona na początku tego roku, w styczniu 2014 dokładnie :) Nie wydaje mi się, żeby po zrobieniu może 1.5 tys km już ją wywaliło. Bąbelków na pewno nie ma, widać jednak lekki rosołek, takie plamki więc zapewne olej, którego nie widziałem przy uszczelnianiu termostatu. Myślę, że jednak coś spaprałem w uszczelnieniu i woda przedostaje się do oleju na łączeniu obudowy termostatu z blokiem. Uszczelkę właśnie szukałem na 4cars to nie znalazłem, ale popytam w takim razie. Pewnie będzie pewniejsza niż ten sylikon :)

 

Dodano: 06 cze 2014 - 11:45

Do termostatu można kupić oryginalną uszczelkę.

Zawisza1980, a masz może namiary na jakiś sklep online gdzie można kupić taką uszczelkę? Już 4 obdzwoniłem to nigdzie nigdy nie mieli nawet takiej części...chyba, że to tylko w ASO można kupić?

Share this post


Link to post
Share on other sites
zawisza1980    24

woda przedostaje się do oleju na łączeniu obudowy termostatu z blokiem

Nie ma takiej możliwości niestety. Mój kolega właśnie robi uszczelkę 2 raz po przejechaniu 3 tys. Niestety źle zrobione na kiepskich zamiennika i jest efekt. Poszukaj na alledrogo :mrgreen: pierwsze z brzegu http://allegro.pl/uszczelka-termostatu-1-9-2-2-2-5-dci-renault-oryg-i4294385544.html lub taniej http://allegro.pl/uszczelka-termostatu-2-0dci-renault-wiele-modeli-i4305746726.html

Edited by zawisza1980

Share this post


Link to post
Share on other sites
droopy    30

O alledrogo nie pomyślałem zupełnie, dzięki B) A z tą uszczelką głowicy to mnie nie załamuj proszę :P droga impreza z taką wymianą :huh: Zacznę od tego termostatu, jak to nic nie da to oznacza, że niestety masz rację pewnie...

 

Dodano: 09 cze 2014 - 10:55

Dodam jedną informację bo może komuś się to kiedyś przyda. Byłem u źródła dowiedzieć się o uszczelkę na łączeniu obudowy termostatu z blokiem silnika w megane I ph I, czyli w ASO Renault. Pokazali mi specyfikację techniczną tego połączenia i faktycznie inżynier z Renault nie przewidział tam uszczelki...jestem mocno zdziwiony tym faktem bo połączenie dość istotne, ale robi się to na sylikon :) Uszczelki nie znalazłem na alledrogo, w sklepach motoryzacyjnych i w ASO jak widać też nie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
zawisza1980    24

Uszczelki nie znalazłem na alledrogo

Linki które dodałem chyba pokazują coś innego :lol: Kliknij w nie a zobaczysz coś dziwnego :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
droopy    30

Cięcie

No niestety nie Kolego :) Linki które podałeś są do uszczelek obudowy termostatu z innego silnika, dokładnie takie obudowy:

thumb_hosting_zdjec_1402313682__2.jpg

 

Z kolei w moim samochodzie obudowa termostatu wygląda tak:

thumb_hosting_zdjec_1402313728__1.jpg

 

Zupełnie co innego i do tego niestety faktycznie nie ma uszczelki :(

 

Dlatego właśnie mnie się wydaje, że w przypadku mojego termostatu może się tam mieszać woda z olejem bo te małe otwory to chyba tunele olejowe. W obudowie termostatu do którego mi dałeś linki chyba nie ma tunelu olejowego, ale nie znam się :) Mam jeszcze do wymiany wężyk z odpowietrznikiem to jak to wszystko zrobię od nowa to dam znać czy faktycznie ponowne uszczelnienie wyeliminowało problem dostawania się wody do oleju i odwrotnie.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.13 – cytowanie Aston76

Edited by aston76

Share this post


Link to post
Share on other sites
zawisza1980    24

Zwracam honor :notacrook: jak rozbierałem takie termostaty to była tylko uszczelka z papieru. Gdzieś jeszcze chyba mam taki termostat to sprawdzę.

Share this post


Link to post
Share on other sites
P_r_z_e_m_o    155

to była tylko uszczelka z papieru

Raczej z preszpanu ;). Papier nasiąknie w kilka minut i będzie ciekło.

Poszukaj takiej teczki lub zapytaj w sklepie amortyzacyjnym o preszpan. Arkusz kupisz za parę złotych.

Potem wytnij uszczelką, możesz ją nawet posmarować silikonem wysokotemperaturowym z obu stron.

Share this post


Link to post
Share on other sites
droopy    30

Poszukaj takiej teczki lub zapytaj w sklepie amortyzacyjnym o preszpan.

A może być taka teczka pamiętająca czasy poprzedniego ustroju politycznego? B) Bo tego to mam dużo, takie dosyć twarde, nie tekturowe są. Kiedyś robiłem z nich na przykład osłonę chłodnicy na zimę do poloneza i fiata uno :]

Share this post


Link to post
Share on other sites
P_r_z_e_m_o    155

Taka będzie najlepsza, wtedy to dopiero teczki robili :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×