FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence: Kontrolka usterki elektronicznej. Zółta kontolka z zygzakiem - FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence

Skocz do zawartości

  • 12 stron +
  • « Pierwsza
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Scenic I phI
Kontrolka usterki elektronicznej. Zółta kontolka z zygzakiem

#141 Użytkownik nie jest zalogowany   meganecoupe02 

  • Grupa: Mod Team
  • Rejestracja: 14-maj 08
  • Skąd:Warszawa pod Płockiem :)
  • Auto:scenic I phII & megane GT III phI
  • Silnik:2.0 F4R 140KM & 2.0 M9R 160KM
  • Przebieg (tys.km):200/71

Napisano 14 styczeń 2011 - 10:00

sebcio, u Ciebie najlepiej byłoby podpiąć komputer. Jak masz ESP to jest inna taśma w zwijaczu kierownicy - jeżeli ulegnie uszkodzeniu to świeci esp (słychać szuranie, pstrykanie przy kręceniu kierownicą). Inna sprawa to czujniki abs, któryś może nie łączyć. Ja bym podjechał na komputer, żeby niepotrzebnie nie rozgrzebać auta.
Scenic I phII 2.0 16V, Megane coupe I phII 1,9 dCi, Fiat 126p, Laguna II phII 1,9 dCi, Megane III phI 2.0 dCi.
Diagnostyka CLIPem - kontakt pw.
0

Sprawdź:

Zapleczowo.pl
Hosting www i email


Ogłoszenia motoryzacyjne Renault Megane, Scenic i Fluence


 

#142 Użytkownik nie jest zalogowany   sebcio 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 29-listopad 10
  • Skąd:Połaniec
  • Auto:Renault Scenic 2001r.
  • Silnik:2.0 16V + LPG
  • Przebieg (tys.km):206000

Napisano 15 styczeń 2011 - 08:10

meganecoupe02 właśnie dziś mam jechać na komputer i zobaczymy co wyjdzie. Co do kręcenia kierownicą to nic nie słychać. Natomiast po przekręceniu kluczyka słychać jak pompa pracuje ale oprócz tego słychać odgłos obcierania.
Renault Scenic 2.0 16V 2001r. + LPG
0

#143 Użytkownik nie jest zalogowany   meganecoupe02 

  • Grupa: Mod Team
  • Rejestracja: 14-maj 08
  • Skąd:Warszawa pod Płockiem :)
  • Auto:scenic I phII & megane GT III phI
  • Silnik:2.0 F4R 140KM & 2.0 M9R 160KM
  • Przebieg (tys.km):200/71

Napisano 15 styczeń 2011 - 13:48

daj znać co pokazał komputer.
Scenic I phII 2.0 16V, Megane coupe I phII 1,9 dCi, Fiat 126p, Laguna II phII 1,9 dCi, Megane III phI 2.0 dCi.
Diagnostyka CLIPem - kontakt pw.
0

#144 Użytkownik nie jest zalogowany   sebcio 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 29-listopad 10
  • Skąd:Połaniec
  • Auto:Renault Scenic 2001r.
  • Silnik:2.0 16V + LPG
  • Przebieg (tys.km):206000

Napisano 15 styczeń 2011 - 16:51

wróciłem od mechanika, komputer pokazał błąd czujnika położenia przepustnicy. Mechanik stwierdził że spróbuje go najpierw przeczyścić i umówiłem się na piątek po południu. Powiedział jeszcze że na wolnych obrotach przepustnica otwarta jest na jakieś 13% a powinna max 10%.
Dam znać po czyszczeniu czy pomogło.

Wróciłem od mechanika, mówił że bardzo zabrudzona była przepustnica. Czy pomogło to zobaczę jak troche pojeżdże. Przy okazji wymienił mi tłumik końcowy.
Renault Scenic 2.0 16V 2001r. + LPG
0

#145 Użytkownik nie jest zalogowany   visage 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 23-styczeń 11
  • Skąd:wrocław
  • Auto:Renaut megan scenic
  • Silnik:1.6
  • Przebieg (tys.km):130000

Napisano 23 styczeń 2011 - 13:11

Witam poczytałem trochę ten post i dokładnie nie znalazłem odpowiedzi na mój problem. Problem z moją meganką polega że nie dziala centralny zamek i imobilajzer , jak otworzę z kluczyka to [przycisk od centralnego też nie dziala czerwona dioda od imobilajzera nie świeci] po sprawdzeniu bezpieczników po dotykaniu przewodów dioda od imobilajzera się zaświeciła (tylko niewiem poczym dokładnie ] mogłem otworzyć i zamknać i odpalić ale mrógała mi żółta ikonka z zygzakiem jak dodawałem obrotów zgasła a przy 1000 mróga i jak zgasiłem znów nie dzialałał imobilajzer i centralny zamek , gdy pracował silnik zauważyłem że nie działały migacze ogrzewanie tylnej szyby i przycisk od centralnego zamka , podotykałem znów jak poprzednim razem dioda od imobilajzera się zaświeciła otworzylem zamkłem i otworzylem zamek i dioda od imobilajzera już się nie świeciła .Moja meganka jest 1997 roku z silnikiem 1.6 benzyna + gaz . Proszę o pomoc i jak możliwe w miarę szybką odpowiedż co mogło się zepsuć .
0

#146 Użytkownik nie jest zalogowany   tomek74 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 18-lipiec 09
  • Skąd:Szczecin
  • Auto:Renault Megane
  • Silnik:1.9 dci
  • Przebieg (tys.km):159000

Napisano 29 styczeń 2011 - 11:31

Dzisiaj wszystko wyczyściłem , zawór egr , komore tego zaworu i ten przewód od cisnienia . Ogólnie przewód był raczej czysty tylko ta końcówka na którą jest nakładany była ufajdana czarna mazią , co do zaworu egr to ten dolny otwór był prawie cały zatkany czarnym syfem ( jak by tłusta sadza ) wszystko wyczysciłem benzyna ekstracyjna , i teraz czekam na jakis kawałek prostej zeby sie rozbujac do 120 km/h zobaczymy czy moje zabiegi pomogły . O efektach zamelduje na forum . Swoja droga hm , rok temu byłem u "majstra" skasował mnie 250 zł za ta sama usługe ... mi to zajeło 30 min. :mrgreen: i troche samaru na łapach ... zobaczymy czy kontrolka przestanie swiecić
Megane Dynamique 1.9 DCI ... czarna , ma nowe turbo
0

#147 Użytkownik nie jest zalogowany   dominik2908 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 30-styczeń 11
  • Skąd:żołynia
  • Auto:Renault Megane
  • Silnik:1600
  • Przebieg (tys.km):166540

Napisano 30 styczeń 2011 - 12:38

Witam
Też mam problem z tą kontrolką.
Pierwszy raz zaświeciła się jakiś rok temu samochód strasznie szarpał. Ale nie długo urwał się tłumik (zaraz za łączem elastycznym) po zespawaniu go problem ustąpił i samochód jeździł normalnie aż do wczoraj. Wczoraj znowu zaświeciła się ta kontrolka ale samochód jedzie normalnie nie zauważam spadku mocy itp. Zaraz po zaświeceniu się tej kontrolki dałem na luz i obroty falowały od 500 do 2500. Zgasiłem silnik i zapaliłem i problem znikł. Dziś jadę i dalej się zaświeciła ale za chwile miałem i tak się zatrzymać to jechałem dalej i jak wrzuciłem na luz to obroty falowały w okolicy 1000.

Dodam że jest to silnik 1.6 8v o mocy 75KM. Przebieg coś ponad 166 000km. Rok temu sprowadzony z Niemiec

I jeszcze mam takie pytanie czy za pomocą takiego inerfejsu będe mógł odczytać kody błędzów??
http://moto.allegro.pl/can-clip-interfejs-...1433511963.html
0

#148 Użytkownik nie jest zalogowany   Rekin3030 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 02-marzec 10
  • Skąd:Czerniejewo
  • Auto:Renault Megane
  • Silnik:1.6
  • Przebieg (tys.km):200876

Napisano 20 marzec 2011 - 15:49

Panowie chyba jestem we właściwym miejscu. Miałem też taki problem z tą kontrolką.
Wyczyszczona przepustnicę i jest ok ale pojawił się błąd czujnika położenia przepustnicy. Elektryk powiedział,że trzeba wymienic ale tu pytanie czy lepiej nówkę czy może byc używany? Ile takie coś może kosztowac
Rekin3030
0

#149 Użytkownik nie jest zalogowany   Mazur19911 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 28-marzec 11
  • Skąd:Oświęcim
  • Auto:Megane cCoupe
  • Silnik:1.6
  • Przebieg (tys.km):200000

Napisano 28 marzec 2011 - 22:39

Witam!

Posiadam Renault Megane Coupe 1.6+gaz 1996r.
Od dluzszego czasu swieci mi kontrolka z zygzakiem..dzisiaj jechalem,i obroty zaczely mi spadac jechalem na 5.jakies 4tys obrotow jak dociskalem gazu, to tak jak by moc tracil zrzucilem na 4 przejechalem kilometr,i to samo,zrzucilem na 3,znowu kilkaset metrow i obroty spadaja,2 spadaja i 1,zgasl. Zapalilem ponownie zarowecka z zygzakiem caly czas sie swiecila,krecilem go do 3-4nawet 5 tysiecy obrotow,dodawalem wiecej powyzej 5tysi i obroty spadaly silnik gasl, trzymalem go tak na 3-4tysiacach dobrze chodzil dodawalem wiecej to tak jak by sie dlawil,
dojechalem do mechanika na 1 krecilem go do 3-4tysiecy obrotow i tam zostal.
Prosze o rade co to moze byc, przypuszczam ze to uszczelka pod glowica.
Ale tak jak mowie :roll: to sa tylko przypuszczenia. :roll:

[ Dodano: 2011-03-28, 23:41 ]
aha zapomnialem dodac jezdzilem przez ostatni czas tylko na benzynie.

<ok> A nie świeci Ci się czasem prawy ALT :(
Przeczytaj jeszcze raz regulamin i zastosuj się do niego

Mazur19911
0

#150 Użytkownik nie jest zalogowany   marcindj 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 24-lipiec 09
  • Skąd:Dąbrowa Górnicza
  • Auto:Megane coupe 96r
  • Silnik:K7M 702 1,6
  • Przebieg (tys.km):160

Napisano 28 marzec 2011 - 23:32

Mazur19911 napisał:

Prosze o rade co to moze byc, przypuszczam ze to uszczelka pod glowica.


Czytałeś temat od początku? chyba nie
0

#151 Użytkownik nie jest zalogowany   Mazur19911 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 28-marzec 11
  • Skąd:Oświęcim
  • Auto:Megane cCoupe
  • Silnik:1.6
  • Przebieg (tys.km):200000

Napisano 28 marzec 2011 - 23:43

czytalem, ale kazdy ma inny problem,no pomóżcie chlopaki!

Następnym razem będzie pasek.
Mazur19911
0

#152 Użytkownik nie jest zalogowany   zbigniew1111 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 02-wrzesień 08
  • Skąd:choszczno
  • Auto:Scenic 2 ph1
  • Silnik:1.9 dci
  • Przebieg (tys.km):116000

Napisano 30 marzec 2011 - 20:52

tak czytam i czytam i nic nie mogę dopasować pompa paliwa wymieniona paliwo podaje, kręci jak głupi. Właczam stacyjkę gasną kontrolki i po chwili zapala się kontrolka żółta z zygzakiem i nie chce zapalić
zzbbyynniioo@wp.pl
0

#153 Użytkownik nie jest zalogowany   darekbiskup 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 15-marzec 11
  • Skąd:Pleszew
  • Auto:Megane
  • Silnik:1.6
  • Przebieg (tys.km):180000

Napisano 06 lipiec 2011 - 07:41

"Spr. pzrewód gumowy łączący kolektor dolotowy z czujnikiem ciśnienia ATM" -- cytat z pierwszej strony. Jeśli nie to, sprawdź na komputerze sam czujnik ciśnienia. Mam dwie takie renówki. Obie miały ten sam zygzaczek w odstępie miesiąca. Pierwszy padł przez czujnik, drugi przez pęknięty wężyk. Generalnie moja rada po walkach i przejściach z tym samochodem (samochodami). Obadaj na wzrok wężyk, wyjmij go, obadaj dokładniej. (mała i ciasna ta paskuda, ginekologiem nie jesteś? ale zobaczyć możesz). Jeśli nie pęknięty, sprawdź kable do świecy. Jak ktoś mądrze wspomniał, dawaj w nocy z latareczką i patrz czy coś tam nie iskrzy. Kable ok? To lOoknij świece. Może uszczelka pod kapą ma przelot i świece zalane (albo cóś?)? Nie? To zobacz lambdę. -tutaj mam wątpliwości czy lambda może takie objawy dawać, zależy chyba od renówki i 'softu'. U mnie całkowite odłączenie lambdy nie dało efektu świecenia 'cały czas'. W każdym razie odłącz, zobacz, może coś to ruszy(tutaj staramy się spowodować ciągłą usterkę:notacrook:). Jeśli nie, choć to możesz zrobić na początek, odepnij masę, wyjmij silniczek krokowy, przeczyść, wkręć. Po 15 minutach przykręć masę. Może nawet dłużej. Komputer się zrestartuje i może działać (widziałem takie cudo, też od sławetnego /\/\/\/ wampirka). Jeśli tak, wymień silniczek. taki smarowany nie przejedzie 30k. Szkoda powtórki. W każdym razie nie rób czegoś takiego, że: Kupno kabli, świec, kurczak wie, czego jeszcze. Jeśli po oględzinach i tych typowych, nie wymienialnych sprawach nie działa, wal do elektromecha. Skasuje na bank mniej, niż te części kupione na ślepo będą kosztować. Zresztą te części można tak w nieskończoność. W końcu nową Renówke sobie złożysz. Wampirek może oznaczać w sumie wszystko. Od przepięcia na kablach, po bezpiecznik (a też sprawdzić!) i jakąkolwiek usterkę elektryczną gdziekolwiek. To niestety Francuski szajs. Francuska elektronika vide bosch etc.
Jesio jedno. Objawy.
1) Jeśli, tak, jak ktoś to anonsował na tym temacie, jedzie normalnie, a gaśnie czasami, w czasie jazdy i obroty wtedy szaleją, do zobacz ten przeklęty wężyk.
2) Jeśli obroty szaleją jak przy silniczku krokowym, a masz pewność że to nie silniczek ( bo też może być silniczek... uff) to komputer, kasacja błędów, wymiana nieszczęsnego czujnika ATM. (mech to musi potwierdzić i tak, pisze, jak było u mnie) Cena ustrojstwa różna. Nowego do ph1 i tak nie warto zakładać, lepiej allegro i szukać używek. Popatrz na spalanie, to ważne. Przy awarii tego dziadostwa spalanie podskoczy z 7 do jakiś 11 litrów.
3) Teraz coś, co powiedział zaprzyjaźniony elektromech. "Jeśli zapali i gaśnie po zapaleniu, albo troszkę poskacze i padnie, to jeszcze nie jest tragedia. Jak nie pali, to już ogólnie kaplica." Interpretujcie to jak chcecie <piwko>
Und: nie jestem żadne ekspert przemyślenia z doświadczenia i pola walki. Jak komus pomogło, fajnie, jak nie, no trudno, trzeba szukać dalej :)((
0

#154 Użytkownik nie jest zalogowany   Radzio2000 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 26-październik 10
  • Skąd:Krosno
  • Auto:Renault Megane Scenic I
  • Silnik:1,9 dTi
  • Przebieg (tys.km):240

Napisano 30 lipiec 2011 - 11:21

Witam
Przeszukałem forum i nie znalazlem jednoznacznej odpowiedzi na moj problem z kontrolka systemu blokady rozruchu (zółta kontrolka z zygzakiem). Wczoraj wybralem sie na impreze ze znajomymi. Jechalem ok. 60 km w deszczu i wszystko w moim aucie dzialalo bez zarzutu ( Renault Megane Scenic I 1.9 dTi 1998 r.) jednak gdy wsiadlem do auta w celu powrotu do domu spotkało mnie zaskoczenie. Po zapaleniu Renia wykazywała wyższe obroty niz dotychczas lecz jechała w miare normalnie mimo tych wyzszych orotów. Po przejechaniu ok 5-10 km w samochodzie zapalila sie owa kontrolka i zgasl podczas jazdy. Po ponownym uruchomieniu i przejechaniu niewielkiego dystansu stało sie to samo. W pewnym momencie po odpaleniu i dodaniu gazu wlaczyla sie kontrolka i odcieła gaz. Auto nie mialo mocy mimo naciskania na pedal gazu a obroty utrzymywały sie na poziomie 1500. Zdołałem wrocic do domu (ok. 50 km) powolutku jedynka,dwojka,trojka itd bez gazu z predkoscia 60km/h max. Odłaczalem akumulator jednak bez skutku. Auto zapala normalnie po dodaniu gazu obroty wskakuja na 1500 i wlacza sie kontrolka która swieci cały czas - nie miga. Czy przyczyna mogłbyc fakt ze auto stalo cala noc na dosc intensywnym deszczu ? Moglo cos zalac ? A moze to silniczek krokowy bo i nad tym myslalem? Jezeli ktos mogłby mi pomoc w tej sprawie byłbym wdzieczny.
0

#155 Użytkownik nie jest zalogowany   jusko9 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 29-styczeń 12
  • Skąd:BYD
  • Auto:Scenic ph I
  • Silnik:1600
  • Przebieg (tys.km):121000

Napisano 03 luty 2012 - 17:39

Podbijam temat

mam podobny problem scenic I ph I
dziś mimo - 20 stopni odpalił, pochodził chwilę przejechałem kawałek i zgasł
po odpaleniu na nowo, się trzasł na wolnych obrotach potem automatycznie obroty same podbiły na ponad 10" i zaświeciła się znajoma lampka po chwili obroty spadły na 10" i działa wszystko jak trzeba silnik podczas jazdy nie gaśnie
tylko lampka się świeci cały czas

nie sprawdzałem jeszcze wężyka bo jest zimno
moje pytanie jest jedno
czy można z tym jeździć?

okazało się że to wężyk pękł przy samym końcu :)

wężyk urwał się przy samym połączeniu z tym czujnikiem teraz pytania
1. jak nazywa się ta część? o co pytać w sklepach?
2. czy występuje razem z wężykiem?

Użytkownik jusko9 edytował ten post 04 luty 2012 - 18:18

0

Udostępnij ten temat:


  • 12 stron +
  • « Pierwsza
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Ostatnie artykuły




Forum motoryzacyjne megane.com.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Renault, a w szczególności posiadaczy modeli Megane, Scenic, Fluence oraz modeli Clio Laguna Vel Satis Latitude i innych. Forum megane.com.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Renault. Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Wszelkie naruszenia praw autorskich należy zgłaszać pod adres: naduzycia@ruzam.pl. W sieci od 2006-09-04.

Renault Forum :: Fiat Klub Polska :: Hosting w Polsce :: Hosting SSD z Memcached :: Symfony2 developer