Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pokrywa pod silnikiem nie da się zdjąć


Rekomendowane odpowiedzi

Chciałem sobie ostatnio zmienić olej w aucie a tutaj "zonk", dwie z trzech śrub wkręconych pod chłodnicą obraca się nie mając zamiaru dać się wykręcić. Podejrzewam, że nakrętki były zgrzane do kształtownika i spoiny puściły. Czy jest jakakolwiek dobra metoda zdjęcia pokrywy oprócz odcięcia tych śrub, a potem nagwintowania dziur obok?

 

Sprawa o tyle pili, bo zauważyłem, że uchodzi mi woda z chłodzenia. Podczas ostatniej wymiany rozrządu pompa była OK, a ostatnio zauważyłem wilgotny dolny prawy (patrząc w kierunku jazdy) róg chłodnicy, więc albo chłodnica do wymiany, albo nieszczelność na wężu.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaram się tak zrobić, bo ciąć będę w ostateczności. Ale nie wydaje mi się, że gwint poszedł, raczej obstawiam źle zgrzaną nakrętkę; zwłaszcza, że miesiąc wcześniej połączenie to było odkręcane (rozrząd). A jakiej ekstra siły przy dokręcaniu nie użyłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nakrętki są lekko wprasowane w wytłoczką pod chłodnicą i często po silniejszym dokręceniu i przy późniejszej próbie odkręcenia obracają się w obudowie. Do samej wymiany oleju te trzy śruby pod chłodnicami nie powinny stanowić przeszkody. Wystarczy odkręcić pozostałe cztery i odchylić osłonę. Nigdy tego nie próbowałem ale zdaje się, że dostęp do korka w misce olejowej powinien być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękują koledze Aniewa za wyjaśnienie budowy wspornika - lekkie wprasowanie nakrętek tłumaczy wiele.

Powiem tak, osłona jest elastyczna i się tak łatwo wyłamać nie da, olej spokojnie można by było wymienić mając dostęp do kanału/najazdu. Ja niestety nie mam, a mam płaski zbiornik na zużyty olej, który umożliwia wyminę bez kanału, mniej-więcej coś takiego:

 

Cięcie

 

Poza tym tak czy inaczej sprawę osłony trzeba załatwić bo szykuje mi się robota z chłodzeniem o do tego celu trzeba zdjąć zderzak. A pomysł z blachowkrętami nie jest zły i pewno tak zrobię.

Dziękuje za sugestie. <ok>

 

Kolego zapoznaj się z regulaminem zamieszczania zdjęć i zastosuj się do niego. Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja niestety nie mam
będąc w podobnej sytuacji zakupiłem właśnie pompkę elektryczną, by wymieniać olej przez bagnet.

nie wiem, czy słusznie zrobiłem, ale 2x wymiana w roku taką pompką znacznie ułatwiła by mi życie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie da się tego odkręcić... raczej. Mi też jedna nakrętka z ramy się oderwała. Więc wyrwałem osłonę, a później wyciąłem kawałek plastiku i tą jedną śrubę wsuwam potem osłonę. Pozostały jeszcze dwie inne.

Raz w ASO mi urwali inną śrubę (ukręcili) i ich metoda to wywiercenie obok dziury i blachowkręt. Tylko uważaj by się nie wwiercić aż do chłodnicy ;-)))

Tę śrubę z ASO potem wykręciłem jak coś robiłem z sankami/trawersą silnik i ten element miałem na zewnątrz. Natomiast nie da się naprawić urwanych nakrętek - bo nie ma dojścia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u siebie wstawiłem nowe nitonakrętki i po problemie,stare wyrwałem

tu link

http://megane.com.pl/topic/49908-spinkisruby-mocowania-oslony-silnika/

Edytowane przez andrzej27r
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

będąc w podobnej sytuacji zakupiłem właśnie pompkę elektryczną, by wymieniać olej przez bagnet.

Czy możesz podać linka do tego ustrojstwa?

W moim drugim autku jest 6 miejsc w których się wymienia olej i się zastanawiam czy by mi się nie przydało także.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupiłem u tego chłopa

http://allegro.pl/pompa-pompka-do-spuszczania-paliwa-ropy-oleju-12v-i4663601942.html

Sprzedający Multi-ImportSC.

 

po pierwszej próbie, na zimnym oleju 2T mam mieszane uczucia. mam nadzieję, że na ciepłym (lub gorącym) pójdzie lepiej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Dzisiaj chłodnica rozciekła mi się na dobre, więc trzeba było jakoś odkręcić tę osłonę. Za pomocą szlifierki kątowej spiłowałem łby śrub i osłona odeszła.

Tak jak wspomniał kolega (koleżanka?) Aniewa nakrętki były lekko wprasowane w kształtownik i zaczęły się obracać.

Naprawa nakrętek okazała się dziecinnie prosta, wystarczyło wziąć spawarkę (mam taką najprostszą z supermarketu) i lekko obspawać nakrętki:

 

thumb_hosting_zdjec_1434053498__p1000539.jpg thumb_hosting_zdjec_1434053521__p1000540.jpg

 

Potem za pomocą kombinerek wykręcić resztki śrub. Spawanie powoduje rozgrzanie nakrętki i nawet najbardziej zapieczone śruby wyjdą bez problemu.

Chłodnica zamówiona, jak przyjdzie to ją wymienię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!