Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

gacek_fm

Użytkownik
  • Postów

    473
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

2 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane II ph I
  • Silnik
    1,5 dCi 82 KM
  • Przebieg (tys.km)
    120000
  1. Kolega pisał, że filtr wymieniał. Ja bym obstawiał na pompę, która może już nie domagać. Ale swoją drogą popieram kolegę, że nie powinieneś dopuszczać do niskiego stanu paliwa.
  2. Obiboc, jeżeli masz na myśli kostkę, w którą wpina się żarówkę to nie kombinuj z lutowaniem i sklejaniem udaj się an najbliższy szrot lub do dobrego elektryka i zakup taką używaną za śmieszne pieniądze. Przepnij końcówki kabli bo można je przełożyć i miej pewnośc dobrego działania po wymianie. kanar666, kolego napięcie na wszystkich żarówkach w MEGANE II jest takie samo i wynosi 12 V, ewentualnie 14,4 przy uruchomionym silniku. Należy zmierzyć prąd płynący przez tą żarówkę, więc miernik ma być wpięty w obwód szeregowo. Niestety poprzez chory przepis jazdy ciągłej na światłach ja tez miałem niemiła niespodziankę stopienia się kostki ale przy BMC i musiałem wymienić ją na używaną zakupioną za 20 PLN. Prąd płynący w tym miejscu był zgodny z wydajnością żarówek, ale tam w jednej kostce są wpięte kable wszystkich świateł przednich: postojowych, mijania, drogowych i halogenów. A że ja często teraz wracam z trasy nocami więc włączam wszystko co mam żeby lepiej widzieć drogę. Przypuszczam, że u mnie właśnie długa jazda na pełnym oświetleniu spowodowała że kostka uległa uszkodzeniu.
  3. Sprawdź bezpieczniki w kabinie i pod maską tam gdzie są bezpieczniki obok akumulatora są też kable wtyczkami, sprawdź i ewentualnie wyczyść. Od tego bym zaczął.
  4. Nie wiem jak to u Ciebie wygląda ale jak ja mam wciśnięty dobrze filtr to z tego miejsca gdzie on jest nie czuje żadnego powiewu. Nawiew na nogi mam tylko z rury spod schowka i stamtąd leci mi ciepłe powietrze.
  5. Wszystko fajnie tylko jak u kolegi to robiłem to niestety z chłodnicy były ściągnięte węże i chłodnica opadła, dlatego polecam mimo wszystko podwiązać chłodnicę do pasa przedniego solidną linką lub pasem. Przy okazji mogłeś porobić trochę zdjęci i zmontować manual.
  6. Rzadko ale czasami zdarza się że kabel w otulinie się złamie i nie widać złamania a styku nie ma. Spróbuj na dwie osoby, jedna niech wciska przycisk start a druga porusza kablami, szczególnie tymi odchodzącymi od akumulatora, od plusa. Miałem taki przypadek, więc może tu będzie to samo. A w ostateczności wizyta u elektryka z komputerem.
  7. Sprawdziłem w kilku już autach i wiem, że po wymianie pedał sprzęgła musi pracować bardziej miękko. Co do momentu od którego łapie sprzęgło to tu bywało różnie. Czasami łapało szybciej w innym aucie znów później.
  8. Filtr nie powinien się wysuwać gdyż jest zatrzaskiwany w gnieździe, słaby ale zawsze zatrzask. Co do zimnego powietrza to nie wiem co mogło się stać. Może wymień filtr pp. i sprawdź co się będzie działo, Albo przynajmniej sprawdź czy filtr jest ok, nie zniszczony (czyt. potargany).
  9. Raczej wątpie, żeby nie były podgrzewane. Ja nie mam nawet elektrycznie składanych ale mam podgrzewane. U mnie lusterka grzeją gdy włącze ogrzewanie tylnej szyby, sprawdź czy szyba grzeje i wtedy będziemy myśleć co dalej.
  10. Ja bym wyciągnął i przeczyścił czujniki ABS, chociaż u mnie przy awarii ABS świeciła kontrolka ABS. Wyciągnąć czujniki jest bardzo łatwo. Wystarczy wjechać na kanał i po kablu dojść do czujnika, nie ma tam żadnego zatrzasku, są one wciskane i trzeba wyciągnąć i oczyścić najlepiej benzyną ekstrakcyjną, ważna jest ta strona od łożyska. Przy wyciąganiu nie ciągnij za przewód tylko za sam czujnik. Możesz też miernikiem zmierzyć oporność o ile się nie mylę powinna być 680 kiloomów, ale to by trzeba było sprawdzić.
  11. Moim zdaniem to żeby paść całkowicie musiałby się złamać jakiś element. Tam są dość solidne elementy i wątpię, żeby coś od tak sobie pękło. Ja wymontowałbym zamek, zabrał do domu osuszył, oczyścił i przetestował na sucho. Ewentualnie przy czyszczeniu zauważysz co jest nie tak. Sam demontaż i montaż nie powinien być trudny.
  12. waldek708, elektronika mu wcale nie wariuje w ph1 jak i w ph2 i bez względu na heands free czy też bez, jest taki figiel, że jak otworzysz central i fizycznie otworzysz jakiekolwiek drzwi to central się już nie zarygluje, natomiast jeżeli po otwarciu centrala otworzysz i zamkniesz bagażnik to za chwilę auto się zarygluje.
  13. Komunikat oznacza uszkodzenie wtrysku, ale to wszystko już było na forum. Poszukaj sobie instrukcji obsługi auta na serwerach u DrNo lub na serwerach PIKUR-a tam masz objaśnieni wszystkich komunikatów. A przy tych warunkach pogodowych to prawdopodobnie była wytrącona parafina, która akurat przytkała Ci wtrysk, potem się roztopiła od ciepłą silnika i wszystko było ok. Gdyby sytuacja przy wyższych temperaturach się powtarzała to jedź na komputer.
  14. Drodzy koledzy mam Megane II 1.5dCi i mieszkam w górzystym terenie. Akurat jadąc do pracy mam pierwsze 7 km pod górkę a kolejne 9 z górki po zakrętach. Wyjeżdżam z garażu i nim zamknę garaż chwila mija. Po przejechaniu około 1.5 do 2 km strzałka zaczyna się podnosić i po 5 km dociera do pierwszej kreski (około 1/4 wskaźnika, gdzie normalna temperatura to 1/2). Potem zaczyna się zjazd po zakrętach i jadąc przy -5 do -15 temperatura zaczyna znowu spadać. Jak raz jechałem za pewnym maruderem to zeszła do pierwszej kreski. Jest to normalny objaw w dieslu.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!