FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence: 1,6 gaśnie na zimno, nie trzyma obrotów - FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence

Skocz do zawartości


Strona 1 z 1
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Megane II phII
1,6 gaśnie na zimno, nie trzyma obrotów gdy się nagrzeje silnik wszytsko ustępuje

#1 Użytkownik nie jest zalogowany   skaramanga 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 24-luty 09
  • Skąd:wrocław
  • Auto:megane II
  • Silnik:1,6 16V
  • Przebieg (tys.km):185 000

Napisano 25 sierpień 2016 - 14:21

Cześć,
W mojej megi 1,6 benzyna rocznik 2007 mam taki problem.
Dzisiaj nie mogłem odpalić auta. Wciskam start, hamulec (potem na zmianę sprzęgło)i
silnik się załącza a potem nagle zjazd wskazówki obrotów do 0.
Po kliku próbach przytrzymałem gaz i mogłem normalnie ruszyć ale gdy stanąłem na
skrzyżowaniu (zimny silnik) znowu zgasł. Gasł przez cały czas do chwili gdy się nie rozgrzał.
Jak się nie mylę już kiedyś też tak miałem i chyba wymieniono mi termostat.
Czy też ktoś tak miał? Jaka może być tego przyczyna?
Czyżby to była jakaś banalna i tania rzecz do wymiany?
Widziałem podobne tematy ale u ludzi co mają gaz. Ja jeżdżę tylko na benzynie.
Dwa lata temu zmieniłem rozrząd. silnik ma ok 180 000 km. (o ile poprzedni wlasc. nie skłamał...)

PS. O samochód dbam, co roku zmieniam filtry, olej, robię max 8000 km rocznie.

Dodano: 25 sie 2016 - 15:21
Byłem u mechanika. Po podpięciu komputera wyszły błędy dotyczące KZFR.
Na razie tego nie ruszyłem ze względu na koszty (nawet powyżej 1000 zł).
Być może to wina czujnika, może
źle założonego rozrządu (robiony ok 1,5 r temu) albo i samego KZFR....
Póki co kazałem wyczyścić przepustnicę. Nie była brudna ale profilaktycznie została
wyczyszczona i czymś opryskana. Powinno doraźnie być ok choć mam się już szykować na
wymianę owej przepustnicy (ok 700 zł z robocizną) i wyeliminowanie błędu dot. KZFR.
0

Sprawdź:

Części samochodowe


Samochody używane


 

#2 Użytkownik nie jest zalogowany   marian1981 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 12-lipiec 12
  • Skąd:Warszawa
  • Auto:Scenic II
  • Silnik:1,6
  • Przebieg (tys.km):199900

Napisano 25 sierpień 2016 - 19:19

skaramaga może być kzfr lub jego czujnik, przepustnica lub czujnik położenia wałka rozrządu lub wału korbowego.
Pytanie czy po wymianie rozrządu było ok i teraz się tak dzieje? Wymieniałeś rozrząd z kzfr i czujnikiem czy bez tego?
0

#3 Użytkownik nie jest zalogowany   skaramanga 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 24-luty 09
  • Skąd:wrocław
  • Auto:megane II
  • Silnik:1,6 16V
  • Przebieg (tys.km):185 000

Napisano 15 wrzesień 2016 - 16:28

Zabieg czyszczenia nic nie pomógł. Autko odpalało ładnie jedynie 2 dni. Teraz stoi i zastanawiam się komu dać je do naprawy.
Już nawet nie odpala jak natychmiast nie podwyższę gazem obrotów do ok 2 tys.
Po wyminie rozrządu jeździłem ok 1,5 roku bez problemu. Nie wymieniałem KZFR i jego czujnika ;-/
Ech chyba to trzeba będzie zrobić a to już niemałe koszty...

Dodano: 14 wrz 2016 - 15:45
Przed chwilą na silnik zerknął znajomy i okazało się, że jeden z przewodów był odczepiony/nie do końca wpięty.
Po prawidłowym podpięciu wszystko działa tak jak przedtem. Dam znać czy po dłuższym czasie
nadal jest ok.

Dodano: 15 wrz 2016 - 17:28
niestety to nie przewód gumowy. Jest podpięty ok a autko nie odpala ;-/
Kolejna wizyta u mechanika będzie konieczna.
0

#4 Użytkownik nie jest zalogowany   mireczek01 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 23-sierpień 07
  • Skąd:Złotów
  • Auto:megane II luxe privilage, scenic II luxe privilage, megane II CC
  • Silnik:1,6 16V megane, 2.0T Scenic, 2.0 16V CC
  • Przebieg (tys.km):120,240

Napisano 15 wrzesień 2016 - 17:03

Zdejmij jeszcze wtyczkę od czujnika położenia wałka rozrządu (nie od zaworu) i zobacz czy nie jest olejem w środku "upaćkana". Jak nie to po prostu odepnij na stałe zawór KZFR i zobacz jak odpala.
Dołączona grafika
0

#5 Użytkownik nie jest zalogowany   sekacz19 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 30-maj 16
  • Skąd:Częstochowa
  • Auto:Megane 2 Ph1 PB + LPG
  • Silnik:1.6
  • Przebieg (tys.km):178000

Napisano 16 wrzesień 2016 - 08:32

Sprawdzane były parametry pracy silnika czy tylko same błędy? Warto spojrzeć na parametry, bo tam też może być odpowiedź. U mnie to samo na zimnym było-odpalił i gasł a przy zatrzymaniu telepało silnikiem, przy podpięciu pod elm wyszło, że czujnik temp powietrza dolotowego wskazuje absurdalnie wysokie temperatury ponad 60, czasem bliskie 80 stopni, czujnik umyty, czekam na efekty czy będzie okej ale czujnik i tak idzie do wymiany, kosztuje 40 zł. Czujnik masz z przodu silnika na kolektorze ssącym, odpinasz kostkę i wyciągnij (trzeba z wyczuciem szarpnąć). Zawór KZFR można chyba wyjąć bez problemu i go umyć. Może jest zabrudzony i stad problemy

Użytkownik aston76 edytował ten post 18 wrzesień 2016 - 17:57

0

#6 Użytkownik nie jest zalogowany   farmcio06081994 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 13-kwiecień 16
  • Skąd:Wadowice
  • Auto:Megane II sedan
  • Silnik:1.6 16V
  • Przebieg (tys.km):187

Napisano 11 październik 2016 - 18:46

Witam wszystkich podpinam się pod temat otóż mam podobny problem :( Zacznę od początku mam megane 2004 1.6 16v z wariatorem i pod pewnego czasu mam niepokojące objawy. Moja renia gaśnie jak dojeżdża się do skrzyżowania, bądź przeszkody np jedziemy sobie drogą i przed nami jest skrzyżowanie etc. no i zwalniamy sprzęgło hamulec i zmiana biegu i bek samochód gaśnie (przy wyrzucaniu biegu na jałowym) ??????? hmmm przegrzebałem internety i szukałem na własna rękę rozwiązania. Wymieniłem przepustnice (przy starej się to nie działo, nie gasł) bo falowały obroty, po wymianie nowej zaczął gasnąć, więc wizyta na pc i kalibracja no i wszystko było pięknie przez 2 tyg i znowu to samo. Zauważyłem, że to dzieje się najczęściej jak pada bądź jest wilgotno i nie ma reguły czy silnik jest ciepły, czy zimny. Teraz hit jak jest ciepło i ładna pogoda to jest tak samo.... ręce mi opadają, bo co 2 tyg auto u mechanika.
Rozrząd robiony 2 krotnie, ponieważ błędne złożenie rozrządu przez mechanika i głowica się rozsypała, ach te janusze jpr ....
Czytałem też o czujniku klimatyzacji, że to on może to robić ale nie wydaje mi się, mimo iż kabelek był urwany więc lutowałem i izolowałem jedną z żył, czytałem też o sadzie że jak na jakimś kabelku jest przebita izolacja to odcina zapłon i otóż też mam takie coś na przewodzie pomiędzy 1 sondą a kolektorem, też izolacja. Sprawdzałem czujnik wałka, uwalony olejem, ale rezystancje dawał dobrą, sprawdzałem cewki i też dobra rezystancja, po mimo że każda z innej parafii. Świece i filtry w marcu tego roku więc są ok, ale dla pewności sprawdziłem czy nic nie jest upalone przy cewce i czy nie są zalane świece. Teraz moje pytanie czy jest to możliwe, że otóż w tych punktach robi zwarcie i auto gaśnie, odcina zapłon? Nie wiem do czego ręce włożyć na komputerze z clipem do reno nie pokazało o dziwo żadnego błędu. Proszę o pomoc, bo chyba czeka mnie znów mechanik & elektryk and commpany ...
P.S obroty mam w granicach 750

Użytkownik aston76 edytował ten post 12 październik 2016 - 20:22

0

#7 Użytkownik nie jest zalogowany   aston76 

  • Grupa: Mod Team
  • Rejestracja: 17-grudzień 09
  • Skąd:Poland
  • Auto:meganII
  • Silnik:1,6 16V
  • Przebieg (tys.km):150000

Napisano 12 październik 2016 - 20:22

Proponuje przeczyścić przepustnicę z brudu.
0

#8 Użytkownik nie jest zalogowany   farmcio06081994 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 13-kwiecień 16
  • Skąd:Wadowice
  • Auto:Megane II sedan
  • Silnik:1.6 16V
  • Przebieg (tys.km):187

Napisano 14 październik 2016 - 21:29

dawno zrobione
0

#9 Użytkownik nie jest zalogowany   skaramanga 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 24-luty 09
  • Skąd:wrocław
  • Auto:megane II
  • Silnik:1,6 16V
  • Przebieg (tys.km):185 000

Napisano 09 listopad 2016 - 16:00

jestem, sprawa poki co zweryfikowana. Jeżdżę od ok 3 tyg i jest ok.
Co to było? Otóż diagnoza komputerowa to podstawa do tego mechanik znający się na francuzach a najlepiej
renówkach. W jednym zakładzie robiącym francuzy powiedzieli wprost, że nie wiedzą i nie będą naciągać i podesłali do innego
a tam cena za samą robocizne byłaby na pewno spora.
Do rzeczy. U mnie wadliwy okazał się czujnik przy silniku (elektrozawór co wygląda jak strzykawka) jego wymiana to
dosłownie ok 5 minut ale cena to ok 420 zł za oryginał (+ 100 za diagnozę komp.). NIE MA ZAMIENNIKÓW. Jedyna alternatywa to używki ale uwaga tych czujników jest
masa typów i trzeba dobrać specjalnie do konkretnego typu silnika. Generalnie to nie ma co się pakować w używki bo np. ode mnie chcieli 200 zł.,
a nie wiadomo jak długo by podziałał. Za ok 50 zł można brać.
Jakiś czas po naprawie trafiłem na fora, że ta przypadłość przytrafia się wielu osobom.
Niestety poza kupnem nowej części nie ma właściwie jak zweryfikować, czy to ten czujnik.

pozdrawiam
0

#10 Użytkownik nie jest zalogowany   farmcio06081994 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 13-kwiecień 16
  • Skąd:Wadowice
  • Auto:Megane II sedan
  • Silnik:1.6 16V
  • Przebieg (tys.km):187

Napisano 10 listopad 2016 - 17:00

kolego ale miałeś błąd na komputerze jak podpięty byl clipem ? bo ja byłem u takiego fachowca tylko od renówek i adaptował przepustnice i ustało, a wczoraj znowu to powróciło, na kompie 0 błędów przedtem, teraz nie wiem jestem umówiony na wtorek bo dzisiaj nie da rady.... chociaż wczoraj mówił że popatrzy, ale to jest nie możliwe że się sama rozkalibrowała....
0

#11 Użytkownik nie jest zalogowany   skaramanga 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 24-luty 09
  • Skąd:wrocław
  • Auto:megane II
  • Silnik:1,6 16V
  • Przebieg (tys.km):185 000

Napisano 26 listopad 2016 - 14:53

Tak na komputerze wyskakiwały błędy, jak pisalem chyba wcześniej. Jesli nie wymieniłeś tego czujnika to może być to objaw: Koła ZFR, rozregulowania paska rozrządu, lub innych czujników. To mi mówili mechanicy. Jednak aby to zweryfikowac to wchodza w grę tylko wymiany a to robi koszty. Polecam rozejrzeć się za dobrym elektro-mechanikiem z akcentem na to pierwsze. Nawet lepszy elektryk niz mechanik od samych renówek.

Acha pamiętam, że znajomy miał identyczną przypadłość w identycznym aucie lecz problemy przy odpalaniu mu ustały po zrobieniu zupełnie in. rzeczy. Jak go zobaczę to podpytam i napiszę. Możliwe, że zaradzić temu można na różne sposoby.

Użytkownik skaramanga edytował ten post 26 listopad 2016 - 14:56

0

#12 Użytkownik nie jest zalogowany   farmcio06081994 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 13-kwiecień 16
  • Skąd:Wadowice
  • Auto:Megane II sedan
  • Silnik:1.6 16V
  • Przebieg (tys.km):187

Napisano 11 grudzień 2016 - 11:26

ok to czekam na informacje
0

#13 Użytkownik nie jest zalogowany   skaramanga 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 24-luty 09
  • Skąd:wrocław
  • Auto:megane II
  • Silnik:1,6 16V
  • Przebieg (tys.km):185 000

Napisano 14 styczeń 2017 - 00:51

Nie wiem czy to jeszcze aktualne ale znajomemu przekładali rozrząd od nowa i coś korygowali w silniku w oparciu o komputer.
Nic więcej znajomy nie pamięta. Długo to trwało i swoje kosztowało.
0


Udostępnij ten temat:


Strona 1 z 1
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Ostatnie artykuły



Podobne tematy Zwiń


Forum motoryzacyjne megane.com.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Renault, a w szczególności posiadaczy modeli Megane, Scenic, Fluence oraz modeli Clio Laguna Vel Satis Latitude i innych. Forum megane.com.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Renault. Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Wszelkie naruszenia praw autorskich należy zgłaszać pod adres: [email protected]. W sieci od 2006-09-04.

Renault Forum :: Fiat Klub Polska :: Hosting www :: Symfony2 developer :: Blog mechatronika :: Książka pojazdu (beta)