Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane II wymiana żarówki w przednim reflekt


Rekomendowane odpowiedzi

  • 4 tygodnie później...

Naszła mnie ochota wymiany oświetlenia wewnętrznego na białe. Wymieniłem żaróweczki w drzwiach (4x OSRAM cool blue) i podsufitce (6x LED) - efekt piorunujący. Przyszedł więc czas na wymianę świateł mijania.

W tym miejscu pojawia się pytania do Was - podpowiedzcie jakich żaróweczek mam szukać - oczywiście dających światło białe lub błękitne, posiadające homologacje i koniecznie filtr UV.

 

Czytałem wcześniej o różnych Philipsach i innych cudach, ale nie znalazłem konkretnej i rzeczowej odpowiedzi. Co dobrego włożyć w lampy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Nadeszła godzina prawdy. Spaliła się żarówka od strony pasażera. Tel. do servisu ... 88pln - żarówka + wymiana. Dziękuje <ok>

Kupiłem 2x Osram. Żarówkę wymieniłem od góry bez demontażu rurki od wlewu płynu do spryskiwacza. Dla mnie było wygodniej od góry - soczewki. Czas wymiany około 10min.

Pan Grzegorz został bohaterem własnego reflektora od strony pasażera. Ty również zostań bohaterem :mrgreen:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Mam mały problem z zaczepieniem tej metalowej obejmy(sprężyny) trzymającej żarówkę od strony kierowcy. Z której strony należy ją zaczepić, w sensie, który drucik zaczepia się do metalowej obudowy, prawy czy lewy? Od strony pasażera poszło gładko, od strony kierowcy również po czym stwierdziłem,że żarówka jest krzywo i chciałem ją poprawić i teraz nie mogę już zaczepić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Od strony pasażera:

1) wyjąć rurkę przedłużającą od zbiorniczka na płyn do spryskiwaczy;

2) odkręcić zaślepkę;

3) wypiąć kostkę;

4) zdjąć zabezpieczenie;

5) wyjąć żarówkę;

6) włożyć nową;

7) zrobić (prawie) wszystko w odwrotnej kolejności.

 

Od strony kierowcy:

1) wyjąć akumulator;

2) odkręcić zaślepkę;

3) wypiąć kostkę;

4) zdjąć zabezpieczenie;

5) wyjąć żarówkę;

6) włożyć nową;

7) zrobić (prawie) wszystko w odwrotnej kolejności.

 

Trochę gimnastyki niestety jest w tej sztuce, poza tym przyda się też cierpliwość... :)

 

Witam na forum. Jestem użytkownikiem MII od 2 tygodni. Wpadłem na ten wątek, bo oczywiście auto oślepło. Niestety dopiero teraz widzę, że ten wyżej zapodany sposób jest o wiele prostszy od tego ze skręconymi kołami, dziurą w nadkolu, upieprzoną i pociętą ręką. Pomęczyłem się z 15 minut tym topornym sposobem i dopiero po tym czasie wpadłem że można od góry. Nawet aku nie musiałem wyciągać (wymiarowy 65Ah) i wymiana 2 żarówek zajęła mi dosłownie 3 minuty, a robiłem to pierwszy raz. Od strony kierowcy po odkręceniu zaślepki trzeba ostrożnie ją wyciągać, żeby nie wypadła z ręki i to wszystko, reszta to pikuś.

 

Moris, jeśli nie pamiętasz gdzie H7 miało ten wystający cypek, to kręcisz żarówką i patrzysz z przodu w reflektor, czy weszła najgłębiej, wtedy na pewno drucik da się zaczepić (od strony kierowny jest oj po lewej stronie żarówki/kostki).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przecież H 7 tylko się wkłada i nie ma tam żadnych drucików.
Megane II phI ma zabezpieczenia (druciki), Megane II phII (reflektory soczewkowe) nie ma zabezpieczeń, wkładasz je na "wcisk"

PzDr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

A ja właśnie wymieniłem H7 od strony kierowcy :mrgreen: Dzięki Wam - dosyć bezproblemowo. Zaznaczam, że robiłem to pierwszy raz. Czasu nie mierzyłem ale też i nie chciałem robić szybko, raczej dokładnie to obejrzeć, żeby następnym razem nie podnosić już maski :(

Po kolei:

1. Koła max w prawo.

2. Zdjąłem zaślepkę w nadkolu

3. Włożyłem rękę do środka - tylko po to, żeby się zaklinować, poobcierać przy próbie uwolnienia i nabluzgać jak na niedzielę przystało :evil:

4. Podniosłem maskę i odkręciłem osłonkę nad reflektorem.

5. Jako, że miałem już jako taki widok na to, co tam znajdę, ponownie wepchnąłem łapę pod nadkole, po czym, przy akompaniamencie nie nadającym się do druku potoku dźwięków z moich ust, odkręciłem osłonę lampy.

6. Odpiąłem zapinkę, żarówkę wyjąłem razem z kostką - było prościej jej nie upuścić.

7. Podciągnąłem żarówkę w górę, lewą ręką trzymając od góry żarówkę, prawą odpiąłem kostkę :(

8. Tą samą drogą wetknąłem nową żarówkę, resztę czynności wykonałem w odwrotnej kolejności.

 

Przyznam, że byłem zaskoczony sprawnością, z jaką mi to poszło - biorąc pod uwagę, że jestem lewy w naprawach czegokolwiek.

 

Bardzo dziękuję za wszelkie wskazówki, pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!